Auteur Topic: Double-breasted pakken  (186149 keer gelezen)

Penjon

  • Gebruiker
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
Double-breasted pakken
Gepost op: 05 oktober 2005 – 18:18:49
In de nieuwe DFS lijn van Oger zijn double breasted pakken opgenomen. Wordt dit de comeback van de double breasted pakken? Ik moet eerlijk bekennen dat ik het pak best mooi vindt, alleen jammer van het overhemd en das.


C&A

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.851
    • Bekijk profiel
Re: Komen de double breasted pakken terug?
Reactie #1 Gepost op: 05 oktober 2005 – 18:20:50
Citaat van: "Penjon"
In de nieuwe DFS lijn van Oger zijn double breasted pakken opgenomen. Wordt dit de comeback van de double breasted pakken? Ik moet eerlijk bekennen dat ik het pak best mooi vindt, alleen jammer van het overhemd en das.




die gladde martijn (zo heet ie toch?) stoort mij meer dan dat hemd en die das.

ben ook niet zo gecharmeerd van dat extra knoopsgat. Is dat een werkend knoopsgat ervan uitgaande dat je het jasje helemaal dicht slaat (kan toch niet helemaal kloppen als ik me daar zo een ruimtelijke voorstelling van maak)? Iemand een beter idee?
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Huey

  • Gast
Re: Komen de double breasted pakken terug?
Reactie #2 Gepost op: 05 oktober 2005 – 18:23:09
Citaat van: "C&A"
Citaat van: "Penjon"
In de nieuwe DFS lijn van Oger zijn double breasted pakken opgenomen. Wordt dit de comeback van de double breasted pakken? Ik moet eerlijk bekennen dat ik het pak best mooi vindt, alleen jammer van het overhemd en das.




die gladde martijn (zo heet ie toch?) stoort mij meer dan dat hemd en die das.

ben ook niet zo gecharmeerd van dat extra knoopsgat. Is dat een werkend knoopsgat ervan uitgaande dat je het jasje helemaal dicht slaat (kan toch niet helemaal kloppen als ik me daar zo een ruimtelijke voorstelling van maak)? Iemand een beter idee?


Ik vind 2x2 beter dan 3x2. Maar als je 3x2 hebt werken ze allemaal. Of het eruitziet is een 2e..

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Re: Komen de double breasted pakken terug?
Reactie #3 Gepost op: 05 oktober 2005 – 18:27:03
Citaat van: "C&A"
Citaat van: "Penjon"
In de nieuwe DFS lijn van Oger zijn double breasted pakken opgenomen. Wordt dit de comeback van de double breasted pakken? Ik moet eerlijk bekennen dat ik het pak best mooi vindt, alleen jammer van het overhemd en das.




die gladde martijn (zo heet ie toch?) stoort mij meer dan dat hemd en die das.

ben ook niet zo gecharmeerd van dat extra knoopsgat. Is dat een werkend knoopsgat ervan uitgaande dat je het jasje helemaal dicht slaat (kan toch niet helemaal kloppen als ik me daar zo een ruimtelijke voorstelling van maak)? Iemand een beter idee?


t gaat mij meer om het mooie pak dan om degene die het presenteerd. of het nu ML is of een andere gast, maakt mij persoonlijk geen h*l uit

Penjon

  • Gebruiker
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
Re: Komen de double breasted pakken terug?
Reactie #4 Gepost op: 05 oktober 2005 – 18:29:53
Citaat van: "ruby tuesday"
Citaat van: "C&A"
Citaat van: "Penjon"
In de nieuwe DFS lijn van Oger zijn double breasted pakken opgenomen. Wordt dit de comeback van de double breasted pakken? Ik moet eerlijk bekennen dat ik het pak best mooi vindt, alleen jammer van het overhemd en das.




die gladde martijn (zo heet ie toch?) stoort mij meer dan dat hemd en die das.

ben ook niet zo gecharmeerd van dat extra knoopsgat. Is dat een werkend knoopsgat ervan uitgaande dat je het jasje helemaal dicht slaat (kan toch niet helemaal kloppen als ik me daar zo een ruimtelijke voorstelling van maak)? Iemand een beter idee?


t gaat mij meer om het mooie pak dan om degene die het presenteerd. of het nu ML is of een andere gast, maakt mij persoonlijk geen h*l uit


Eens. Vraag me trouwens wel af waarom ML zo moeilijk kijkt op die foto.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Double-breasted pakken
Reactie #5 Gepost op: 05 oktober 2005 – 18:33:59
Persoonlijk vind ik double breasted niet mooi. Ik weet niet wat het is, maar ik vind het er gewoon niet mooi uit zien, het jasje zo over de borst getrokken.
This, madame, is Versailles.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Double-breasted pakken
Reactie #6 Gepost op: 05 oktober 2005 – 19:57:05
Of het nu weer in de mode komt blijft altijd een vraag.Maar door de jaren heen blijft het altijd een pak waar vraag naar is.Of men dit nu mooi vind of niet is een persoonlijke vraag.Vroeger zag je deze pakken gewoon naast   de gewone pakken gedragen worden.Persoonlijk vind ik wel dat de engelse de mooiste DB pakken maken.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Double-breasted pakken
Reactie #7 Gepost op: 05 oktober 2005 – 20:21:12
heb nog even getwijfeld bij de caruso actie, toch niet...
laten we wel wezen, ook de italiaanse non trendy, non fashion artikelen moeten wijzigen om de verkoop te stimuleren
van smalle das naar brede en weer terug
van extreem hoge boord tot soft collar
en dan nu weer double breasted

de pijp moet roken  :D
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Double-breasted pakken
Reactie #8 Gepost op: 05 oktober 2005 – 20:31:16
De pakken zijn er eigenlijk altijd al geweest maar echter niet zo in de picture zoals oger ze nu brengt.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Jason

  • Gast
Re: Komen de double breasted pakken terug?
Reactie #9 Gepost op: 05 oktober 2005 – 21:59:52
Citaat van: "C&A"
Citaat van: "Penjon"
In de nieuwe DFS lijn van Oger zijn double breasted pakken opgenomen. Wordt dit de comeback van de double breasted pakken? Ik moet eerlijk bekennen dat ik het pak best mooi vindt, alleen jammer van het overhemd en das.




die gladde martijn (zo heet ie toch?) stoort mij meer dan dat hemd en die das.

ben ook niet zo gecharmeerd van dat extra knoopsgat. Is dat een werkend knoopsgat ervan uitgaande dat je het jasje helemaal dicht slaat (kan toch niet helemaal kloppen als ik me daar zo een ruimtelijke voorstelling van maak)? Iemand een beter idee?


apart dat knoopsgat. en als je het doet, moet je wel die knoop links op het jasje weglaten.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Double-breasted pakken
Reactie #10 Gepost op: 05 oktober 2005 – 22:03:20
Misschien probeerseltje van Oger, kijken of ze inmiddels trendsettend kunnen zijn op pakken gebied :)
Sailing, an expensive way to travel for free"

Christiaan

  • Gebruiker
  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
Double-breasted pakken
Reactie #11 Gepost op: 05 oktober 2005 – 23:19:14
SuitSupply heeft er ook eentje in de nieuwe collectie zitten. Ik vind het zelf trouwens wel mooi, maar alleen bij mannen met een v-vorm (dus met een bredere borst dan het middenrig). Zelf zou ik er overigens niet mee gaan lopen. Beetje te traditioneel :)
Truth springs from argument amongst friends" - David Hume

Immanuel

  • Gast
Double-breasted pakken
Reactie #12 Gepost op: 06 oktober 2005 – 10:22:13
Double breasted is al seizoen of 3 bezig met come-back, bijv trend Corneliani heet er ook een model tussen zitten en ziet er echt goed uit, zelfs in casual achtig beeld.  Het moet wel cut to the bone gedragen worden met korte vrij brede revers, anders krijg je dat rotterdamse havenbaronne jasje, maat 56 lekker open gedragen.. en dus hoop flappewerk voor je buik hangen..  Heb zelf eentje laten maken in een aangestoten flannel dus vrij ruig qua struktuur en extra strak, daar het meestal vrij snel losser wordt tijdens het dragen.. Wat Martijn betreft; als je als familie je eigen cataloog kan maken en daar je eigen zoons voor gebruikt, ben je toch goed af? Benadrukt t woord familie bedrijf ook iets meer en daar mag je best trots op zijn imho.. niets mis mee dus

C&A

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.851
    • Bekijk profiel
Double-breasted pakken
Reactie #13 Gepost op: 06 oktober 2005 – 10:38:50
Maar nu heb ik nog steeds geen duidelijk antoowrd op mijn vraag: waarom zit er een knoopsgat in de rechter rever?



Ik (db-leek, toegegeven) begrijp niet waar dit knoopsgat toe dient. Als ik me er een voorstelling maak hoe de rever valt als je het jasje dicht zou slaan, dan correspondeert het knoopsgat volgens mij niet met de hoogste (derde) knoop op het rechter pand. Iemand ideeλn?
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Immanuel

  • Gast
Double-breasted pakken
Reactie #14 Gepost op: 06 oktober 2005 – 10:40:36
is zoals je zei, om te sluiten, zou er aan de oderkant van de andere rever ook niet es een knoopje kunnen zitten(?) maar meer een gimmick dan echt bruikbaar lijkt me