Auteur Topic: Miserocchi - driving shoes en moccasins  (7253 keer gelezen)

C&A

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.850
    • Bekijk profiel
Miserocchi - driving shoes en moccasins
Gepost op: 26 april 2011 – 09:44:52
Prima voor de zomer. Nieuwe website met webshop.

http://www.miserocchisnc.it/index.php/
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Miserocchi - driving shoes en moccasins
Reactie #1 Gepost op: 26 april 2011 – 10:47:37
Ziet er meest niet al te stevig uit; lijkt nogal op Pikolinos. :-k
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

C&A

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.850
    • Bekijk profiel
Re: Miserocchi - driving shoes en moccasins
Reactie #2 Gepost op: 26 april 2011 – 12:16:50
dank voor je bijdrage leone
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Miserocchi - driving shoes en moccasins
Reactie #3 Gepost op: 26 april 2011 – 12:20:11
cyka blyat

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Miserocchi - driving shoes en moccasins
Reactie #4 Gepost op: 26 april 2011 – 13:43:00
dank voor je bijdrage leone
Graag gedaan. :wink:
Ik heb geen ervaring met dit merk maar wel met Pikolinos en de overeenkomsten zijn duidelijk voor zover mogelijk te zien van foto, vooral vanwege de keuze voor eenzelfde {deel}zoolvoering met bijbehorende grote slijtage van het bovenleder aan de onderzijde en zijkanten plus de zachte lederkeuze.
Mijn vrouw is overigens wel te spreken over dit type schoenen en Pikolinos, ik las tevens dat ook Miserocchi een uitgebreide dames lijn voert voor haar moccasins.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

C&A

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.850
    • Bekijk profiel
Re: Miserocchi - driving shoes en moccasins
Reactie #5 Gepost op: 26 april 2011 – 14:16:57
Graag gedaan. :wink:

Ik heb geen ervaring met dit merk maar wel met Pikolinos en de overeenkomsten zijn duidelijk voor zover mogelijk te zien van foto, vooral vanwege de keuze voor eenzelfde {deel}zoolvoering met bijbehorende grote slijtage van het bovenleder aan de onderzijde en zijkanten plus de zachte lederkeuze.

Komt hier vaker voor, maar ik vind het beetje merkwaardig dat als er ergens stevige stappers worden geplaatst, het commentaar is dat ze nogal stevig zijn. Of zoals in dit geval, er linkje is naar driving shoes wordt geplaatst waarvan dan wordt gezegd dat ze niet al te stevig en duurzaam zijn. Evident. Commentaar voegt niks toe nmm. Ik neem aan dat niemand dit soort schoenen draagt met de verwachting dat ze zo duurzaam zijn als een paar edward greens, om maar een dwarsstraat te noemen. ;)

Mijn vrouw is overigens wel te spreken over dit type schoenen en Pikolinos, ik las tevens dat ook Miserocchi een uitgebreide dames lijn voert voor haar moccasins.

We zien het wel in het aanwinsten topic, neem ik aan  :lol:
[img][mooi plaatje]

Dit voegt dan wel weer iets toe!

Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Miserocchi - driving shoes en moccasins
Reactie #6 Gepost op: 26 april 2011 – 14:47:28


Ligt het aan mij of zie ik allemaal modellen die ik herken als Tod's. Wie jat nu van wie?
cyka blyat

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Miserocchi - driving shoes en moccasins
Reactie #7 Gepost op: 26 april 2011 – 15:07:16
Citaat van: Leone op Vandaag om 13:43:00
Mijn vrouw is overigens wel te spreken over dit type schoenen en Pikolinos, ik las tevens dat ook Miserocchi een uitgebreide dames lijn voert voor haar moccasins.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
We zien het wel in het aanwinsten topic, neem ik aan  :lol:
Indien ik deze schoentjes zelf mocht aanschaffen gaan ze zeker in genoemd topic te zien zijn, maar ik zou er niet op wachten. :wink:
Komt hier vaker voor, maar ik vind het beetje merkwaardig dat als er ergens stevige stappers worden geplaatst, het commentaar is dat ze nogal stevig zijn. Of zoals in dit geval, er linkje is naar driving shoes wordt geplaatst waarvan dan wordt gezegd dat ze niet al te stevig en duurzaam zijn. Evident. Commentaar voegt niks toe nmm. Ik neem aan dat niemand dit soort schoenen draagt met de verwachting dat ze zo duurzaam zijn als een paar edward greens, om maar een dwarsstraat te noemen. ;)
Niemand verondersteld dat deze schoentjes de duurzaamheid van een paar EG heeft of nodig zal hebben dat is evident nietwaar? maar ik veronderstel dat het vergelijk met genoemde Pikolinos niet zo ver mis zal zijn en dan zijn er wellicht steviger {duurzamer?} driving shoes en/of moccasins op de markt zoals Tod's o.i.d. welke in ieder geval iets duurzamer ogen en ik heb geen idee of dit een criterium is bij aankoop van dit soort schoeisel.
De door mij ooit gebruikte Pikolinos zijn niet meer vervangen door hetzelfde merk vanwege deze zool en het risico dat zo een zoolrandje onderop de schoen achter een pedaal blijft haken; mijn loafertjes doen het wat mij betreft goed genoeg in de auto en moccasins draag ik sowieso niet, zeker niet in het wild. :wink:
Ik ben overigens benieuwd of iemand gebruikers ervaring heeft met deze schoenen.
Laatst bewerkt op: 26 april 2011 – 15:24:25 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.358
    • Bekijk profiel
Re: Miserocchi - driving shoes en moccasins
Reactie #8 Gepost op: 26 april 2011 – 15:35:21
Weet niet wat ze kosten maar ik zou voor Carshoes of Santoni club gaan. Veel betere kwaliteit dan Tod's.

C&A

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.850
    • Bekijk profiel
Re: Miserocchi - driving shoes en moccasins
Reactie #9 Gepost op: 25 mei 2011 – 13:03:11
Hoewel Leone ze afkeurt, was Agnelli wel in de markt voor Miserocchi. Nog een fototje.

[attachment deleted by admin]
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Miserocchi - driving shoes en moccasins
Reactie #10 Gepost op: 25 mei 2011 – 13:53:16
Hoewel Leone ze afkeurt, was Agnelli wel in de markt voor Miserocchi. Nog een fototje.
Ik keur ze niet af overigens, maar er is beter te koop imho.
Tevens zal deze meneer geen hinder hebben van bovenmatige slijtage van de zooltjes en het haken aan de autopedalen; ik ga er van uit dat hij vooral door zijn chauffeur overal gebracht zal worden. :wink:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

C&A

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.850
    • Bekijk profiel
Re: Miserocchi - driving shoes en moccasins
Reactie #11 Gepost op: 19 juli 2011 – 14:28:31
Vandaag op asuitablewardrobe.com

Citaat
Some ASW readers are determined men indeed. I wrote last December about Calzaturificio Miserocchi, the small Italian maker that developed the original car shoe (which is not the same thing as the Car Shoe which I understand is made by Prada somewhere in Rumania). They spoke no English at Miserocchi at that time, but nonetheless a reader sent them a tracing of his feet and an order. Seven months later he received this pair of drivers, duplicates of a pair worn by the late L'Avvocato, Gianni Agnelli. I call that determination.

The situation appears significantly easier now, with the caveat that I have not tried itmyself yet, as there is an online ordering system for the shoe. Cowhide, beaver or deerskin for 180 euro the pair.

Bron: http://asuitablewardrobe.dynend.com/2011/07/determination.html





[attachment deleted by admin]
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Cassis

  • Gebruiker
  • Berichten: 55
    • Bekijk profiel
Re: Miserocchi - driving shoes en moccasins
Reactie #12 Gepost op: 03 mei 2012 – 13:06:13

Laurens

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.940
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Re: Miserocchi - driving shoes en moccasins
Reactie #13 Gepost op: 03 mei 2012 – 13:30:58
George Harrison?
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Mediaman

  • Gast
Re: Miserocchi - driving shoes en moccasins
Reactie #14 Gepost op: 03 mei 2012 – 13:59:05
Goede foto!  :)