Auteur Topic: Voorsteltopic  (1892975 keer gelezen)

Symme

  • Gebruiker
  • Berichten: 213
    • Bekijk profiel
Re: Voorsteltopic
Reactie #5400 Gepost op: 02 augustus 2012 – 18:32:55
Net aangemeld, en net als velen las ik wel even mee.
Beroepshalve helemaal niks met het betere kledingwerk te maken, maar in mijn vrije tijd mag ik er graag wat verzorgder bijlopen.
Mijn intresse is pas vrij laat ingezet, dus ik ben nog een echte beginner en dat is één van de redenen dat ik hier terecht ben gekomen.
Boys have swag, men have style, gentlemen have character.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.692
    • Bekijk profiel
Re: Voorsteltopic
Reactie #5401 Gepost op: 02 augustus 2012 – 19:26:00
Welkom Symme en andere nieuwe leden van de afgelopen tijd.

DieEneMan

  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Re: Voorsteltopic
Reactie #5402 Gepost op: 03 augustus 2012 – 00:52:55
Hallo!

Mijn naam is Justin. Ik ben 21 jaar en studeer.

Mijn liefde, nee zeg maar obsessie voor het pak en bijbehorende kleding is als volgt ontstaan:

Tot mijn 14e droeg ik nieteens een overhemd. Ik haatte die dingen, geen idee waarom. Totdat ik het 50 jarig huwelijksfeest van mijn opa en oma had. Ik moest toen een colbert aan, over een t shirt weliswaar, maar toch. Het beviel me eigenlijk best. Sindsdien droeg ik bij elk feestje dat colbert. Ook ging ik m'n eerste overhemd naar school dragen. Op mijn 15e waren overhemden bijna het enige wat ik droeg! Toen ik 16 was kocht ik mijn eerste pak. Voor het schoolbal. Sinds ik studeer kun je me elke dag in overhemd met colbert vinden, vaak zelfs in pak. Door het dragen van deze kleding voel ik me mannelijk en zelfverzekerd. Alsof ik de wereld aankan. Het voelt gewoon goed. En het staat geweldig.

Dit was mijn verhaal ;)

DL

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.225
    • Bekijk profiel
Re: Voorsteltopic
Reactie #5403 Gepost op: 03 augustus 2012 – 01:17:44

Zonder gekkigheid, welkom ;)

Lady Sunshine

  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
Re: Voorsteltopic
Reactie #5404 Gepost op: 08 augustus 2012 – 22:59:35
Hoi Mannen,

Ik ben Shannon, 24 jaar en bijna student-af.

Al van jongs af aan ben ik bezig met kleding, en dan met name kleding maken. De laatste jaren is mijn interesse verschoven van vrouwenkleding naar mannenkleding maken. Voor mijn laatste verjaardag heb ik aan mijn ouders een cursus mannenkleding maken gevraagd, en dan eigenlijk hoe een mooi mannenpak in elkaar te leren zetten. Helaas hebben zij dit niet kunnen vinden, dus ik ben zelf nu opzoek.

Verder zijn de mannen in mijn leven (mijn vader en m'n vriend) erg bezig met stijl. En dat met name in accessoires als manchetten. in luchtjes, klassiek/de scheren en whiskeys. Als ik ze soms zo bezig zie denk ik dat zij verkering hebben ipv ik met mn vriend.. Ook ben ik soms jaloers dat zij wel van dat soort klassieke/traditionele dingen hebben.

Gelukkig kan ik meedoen door opzoek te gaan naar cadeautjes voor ze, ook al zijn die soms onmogelijk om binnen een studentenbudget te passen. Ik hoor graag van jullie adviezen!

Groetjes Shannon

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Voorsteltopic
Reactie #5405 Gepost op: 08 augustus 2012 – 23:26:57
Leuke intro, Lady. Welkom hier.

Amadeus

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.442
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Re: Voorsteltopic
Reactie #5406 Gepost op: 08 augustus 2012 – 23:58:45
Welkom dame met de exotische naam. Enjoy SF.nl
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Muxjadha

  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: Voorsteltopic
Reactie #5407 Gepost op: 11 augustus 2012 – 15:21:30
Eerste keer hier dus (al wel heel lang gelzen over van alles en nog wat). Geïnteresseerd in kleding/horloges/luchtjes/schoenen.
Al wat ouder dan de meesten hier, schat ik in (54 jaar maar liefst).
Leuk om hier te zijn!

Idioteque

  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Re: Voorsteltopic
Reactie #5408 Gepost op: 11 augustus 2012 – 18:27:29
Hallo, ik ben in tegenstelling tot hierboven juist jonger dan de meesten denk ik, namelijk zestien.
Pakken en dergelijke zijn dus nog niet aan mij besteed, maar ik denk dat dit forum verder best wel handig zal zijn.
Behalve kleding vind ik films, games, en muziek interessant, maar daarvoor heb ik mij natuurlijk niet geregistreerd hier.

RoyVonDee

  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Re: Voorsteltopic
Reactie #5409 Gepost op: 17 augustus 2012 – 13:13:13
Hi Stijlforum!

Ik ben nieuw, mijn naam is Roy. Ik ben veel bezig met kleding en stijlen, vandaar dat ik hier terecht ben gekomen. Ik heb gelijk een vraag voor jullie. Ik heb net een Bordeaux rode chino gekocht. Wat draag ik daar boven? Als casual zegmaar. Ik dacht aan een licht demin overhemd? Of kan dat echt niet? ;)

Gr. Roy

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Voorsteltopic
Reactie #5410 Gepost op: 17 augustus 2012 – 13:22:50
Hi Stijlforum!

Ik ben nieuw, mijn naam is Roy. Ik ben veel bezig met kleding en stijlen, vandaar dat ik hier terecht ben gekomen. Ik heb gelijk een vraag voor jullie. Ik heb net een Bordeaux rode chino gekocht. Wat draag ik daar boven? Als casual zegmaar. Ik dacht aan een licht demin overhemd? Of kan dat echt niet? ;)

Gr. Roy

Alles. Alle tinten blauw kunnen, streep, ruit, maakt niet uit. Grijze of blauwe trui erop voor als het fris is. Trick question: welke kleur schoenen draag je eronder?

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.372
    • Bekijk profiel
Re: Voorsteltopic
Reactie #5411 Gepost op: 17 augustus 2012 – 16:07:03
Donkerbruin suède eigenlijk alleen maar, Swann.

marsvos

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.124
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Re: Voorsteltopic
Reactie #5412 Gepost op: 17 augustus 2012 – 22:06:05
Hallo stijlforum,

Aangenaam allemaal

Ik ben Marcel een bijna afgestudeerde International Business student uit Groningen.

Ik ben geinteresseerd geraakt in stijl nadat ik in mijn eerste jaar voor het eerst een pak aanhad voor een presentatie (een zwarte  :oops:) ooo wat voelde ik me een mannetje. Daarna tijdens een exchange in Zuid-korea waar jongeren vaak een pak aanhebben tijdens het uitgaan (heel kort, Thom Browne-achtig maar toch) en mijn eerste stage bij een van de grootste IT bedrijven ter wereld in Brussel ben ik echt een meer volwassen collectie kleding gaan opbouwen. Aangezien ik mijn afstudeer stage eraan komt en wellicht een baan is het proces iets versnelt en moet ik nog een aantal stukken kopen. Ik hoop op dit forum veel te leren (Weet niet meer of ik hier kwam van tumblr, of van styleforum) en vooral mee te lezen.

Mijn hobbies zijn fotografie, wielrennen en reizen (afgelopen jaar Zuid korea, China, Peru, Parijs, Italie, Zuid-Korea). Het liefst doe ik alle drie hobbies tegelijk...

Bœuf

  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: Voorsteltopic
Reactie #5413 Gepost op: 23 augustus 2012 – 19:28:03
Goedendag heren,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mij registreerde op dit forum en het leek mij onderhand eens tijd om even een berichtje in het voorsteltopic te plaatsen alvorens mij in discussies te mengen.

Ik ben 26 jaar oud, woon in de buurt van Rotterdam en doe een controlling opleiding. In mijn vrije tijd lees ik graag een goed boek of zet ik een film op. Daarnaast leg ik met enige regelmaat een punkplaat onder de naald.

Gezien er in mijn directe werkomgeving met name casual wordt gedragen, ga ik daar met alle plezier in mee. De paar pakken die ik heb worden dan ook enkel voor bepaalde gelegenheden uit de kast gehaald. Desalniettemin heb ik interesse in stijlvolle kledij en alles wat daar bij komt kijken, op dit forum hoop ik wat tips & trucs op te pikken en ervaringen uit te wisselen.

Kings

  • Gebruiker
  • Berichten: 898
    • Bekijk profiel
Re: Voorsteltopic
Reactie #5414 Gepost op: 17 september 2012 – 23:53:52
Dag heren,


Ik lees al een tijdje mee op het forum en heb besloten me nu aan te melden vanwege een dilemma op schoenengebied.
Ik ben 20 jaar oud en ik studeer rechten in Utrecht.