Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2021502 keer gelezen)

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2505 Gepost op: 11 augustus 2009 – 10:01:05
Voor mijn trouwpak dat in één dag draag overkomelijk.

Voor een trouwdag zou ik er zelf ook niet zo heel erg mee zitten.

WTF, zit ik per ongeluk op het Fok!forum ofzo?

Aquarama

  • Gebruiker
  • Berichten: 101
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2506 Gepost op: 11 augustus 2009 – 10:02:30
Ziet er leuk uit. Alleen jammer dat RTW nog altijd geplakt is. Ik ga dan toch liever voor MTM.

Waar haal je deze wijsheid vandaan?

Aquarama

  • Gebruiker
  • Berichten: 101
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2507 Gepost op: 11 augustus 2009 – 10:05:58
Ik heb vanmiddag een afspraak met twee heren van Suitsupply Corporate. Zal ze eens vragen of RTW geplakt is. Point fused hoogstens als ik het me goed herrinner.

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2508 Gepost op: 11 augustus 2009 – 10:11:37
Dat klopt, iets te snel op het knopje verzenden gedrukt.
Eerst even rustig de collectie bekijken, dan pas reageren,
met name omdat SuSu duidelijk de iets hogere regionen aan
het opzoeken is.

De 'Suit Up' collectie ja... 429 euro uit mijn hoofd. Wel erg mooi. De jasjes zitten mij als MTM maar de broeken passen bij lange na niet. Dus voor mij geen optie.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Mediaman

  • Gast
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2509 Gepost op: 11 augustus 2009 – 10:37:35
WTF, zit ik per ongeluk op het Fok!forum ofzo?

Want?

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2510 Gepost op: 11 augustus 2009 – 10:46:31
Ik heb vanmiddag een afspraak met twee heren van Suitsupply Corporate. Zal ze eens vragen of RTW geplakt is. Point fused hoogstens als ik het me goed herrinner.

Geplakt is maar net hoe je het bekijkt, er zit gewoon opgewerkt haardoek in verwerkt en is zeker niet point fused. Wel zit er op sommige plekken een stukje vlieseline in. Normaliter wordt dat niet geplakt genoemd.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Aquarama

  • Gebruiker
  • Berichten: 101
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2511 Gepost op: 11 augustus 2009 – 10:53:10
Geplakt is maar net hoe je het bekijkt, er zit gewoon opgewerkt haardoek in verwerkt en is zeker niet point fused. Wel zit er op sommige plekken een stukje vlieseline in. Normaliter wordt dat niet geplakt genoemd.

Dank voor deze uitleg. Ik was inderdaad in de veronderstelling dat SuSu geen "plakpakken" verkocht.

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2512 Gepost op: 11 augustus 2009 – 11:17:16
Je hoort wel een echte 'lijmkraak' als je de voering en buitenstof uit elkaar trekt bij een SuSu-pak  :mrgreen:

Weet niet hoe dat dan komt. Bij mijn Caruso-pak is dat iig niet het geval.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2513 Gepost op: 11 augustus 2009 – 11:23:18
De bovenstof van de rever? De goedkopere losse jasjes weet ik niet zeker of die gelijmd zijn of niet.

Heb eerder weleens foto's gepost van het binnenwerk van een SuSu pak. Daar is enkel canvas en geen lijm in te ontdekken. Uit welke lijn is jouw pak?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2514 Gepost op: 11 augustus 2009 – 11:27:05
De bovenstof van de rever? De goedkopere losse jasjes weet ik niet zeker of die gelijmd zijn of niet.

Heb eerder weleens foto's gepost van het binnenwerk van een SuSu pak. Daar is enkel canvas en geen lijm in te ontdekken. Uit welke lijn is jouw pak?


Napoli en Milano RTW. Zeg maar de pakken die voorheen (of nog steeds?) 229 euro waren, de goedkoopste lijn. Geen losse jasjes.

Idd bij de revers en ter hoogte van het borstzakje. Even voor de goede orde, ik vind het prima pakken maar volgens mij zijn ze niet helemaal lijmvrij...


edit: weet je misschien nog waar in dit topic die foto's te vinden zijn? Dat zou ik wel interessant vinden om te zien.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2515 Gepost op: 11 augustus 2009 – 11:29:23
De lijn die je noemt is half canvas en dus deels gelijmd. De pakken van 299 zijn full canvas. Dacht dat ze de goedkope lijn niet meer verkochten maar kan me vergissen. Zo vaak kom ik er nou ook weer niet ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2516 Gepost op: 11 augustus 2009 – 11:32:16
Als ze mijn kop zien komen ze overal gelijk met de goedkoopste lijn aanzetten, ik weet ook niet waarom ;)


Nee, ik heb die pakjes een jaar of twee geleden gescoord voor 140 euro per stuk, vanwege een of andere studentenactie. Ik heb er drie, laatst is er wel eentje door motten gesneuveld. Verder goeie pakjes, voor het geld onverslaanbaar.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2517 Gepost op: 11 augustus 2009 – 12:26:39
Wel zit er op sommige plekken een stukje vlieseline in. Normaliter wordt dat niet geplakt genoemd.

Het gaat bij plakpakken toch juist om het gebruik van vlieseline/lijmvlies? Die wordt toch tegen de stof aangestreken (heet > lijm wordt vloeibaar en hecht zich aan de buitenstof) in plaats van los canvas dat aan de buitenstof wordt genaaid (met de machine of met de hand).

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2518 Gepost op: 11 augustus 2009 – 12:41:51
In essentie wordt er met een plakpak bedoelt dat men plak gebruikt voor de constructie van het pak. Dat wil zeggen lijmen op plekken waar normaliter draad wordt gebruikt.

Plakvlieseline valt daar in principe niet onder daar het niet wordt gebruikt voor de constructie van het pak maar enkel te versteviging van bepaalde delen. Dit kan bijvoorbeeld te maken hebben met 't beperkte gewicht van de stof of de beperkte drape.

Er zijn ook pakken in het hogere segment die beschikken over een canvas binnenwerk waar toch vlieseline in zit verwerkt.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2519 Gepost op: 11 augustus 2009 – 13:09:09
In essentie wordt er met een plakpak bedoelt dat men plak gebruikt voor de constructie van het pak. Dat wil zeggen lijmen op plekken waar normaliter draad wordt gebruikt.

Lijm in plaats van draad, dus lijmen in plaats van stikken?

Citaat
Plakvlieseline valt daar in principe niet onder daar het niet wordt gebruikt voor de constructie van het pak maar enkel te versteviging van bepaalde delen. Dit kan bijvoorbeeld te maken hebben met 't beperkte gewicht van de stof of de beperkte drape.

Bedoel je niet de tape die op sommige punten wordt aangebracht (ter versteviging van de binnenkant van de schoudernaad bijvoorbeeld)? Misschien gebruiken we verschillende termen. Die tape kan trouwens ook geplakt óf genaaid worden.

Volgens mij wordt er bij plakwerk voor het binnenwerk in plaats van een 'zwevend' canvas  (zoals hieronder op de foto; in het Engels sew-in interfacing), een lijmvlies gebruikt (zeg maar canvas dat gaat plakken als het heet wordt; in het Engels fusible interfacing); dat kun je in de revers bijvoorbeeld voelen doordat de stof aan de ene kant dikker is (want daar is het binnenwerk tegen de buitenstof aangeplakt) dan aan de andere kant (want alleen buitenstof). Een pak met fusible interfacing is voor mij een plakpak.



Citaat
Er zijn ook pakken in het hogere segment die beschikken over een canvas binnenwerk waar toch vlieseline in zit verwerkt.

Zie mijn vraag over tape.