Auteur Topic: Broek uitleggen  (8861 keer gelezen)

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
Broek uitleggen
Gepost op: 05 februari 2018 – 10:47:00
Met een broek van de SuSu ben ik een keer terug gegaan met de vraag of deze iets uitgelegd kon worden - want te strak. Volgens de verkoper kon dat niet. Mij stond bij dat ik dit in het verleden wel eens had laten doen, in ieder geval bij de broeken van pakken. 

Nu heb ik recent een broek van NoLabel gekocht in hun winkel en ik vind deze echt te strak ("nee hoor meneer, goede maat, we letten op dit en dat en het zit goed." Kan een dergelijke broek uitgelegd worden door een kleermaker of is dat inderdaad niet mogelijk? Er zit extra stof maar het gaat natuurlijk om de band bovenaan.

There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.693
    • Bekijk profiel
Broek uitleggen
Reactie #1 Gepost op: 05 februari 2018 – 10:48:20
Ja, daar kan nog wel een centimeter of drie bij.

Dos Cadenas

  • Gebruiker
  • Berichten: 81
    • Bekijk profiel
Broek uitleggen
Reactie #2 Gepost op: 05 februari 2018 – 11:02:27
In theorie wel, maar bij katoenen chino’s niet aan te raden ivm verkleuring van de stof aan de buitenzijde van de naad en het blijven zien van de originele naden na het uitleggen.

Vriend35

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.358
    • Bekijk profiel
Broek uitleggen
Reactie #3 Gepost op: 05 februari 2018 – 11:29:47
De extra stof loopt door in de band maar zoals Dos Cadenas zegt is het bij deze katoenen broek niet mogelijk door de wassing.

L.deJong

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.889
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Broek uitleggen
Reactie #4 Gepost op: 05 februari 2018 – 11:39:14
Ligt eraan hoe vaak de broek is gedragen.
Heb het meerdere keren gedaan bij een broek die ik nog maar een halve dag gedragen had.
Ging toen goed, was wel een lichtere kleur.

Vriend35

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.358
    • Bekijk profiel
Broek uitleggen
Reactie #5 Gepost op: 05 februari 2018 – 11:51:39
was wel een lichtere kleur.

Bij lichte kleuren valt de wassing minder op

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
Broek uitleggen
Reactie #6 Gepost op: 05 februari 2018 – 11:57:19
Broek is nieuw en nog niet gewassen. Misschien is iets verkleuring minder erg dan standaard te strak.... Ik zal er eens mee langs de Turk gaan. Misschien kan hij laten zien hoe erg de verkleuring gaat worden als je het uitlegt.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Vriend35

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.358
    • Bekijk profiel
Broek uitleggen
Reactie #7 Gepost op: 05 februari 2018 – 11:59:53
die katoen/elastaan broeken wijden nog wel wat uit, gaat het met name om de band die te strak is?

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
Broek uitleggen
Reactie #8 Gepost op: 05 februari 2018 – 12:02:07
Yep, ik moet mn buik gruwelijk inhouden om knopen en gulp dicht te kunnen doen. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Tijdens dragen heb ik er eigenlijk nauwelijks last van maar meer comfort is meer dan welkom. Bij mn achterwerk zit het wel prima, dus een maat groter geeft weer andere problemen.
Laatst bewerkt op: 05 februari 2018 – 12:06:42 door Victor Baarn
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

L.deJong

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.889
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Broek uitleggen
Reactie #9 Gepost op: 05 februari 2018 – 12:03:27
die katoen/elastaan broeken wijden nog wel wat uit, gaat het met name om de band die te strak is?
Idd, eventuele band even goed stomen en dan gelijk aandoen. Wil ook weleens helpen.

Vriend35

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.358
    • Bekijk profiel
Broek uitleggen
Reactie #10 Gepost op: 05 februari 2018 – 12:05:38
Idd, eventuele band even goed stomen en dan gelijk aandoen. Wil ook weleens helpen.

Dit of de broekband in wasverzachter laten weken, even centrifugeren daarna op spanning laten drogen.

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Broek uitleggen
Reactie #11 Gepost op: 05 februari 2018 – 13:12:59
Vriend, hoe Lang weken? En spoel je hem dan eerst uit of eerst rekken met die wasverzachter en dΰn spoelen?

Vriend35

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.358
    • Bekijk profiel
Broek uitleggen
Reactie #12 Gepost op: 05 februari 2018 – 13:23:23
Vriend, hoe Lang weken? En spoel je hem dan eerst uit of eerst rekken met die wasverzachter en dΰn spoelen?

Half uurtje laten weken en dan uitspoelen. Zelf gebruik ik een houten lat die ik op spanning in de broekband plaats. De broek moet op spanning uit zichzelf drogen.

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Broek uitleggen
Reactie #13 Gepost op: 05 februari 2018 – 13:46:23
Dank!

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
Broek uitleggen
Reactie #14 Gepost op: 06 februari 2018 – 15:30:53
De Turk bezocht. Broek werd stukje los getornd om te zien of er kleurverschil is. Nee dus. Het pashokje in om de broek aan te trekken, wat meetwerk; 3 cm uitleggen. Je gaat stiksels iets zien maar dat zal met wassen en dragen steeds minder goed zichtbaar zijn. Abwarten.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton