Auteur Topic: Italianshirts.nl (Camiceri Martina)  (12680 keer gelezen)

San Remo

  • Gebruiker
  • Berichten: 26
    • Bekijk profiel
Italianshirts.nl (Camiceri Martina)
Reactie #15 Gepost op: 26 oktober 2005 – 12:03:27
Ik ga morgen even langs. Je schijnt uit meer dan 2000 stoffen te kunnen kiezen en op de site staan er maar 60.

Daarnaast heb ik idd ook de vragen hoe te meten. Maatwerk is leuk, maar niet als je zelf verkeert meet. :lol:

Ben benieuwd.
ashion is what one wears oneself. What is unfashionable is what other people wear.

San Remo

  • Gebruiker
  • Berichten: 26
    • Bekijk profiel
Italianshirts.nl (Camiceri Martina)
Reactie #16 Gepost op: 27 oktober 2005 – 19:34:23
Nou vandaag langsgeweest op hun locatie op het Noordeinde in Den Haag. Erg leuk. Begroe door de Weimarse staander die je ook op de site zit.

Eerst rustig eens lekker gezeten en gepraat over de achtergrond van italianshirts.nl. Wat ik doe en de Italiaanse mode op zich en afgezet tegen de Nederlandse mode. Erg grappig, één van zijn ateliers zit in Bergamo en dat is blakbij San Remo...

Mar goed. Daarna een confectiehemd 'op maat' laten maken. In mijn geval en 43 waarbij de bord een centimeter wordt ingenomen, de taile 8 cm wordt ingenomen, de lengte met 3 cm wordt verkort en de mouwen 2 cm langer worden. Een erg mooie witte en licht blauwe stof genomen, allebei Egyptische katoen (mijn gok is S120, maar pin me er niet op vast),

Daarbij ook een dubele manchet en dubbele knoop op de boord. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat worden. Maar moet zeggen dat de service echt uitstekend was.

Was ook wel weer eens leuk om in Den Haag te zijn. Meteen een vulpennetje gekocht bij Akkerman in de passage.

Ik houd jullie op de hoogte als ik over 4 weken de shirts binnenkrijg.
ashion is what one wears oneself. What is unfashionable is what other people wear.

Jacob

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
Italianshirts.nl (Camiceri Martina)
Reactie #17 Gepost op: 27 oktober 2005 – 23:08:53
Citaat van: "San Remo"
Nou vandaag langsgeweest op hun locatie op het Noordeinde in Den Haag. Erg leuk. Begroe door de Weimarse staander die je ook op de site zit.

Eerst rustig eens lekker gezeten en gepraat over de achtergrond van italianshirts.nl. Wat ik doe en de Italiaanse mode op zich en afgezet tegen de Nederlandse mode. Erg grappig, één van zijn ateliers zit in Bergamo en dat is blakbij San Remo...

Mar goed. Daarna een confectiehemd 'op maat' laten maken. In mijn geval en 43 waarbij de bord een centimeter wordt ingenomen, de taile 8 cm wordt ingenomen, de lengte met 3 cm wordt verkort en de mouwen 2 cm langer worden. Een erg mooie witte en licht blauwe stof genomen, allebei Egyptische katoen (mijn gok is S120, maar pin me er niet op vast),

Daarbij ook een dubele manchet en dubbele knoop op de boord. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat worden. Maar moet zeggen dat de service echt uitstekend was.

Was ook wel weer eens leuk om in Den Haag te zijn. Meteen een vulpennetje gekocht bij Akkerman in de passage.

Ik houd jullie op de hoogte als ik over 4 weken de shirts binnenkrijg.


S120 is een aanduiding voor wol voor kostuums.... Misschien bedoel je 120 grams katoen?

DuC

  • Gebruiker
  • Berichten: 308
    • Bekijk profiel
Italianshirts.nl (Camiceri Martina)
Reactie #18 Gepost op: 27 oktober 2005 – 23:22:30
San Remo, hebben ze ook wat gezegd hoe je makkelijk een shirt vanuit huis kan bestellen?
ivm meten enzo.

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Italianshirts.nl (Camiceri Martina)
Reactie #19 Gepost op: 28 oktober 2005 – 00:12:54
Citaat van: "Solitarias"
Citaat van: "San Remo"

Mar goed. Daarna een confectiehemd 'op maat' laten maken. In mijn geval en 43 waarbij de bord een centimeter wordt ingenomen, de taile 8 cm wordt ingenomen, de lengte met 3 cm wordt verkort en de mouwen 2 cm langer worden.



Kijk, naar dit soort opties ben ik op zoek voor mijn te ruime confectie-Borrellii.
Goede tip dus!


Zou eerder een hemd bestellen bij www.jantzentailor.com. Je hebt daar namelijk wat meer mogelijkheden en heb erg veel positieve berichten over die hemden gelezen.

San Remo

  • Gebruiker
  • Berichten: 26
    • Bekijk profiel
Italianshirts.nl (Camiceri Martina)
Reactie #20 Gepost op: 28 oktober 2005 – 10:15:21
Citaat van: "Jacob"
Citaat van: "San Remo"
Nou vandaag langsgeweest op hun locatie op het Noordeinde in Den Haag. Erg leuk. Begroe door de Weimarse staander die je ook op de site zit.

Eerst rustig eens lekker gezeten en gepraat over de achtergrond van italianshirts.nl. Wat ik doe en de Italiaanse mode op zich en afgezet tegen de Nederlandse mode. Erg grappig, één van zijn ateliers zit in Bergamo en dat is blakbij San Remo...

Mar goed. Daarna een confectiehemd 'op maat' laten maken. In mijn geval en 43 waarbij de bord een centimeter wordt ingenomen, de taile 8 cm wordt ingenomen, de lengte met 3 cm wordt verkort en de mouwen 2 cm langer worden. Een erg mooie witte en licht blauwe stof genomen, allebei Egyptische katoen (mijn gok is S120, maar pin me er niet op vast),

Daarbij ook een dubele manchet en dubbele knoop op de boord. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat worden. Maar moet zeggen dat de service echt uitstekend was.

Was ook wel weer eens leuk om in Den Haag te zijn. Meteen een vulpennetje gekocht bij Akkerman in de passage.

Ik houd jullie op de hoogte als ik over 4 weken de shirts binnenkrijg.


S120 is een aanduiding voor wol voor kostuums.... Misschien bedoel je 120 grams katoen?


Jacob,

Je hebt helemaal gelijk, excuses. Inderdaad 120 grams en 140 grams katoen. Zag er erg mooi uit en als deze drie overhemden bevallen, zal ik zeker één van deze stoffen gebruiken voor een volgend overhemd.
ashion is what one wears oneself. What is unfashionable is what other people wear.

San Remo

  • Gebruiker
  • Berichten: 26
    • Bekijk profiel
Italianshirts.nl (Camiceri Martina)
Reactie #21 Gepost op: 28 oktober 2005 – 10:19:30
Citaat van: "DuC"
San Remo, hebben ze ook wat gezegd hoe je makkelijk een shirt vanuit huis kan bestellen?
ivm meten enzo.


Pieter,

Nee en om eerlijk te zijn lijkt me dat ook niet makkelijk. Ze gaan namelijk uit van hun eigen confectiematen en gaan daarna de maten aanpassen aan jouw specifieke lichaam en eisen.
Ik weet niet waar je vandaan moet komen, maar ik zou gewoon een keer een dag langsgaan en er een dag Den Haag van maken. Kun je meteen Noordeinde aflopen en de Oger's etc. meenemen.

Als ze eenmaal je 'maten' weten en de overhemden zitten goed, dan kun je daarna makkelijker van uit huis bestellen.
Ik wil daarentegen altijd de stof voelen en zien dus voor mij geen optie.
ashion is what one wears oneself. What is unfashionable is what other people wear.

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Italianshirts.nl (Camiceri Martina)
Reactie #22 Gepost op: 28 oktober 2005 – 15:11:01
Citaat van: "San Remo"
Citaat van: "Jacob"
Citaat van: "San Remo"
Nou vandaag langsgeweest op hun locatie op het Noordeinde in Den Haag. Erg leuk. Begroe door de Weimarse staander die je ook op de site zit.

Eerst rustig eens lekker gezeten en gepraat over de achtergrond van italianshirts.nl. Wat ik doe en de Italiaanse mode op zich en afgezet tegen de Nederlandse mode. Erg grappig, één van zijn ateliers zit in Bergamo en dat is blakbij San Remo...

Mar goed. Daarna een confectiehemd 'op maat' laten maken. In mijn geval en 43 waarbij de bord een centimeter wordt ingenomen, de taile 8 cm wordt ingenomen, de lengte met 3 cm wordt verkort en de mouwen 2 cm langer worden. Een erg mooie witte en licht blauwe stof genomen, allebei Egyptische katoen (mijn gok is S120, maar pin me er niet op vast),

Daarbij ook een dubele manchet en dubbele knoop op de boord. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat worden. Maar moet zeggen dat de service echt uitstekend was.

Was ook wel weer eens leuk om in Den Haag te zijn. Meteen een vulpennetje gekocht bij Akkerman in de passage.

Ik houd jullie op de hoogte als ik over 4 weken de shirts binnenkrijg.


S120 is een aanduiding voor wol voor kostuums.... Misschien bedoel je 120 grams katoen?


Jacob,

Je hebt helemaal gelijk, excuses. Inderdaad 120 grams en 140 grams katoen. Zag er erg mooi uit en als deze drie overhemden bevallen, zal ik zeker één van deze stoffen gebruiken voor een volgend overhemd.


Gaat het niet over het aantal draden per vierkante inch?
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

San Remo

  • Gebruiker
  • Berichten: 26
    • Bekijk profiel
Italianshirts.nl (Camiceri Martina)
Reactie #23 Gepost op: 28 oktober 2005 – 15:57:47
OK, Now I'm lost... :roll:

Kun je me uitleggen waar de typeaanduiding 120 en 140 voor staan bij katoen dat gebruikt wordt voor overhemden?
ashion is what one wears oneself. What is unfashionable is what other people wear.

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Italianshirts.nl (Camiceri Martina)
Reactie #24 Gepost op: 28 oktober 2005 – 16:10:27
Citaat van: "San Remo"
OK, Now I'm lost... :roll:

Kun je me uitleggen waar de typeaanduiding 120 en 140 voor staan bij katoen dat gebruikt wordt voor overhemden?


Nou wat ik op mijn stoffen heb staan is bijvoorbeeld:

100 % COTTON
Two Ply 120/2 120/2
Sea Island 100 Gr. m2

Eigenlijk geeft de combinatie van de gegevens als enige een echt goed beeld van de kwaliteit. Even per regeltje:

- 100 % COTTON: spreekt voor zich lijkt me;
- Two Ply 140/2 140/2: TP staat voor dubbelgedraaide katoen en het 140/2 voor het aantal draden waarmee geweven wordt per vierkante inch. Over het algemeen geldt; hoe meer draden, hoe 'beter' de stof. Meer draden kennen een strakkere weving en zijn daardoor bijvoorbeeld krachtiger van kleur. Hoe meer draden impliceert uiteraard ook dat de draad fijner is. Waarom staat er nou twee keer 140/2 -> zowel de kettingdraad als de draad kennen 140 draden en zijn dubbelgedraaid (/2). Het komt voor dat bijvoorbeeld alleen de kettingdraad dubbelgedraaid is -> dat geeft 'een leuk effect'.
- Sea Island 100 Gr. m2: deze katoen is dus afkomstig van de Sea Islands en weegt 100 gram per vierkante meter. Die gewichten zeggen los eigenlijk helemaal niets.

Morgen om 14:00 uur overhoring
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

San Remo

  • Gebruiker
  • Berichten: 26
    • Bekijk profiel
Italianshirts.nl (Camiceri Martina)
Reactie #25 Gepost op: 28 oktober 2005 – 16:46:39
Kijk dat is een uitleg waar je wat aan hebt. Dank daarvoor.

Hmmm ga vanavond naar Groningen en ben bang dat ik morgen om 14:00 niet echt aanspreekbaar ben.

Zullen we het anders doen? Kom ik binnenkort bij jou een overhemd bestellen. (Kan ik mooi meteen vergelijken)
ashion is what one wears oneself. What is unfashionable is what other people wear.

Immanuel

  • Gast
Italianshirts.nl (Camiceri Martina)
Reactie #26 Gepost op: 28 oktober 2005 – 17:11:12
duidelijke uitleg, vakmannetje he? =D>

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Italianshirts.nl (Camiceri Martina)
Reactie #27 Gepost op: 28 oktober 2005 – 17:53:54
Citaat van: "San Remo"

Zullen we het anders doen? Kom ik binnenkort bij jou een overhemd bestellen. (Kan ik mooi meteen vergelijken)


Deal  :)
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Italianshirts.nl (Camiceri Martina)
Reactie #28 Gepost op: 28 oktober 2005 – 20:06:25
Eerst de andere shirts afmaken he!  [-X  :wink:
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
Italianshirts.nl (Camiceri Martina)
Reactie #29 Gepost op: 28 oktober 2005 – 20:48:16
Citaat van: "Merlino"
Eerst de andere shirts afmaken he!  [-X  :wink:

Juist... :wink: