Auteur Topic: Gegevens herenmodezaken...  (182198 keer gelezen)

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Gegevens herenmodezaken...
Reactie #150 Gepost op: 24 januari 2006 - 21:33:53
Citaat van: "ruby tuesday"
heb je geen copywrigt op je site/bedrijf?

Nope... blijft natuurlijk een hobbie dus om dat soort zaken (voor veel geld) vast te moeten leggen...

Maar ik heb er natuurlijk wel veel inspanning in gestoken (en doe dat nog steeds)...

En het is alleen een verzameling gegevens he... iedereen die tijd en moeite doet kan die vinden (en daarna aanvullen via gegevens die hij van derden krijgt).

En moet je maar kijken hoeveel "kopieėn" er zijn van de gouden gids, als basis voor (alweer) een commerciėle zoeksite. Dat mag blijkbaar ook...

BrunoDillen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.artinthepicture.com
Reactie #151 Gepost op: 24 januari 2006 - 21:36:39
Als mensen niet eens de moeite nemen om een deftige mail te sturen, hoef je je meestal niet te veel illusies wekken. Vaak gaat het dan gewoon om mensen die op een goedkope manier achter de gegevens van je site willen komen (bezoekersaantallen, etc.) om zo in te kunnen schatten of het de moeite waard is om een gelijkaardige site te maken (in het beste geval).

Copyright heb je sowieso wel, maar is bijzonder moeilijk afdwingbaar. Misschien niet zo zeer dat het enorm moeilijk afdwingbaar is, maar de kosten en de tijd die je er in moet steken zullen amper opwegen tegen de baten.
url=http://www.artinthepicture.com]Art in the Picture.com[/url]

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #152 Gepost op: 24 januari 2006 - 21:39:15
Citaat van: "BrunoDillen"
Als mensen niet eens de moeite nemen om een deftige mail te sturen, hoef je je meestal niet te veel illusies wekken.

Och illusies heb ik niet... probeer vnl. m'n toko te beschermen ;)

Maar mocht eoa grote jongen ineens wel een keurig bericht sturen dan zal ik echt wel interesse hebben :P

BrunoDillen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.artinthepicture.com
Reactie #153 Gepost op: 24 januari 2006 - 21:40:13
Verticaal klasseren dan ;)
url=http://www.artinthepicture.com]Art in the Picture.com[/url]

Napoleon

• Gast
Reactie #154 Gepost op: 25 januari 2006 - 09:07:23
Laat ze maar bieden, voor een ton euro had ik het wel geweten, verkopen die handel!

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #155 Gepost op: 25 januari 2006 - 09:17:51
Citaat van: "Napoleon"
Laat ze maar bieden, voor een ton euro had ik het wel geweten, verkopen die handel!

Dan zou ik het ook wel weten...

Maar zover zal het vast niet komen :P. Denk eerder dat ze voor niets willen.

De site www.motorroutes.nl heeft ook zijn volledige inhoud van een andere site gejat. Was blijkbaar niets tegen te doen...

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #156 Gepost op: 25 januari 2006 - 16:28:37
Mail 2:

Citaat

Wij zijn in ieder geval geļnteresseerd in de url. Verder zouden we een deel van de inhoud kunnen overnemen. U zegt dat u een druk bezochte website heeft, met een gemiddelde van 61 bezoekers per dag denken wij hier echter anders over.

Bent u hier in geļnteresseerd?

Ik heb hem maar ff geantwoord dat mijn webstatistieken beter tellen, nl. ook de bezoekers die direct op bepaalde pagina's komen (via directe URL's of zoekmachines), dan kom ik op gemiddeld 170 bezoekers/dag, en veel mensen die meermaals per maand langskomen (tot meer dan 10 keer/maand).
Meteen ff geantwoord dat meer info wel zo welkom zou zijn.

Beginnen nu al te zeiken... graag of niet hoor, voorlopig ben ik nog de eigenaar :P

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #157 Gepost op: 25 januari 2006 - 20:37:06
The story continues...

Citaat

Aan wat voor bedrag had u gedacht, aangezien het uiterlijk van de site en het toch geringe aantal bezoekers per dag waarderen wij het niet super hoog. De naam daar in tegen heeft een grotere waarden. Hoe wij de website precies vorm willen geven weten we nog niet, het zal verdeeld worden in een twaalf tal categorieėn die zullen variėren van schoenen tot heren mode.

Kunt u mij iets meer informatie geven over het systeem achter de site. Hoe het te beheren?

Laatste vraag heb ik uiteraard niet beantwoord. Voor de rest moeten zij maar komen, hou niet van dit soort spelletjes. Heb wel gevraagd wie zijn opdrachtgever is :P

Maar het kan voor jullie natuurlijk ook een nuttige site worden... al denk ik dat jullie het voorlopig nog met mij moeten doen :P ;)

Jason

• Gast
Reactie #158 Gepost op: 25 januari 2006 - 21:00:21
jezus wat een taal.. ik zou het niet al te serieus nemen.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #159 Gepost op: 25 januari 2006 - 21:15:09
Citaat van: "Jason"
jezus wat een taal.. ik zou het niet al te serieus nemen.

Doe ik ook zeker niet... het komt allemaal nogal onprofessioneel over. Hij staat overigens wel bij de KvK ingeschreven.

Maar goed... oppassen dat ik niet ergens in tuin natuurlijk.

Tofuburger

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #160 Gepost op: 25 januari 2006 - 21:19:59
Citaat van: "Fastcruiser"
Vandaag wel een heel bondig mailtje gehad...

Citaat

Wij zijn al enige tijd bezig met het ontwikkelen van een website, hierbij zit ook een deel over exclusief winkelen. Is het mogelijk dat wij uw website overnemen?

Adres en onderschrift er bij, en meer niet. Van een 1-mansbedrijfje aan whois te zien.

Nou ik ben benieuwd... en hoe kan ik vermijden dat ze niet gewoon de zooi gaan jatten?

Je versterkt je positie als site door de inhoud te verrijken en er dus nog minder een adressenlijst van te maken. Is ook goed voor je Google-score, want meer trefwoorden. Vergelijk Iens en SpecialBite, beide restaurantdatabases, maar de een is exlusief en de ander niet.
een vlees, geen vis

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #161 Gepost op: 25 januari 2006 - 21:23:27
Citaat van: "Tofuburger"
Je versterkt je positie als site door de inhoud te verrijken en er dus nog minder een adressenlijst van te maken. Is ook goed voor je Google-score, want meer trefwoorden. Vergelijk Iens en SpecialBite, beide restaurantdatabases, maar de een is exclusief en de ander niet.

Ik snap dit niet helemaal... wat zou ik er aan toe kunnen voegen?

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanitą - modern tailors
Reactie #162 Gepost op: 25 januari 2006 - 21:24:37
Je versterkt je positie als site door de inhoud te verrijken en er dus nog minder een adressenlijst van te maken. Is ook goed voor je Google-score, want meer trefwoorden. Vergelijk Iens en SpecialBite, beide restaurantdatabases, maar de een is exclusief en de ander niet.

Ik denk dat er dingen worden bedoeld zoals recensies, commercieel verhaaltje van de winkel eigenaar, banners, dat soort dingen. Moet je willen, veranderd denk ik wel de essentie van je site.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanitą - modern tailors

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #163 Gepost op: 25 januari 2006 - 21:27:37
Citaat van: "Sergio"

Ik denk dat er dingen worden bedoeld zoals recensies, commercieel verhaaltje van de winkel eigenaar, banners, dat soort dingen. Moet je willen, veranderd denk ik wel de essentie van je site.

Moet ik eerst meer serverruimte bijhuren :P
Tja en over die recensies... vraag Nexus maar ;). Idee zit nog steeds in m'n hoofd hoor Nexus!

Tofuburger

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #164 Gepost op: 25 januari 2006 - 21:32:18

Hoeft niet veel te zijn, maar tekst die van jou is en waarmee het als copyright dragend werk gezien zal worden. De adressen zelf zijn onbeschermd. Een waarderingssyteem msschien? Of voor welk type klant? Hoeveel andere vestigingen er zijn? De sfeer? Of je laat je inspireren door de sites van die zaken zelf.
Ik zou zelf kiezen voor een klein blokje goed geschreven tekst, waar de bezoeker kan afleiden welk type winkel het is.

Overigens vindt ik de eenvoud en helderheid een van de sterkste punten van exlusiefwinkelen.nl
een vlees, geen vis