Auteur Topic: Inlopen van schoenen - breedte & lengte  (23942 keer gelezen)

D. Dante

  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Gepost op: 14 mei 2007 – 22:35:40
Van de week een paar Borgioli's gekocht. http://www.beurskens-schoenmode.nl/slideshow/heren/he_11.jpg

Vind 't zelf prachtige schoenen, stijlvol met 'n vleugje denim...mooie schoen voor onder 'n spijkerbroek.
Vraag me alleen af hoe lang het duurt voor zo'n schoen is ingelopen. Is m'n eerste schoen van dergelijke kwaliteit en dus niet veel ervaring mee.  Heb in ieder geval redelijk veel last van m'n hakken (blaren), wreef en bovenkant dikke teen...
Is het 'n kwestie van inlopen van het leer, of misschien maatje te klein???

Wat is jullie ervaring met dit merk?

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2007 – 22:43:18
Ik ken dit merk niet, kan je er iets meer over vertellen ? Prijs klasse, leren zool etc ?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.368
    • Bekijk profiel
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Reactie #2 Gepost op: 14 mei 2007 – 22:45:38
Nieuwe zaak in het voormalige pand van Joke de Groot in Bredestraat, Maastricht ook.
Mooie schoenen.

D. Dante

  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Reactie #3 Gepost op: 14 mei 2007 – 22:45:49
Citaat van: "Timothy"
Ik ken dit merk niet, kan je er iets meer over vertellen ? Prijs klasse, leren zool etc ?


Dit paar gekocht voor 300, volledig leer, meer weet ik eigenlijk ook niet...

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Reactie #4 Gepost op: 14 mei 2007 – 23:04:46
is een topic over als ik me niet vergis..

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel

D. Dante

  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Reactie #6 Gepost op: 14 mei 2007 – 23:09:55
Citaat van: "ruby tuesday"
http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=1606&highlight=fratelli+borgioli


Misschien verkeerde titel gekozen voor dit topic. Gaat niet zozeer om de Borgioli's maar temeer hoelang het duurt voordat dit soort schoenen zijn ingelopen en of ik misschien een maatje te klein heb...

Aero

  • Gebruiker
  • Berichten: 961
    • Bekijk profiel
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Reactie #7 Gepost op: 14 mei 2007 – 23:38:17
Volgens mij horen schoenen zoals Santoni, C&J etc. gelijk goed te zitten qua maat, want het is niet de bedoeling dat de schoen uitloopt en dan iets ruimer wordt.

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Reactie #8 Gepost op: 14 mei 2007 – 23:50:00
Citaat van: "Aero"
Volgens mij horen schoenen zoals Santoni, C&J etc. gelijk goed te zitten qua maat, want het is niet de bedoeling dat de schoen uitloopt en dan iets ruimer wordt.


WRONG: koop ze altijd ietwat knellend in de breedte - door uitlopen worden ze iets ruimer en zitten ze dus uiteindelijk goed

Voor de lengte geldt dit overigens (in de meeste gevallen) niet
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Reactie #9 Gepost op: 14 mei 2007 – 23:59:54
Ook wel afhankelijk van de constructie. Blake loopt meer uit dan bijv. goodyear of norvegese.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Aero

  • Gebruiker
  • Berichten: 961
    • Bekijk profiel
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Reactie #10 Gepost op: 15 mei 2007 – 00:01:34
Citaat van: "Solitarias"
Citaat van: "Aero"
Volgens mij horen schoenen zoals Santoni, C&J etc. gelijk goed te zitten qua maat, want het is niet de bedoeling dat de schoen uitloopt en dan iets ruimer wordt.


WRONG: koop ze altijd ietwat knellend in de breedte - door uitlopen worden ze iets ruimer en zitten ze dus uiteindelijk goed

Voor de lengte geldt dit overigens (in de meeste gevallen) niet


Heb het ook maar van een schoenenverkoper (niet Al bundy) maar denk dat het ook aan je voet ligt, als een 43 net aan zit en een 43½ te ruim is dan ga je voor de 43 ok, maar je kiest toch meestal voor de schoen die gelijk goed zit, niet te ruim niet te strak, je koopt toch geen schoen expres een halve maat kleiner om hem uit te lopen, dan verliest de schoen zijn model..

Denk dat we beter het woord inlopen kunnen gebruiken btw, uitlopen klinkt alsof de schoen heel het model verliest en inlopen klinkt alsof het leer soepeler wordt, maargoed...

Als de schoenen een beetje knellen dat maakt niet uit, maar zodra je blaren en last van je hak krijgt als je erop loopt zoals Dante, lijkt mij dat ze gewoon te klein zijn.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Inlooptijd
Reactie #11 Gepost op: 15 mei 2007 – 08:12:42
Citaat van: "D. Dante"
Van de week een paar Borgioli's gekocht. http://www.beurskens-schoenmode.nl/slideshow/heren/he_11.jpg

Vind 't zelf prachtige schoenen, stijlvol met 'n vleugje denim...mooie schoen voor onder 'n spijkerbroek.
Vraag me alleen af hoe lang het duurt voor zo'n schoen is ingelopen. Is m'n eerste schoen van dergelijke kwaliteit en dus niet veel ervaring mee.  Heb in ieder geval redelijk veel last van m'n hakken (blaren), wreef en bovenkant dikke teen...
Is het 'n kwestie van inlopen van het leer, of misschien maatje te klein???

Wat is jullie ervaring met dit merk?


Mooie schoenen!!

Inlopen hoort er wel bij al kan ik het me van dit merk niet voorstellen, omdat het zeer waarschijnlijk een rapid blake constructie is. Die schoenen zitten meestal direct als gegoten!

Beurskens heeft zowiezo wel een leuke collectie schoenen, waaronder ook Santoni.
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

H_D

  • Gebruiker
  • Berichten: 644
    • Bekijk profiel
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Reactie #12 Gepost op: 15 mei 2007 – 08:47:57
mij is verteld door die Crockett en Jones lui vorig jaar bij Zwartjes dat je een schoen wel degelijk moet inlopen; lengte maat moet idd goed zijn maar in de breedte zit er nog wel wat rek in. Dat bevestigt dus het verhaal van Solitarias.

Verder begreep ik dat m.n. bij goodyear schoenen de kurk in de zool zich nog gaat vormen naar je voet wat het pascomfort ook nog vergroot.

Ben verder geen expert dus ik zou het niet kunnen bevestigen; feit is wel dat die CJ Alex die ik heb in 1e instantie in de breedte nog wat krap aanvoelde, maar nu na een paar maandjes inlopen steeds beter begint te zitten.
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

D. Dante

  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Reactie #13 Gepost op: 15 mei 2007 – 10:05:34
In de winkel zaten ze als gegoten. Knelden nergens. Ik neem niet aan dat ik dan 'n maat groter had moeten nemen, dan gaat misschien de hak uit de schoen etc. Vervelend is het nu in ieder geval wel. Ik laat over 'n paar maanden wel weten of het beter is geworden.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Reactie #14 Gepost op: 15 mei 2007 – 10:10:57
Citaat van: "H_D"
mij is verteld door die Crockett en Jones lui vorig jaar bij Zwartjes dat je een schoen wel degelijk moet inlopen; lengte maat moet idd goed zijn maar in de breedte zit er nog wel wat rek in. Dat bevestigt dus het verhaal van Solitarias.

Verder begreep ik dat m.n. bij goodyear schoenen de kurk in de zool zich nog gaat vormen naar je voet wat het pascomfort ook nog vergroot.

Ben verder geen expert dus ik zou het niet kunnen bevestigen; feit is wel dat die CJ Alex die ik heb in 1e instantie in de breedte nog wat krap aanvoelde, maar nu na een paar maandjes inlopen steeds beter begint te zitten.


KLopt helemaal!!!  
Die van C&J weten ook heus wel waar ze het over hebben.
Mijn schoenen knellen in het begin ook altijd iets en daarna niet meer.
Suede schoenen kan ik je adviseren zowieso altijd te krap in de breedte te nemen, omdat die zeker uitwijden!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot