Auteur Topic: [ Webwinkel ] Time for Moda  (445789 keer gelezen)

TFM

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.344
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #675 Gepost op: 13 augustus 2017 – 00:42:21
Update:

Foto 1, nummer 2 en 3

Foto 2, nummer 2

Foto 10, nummer 3

Zijn inmiddels gereserveerd.

TFM

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.344
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #676 Gepost op: 20 augustus 2017 – 22:21:26
Heren,

Wij zijn bezig met verhuizen (werkruimte binnen Hengelo) en willen daarnaast ruimte creëren voor nieuwe collecties. Derhalve hebben wij een extra kortingsactie ingelast; 20% korting op alle pakken, shirts, dassen, schoenen en items in de Final Sale categorie. Code is FinalSale en is actief t/m aanstaande donderdag (24-08-2017).

Nog een fijne zondagavond.

Caner

TFM

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.344
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #677 Gepost op: 28 augustus 2017 – 18:31:07
Zoals een aantal van jullie weten ben ik een weekendje naar Napels geweest voor zaken. Ben erg onder de indruk van de stad Napels en in het bijzonder van Sorrento. Helaas heeft een vriend ons afgeraden om naar Capri te reizen, gezien er een aantal dagen terug een aardbeving heeft plaatsgevonden op Ischia (ander eiland) en dat zou kunnen leiden tot meerdere/grotere aardbevingen, waardoor wij op het eiland vast zouden kunnen komen zitten. In plaats van Capri zijn wij dan ook naar Sorrento gegaan, achteraf absoluut geen spijt van gehad, wat een prachtige kust en centrum heeft deze plaats. Genoten van het mooie weer onder het genot van een Granita di Limone.

Zakelijk ook een groot succes; eerste bestelling ruim 100 shirts bij Artigiani, tweede (grotere) bestelling met linnen shirts wordt begin 2018 verwerkt. De linnen shirts worden nog aangevuld, maar shirts in onderstaande stoffen ga ik zeker laten maken. Verder ook button down donkerblauwe en witte jersey shirts (met stretch), vrijwel identiek aan de mooie shirts van Fray, maar met meer handwerk. Ter impressie:



Dit zijn de stoffen waarvan ik in ieder geval shirts ga laten maken:













Verder nog een paar foto's van het 2,5 daagse tripje:















Voor een heerlijke Mozzarella di bufala con fressela e pomodorini (voorgerecht) en een pizza Margaretha met verse tomaten en mozzarella moet je naar Sorbillo. Verder kan ik ijskoffie (cremosito) ook zeer zeker aanraden.


Zeker niet onbelangrijk; wat vinden jullie van de gekozen stoffen?
Laatst bewerkt op: 28 augustus 2017 – 18:35:05 door TFM

Pan Am

  • Gebruiker
  • Berichten: 515
    • Bekijk profiel
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #678 Gepost op: 30 augustus 2017 – 17:59:24
Leuk verslag! Mooie stoffen maar wel erg 'zomers' allemaal denk ik. Daar ideaal natuurlijk maar ook voor NL?
Wanneer op de site te bewonderen?
“If we worked on the assumption that what is accepted as true really is true, then there would be little hope for advance”

TFM

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.344
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #679 Gepost op: 30 augustus 2017 – 18:53:09
Thanks voor je feedback Pan Am. Stoffen op foto 2 en 3 zijn wel dikker (ook prima voor in de winter), ook is de visgraat (echt smalle visgraat) een normale stof. Waarschijnlijk komt het door de belichting (foto kan ik met de flits aan hebben genomen, weet dat niet meer zeker) waardoor het witte stofje licht doorschijnt. Verder zijn de overige (linnen stof) shirts voor komend zomer. De linnen shirts worden dan ook pas in februari gemaakt. Eerste levering includes 6 of 7 verschillende shirts (indien voorradig ook lichtblauwe button down met jersey).

Productie start 4 september, levertijd is een maand. Bij Donnanna Napoli zijn de shirts inmiddels ook besteld, daar is de levertijd iets langer.

Daar heb ik gekozen voor witte royal oxford, lichtblauwe royal oxford, twill wit met button down, twill lichtblauw button down en tot slot een wit shirt met blauwe ruitmotief (code 353/52, zie hieronder).

Ik heb expliciet gekozen voor de meer conservatievere kleuren, maar wel met genoeg variatie. Deze shirts zie ik dan ook als een goede aanvulling van het huidige aanbod, hoop dat dit ook wordt gedeeld onder de gentlemans hier. Zodra ze binnen zijn en de foto's zijn gemaakt, krijgen mede-forumgenoten uiteraard een leuke korting om kennis te kunnen maken met beide merken. Mocht er dan nog iemand zijn die een review wil schrijven over het gekochte shirt, heel graag. Feedback is erg belangrijk voor mij, dat kan ik dan weer meenemen bij een volgende bestelling.

Heb veel shirtmerken gehad/voorbij zien komen, maar denk dat Artigiani toch het meest in de buurt komt van Kiton wat betreft afwerking, stof en handwerk.


Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.397
    • Bekijk profiel
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #680 Gepost op: 31 augustus 2017 – 17:09:20
Heb je een prijs indicatie?

TFM

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.344
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #681 Gepost op: 31 augustus 2017 – 20:27:26
Jazeker Bogart,

Artigiani vanaf 169, Donnanna vanaf 199 (zal ook max een tientje hoger zijn). Voor SF bij introductie 20% korting per shirt.

TFM

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.344
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #682 Gepost op: 31 augustus 2017 – 20:45:55
Meer variatie (strepen, ruitjes, French cuffs etc) bij volgende bestelling. Ik wil van beide merken eerst kijken naar feedback van mijn klanten alvorens ik een nog grotere bestelling ga plaatsen (+- 300 shirts per merk). Stoffenboekje zal ik hier uiteraard ook delen zodra die binnen is.

Bean

  • Gebruiker
  • Berichten: 173
    • Bekijk profiel
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #683 Gepost op: 03 september 2017 – 21:22:54
Goed bezig. Je gaat steeds meer van een outlet naar een "reguliere" winkel toe. Zo te zien zelf nog iets van Barba aangeschaft?

TFM

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.344
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #684 Gepost op: 04 september 2017 – 10:16:46
Dat is de intentie ook met shirts, daar heb ik nu 4 goede merken (inclusief Barba) waar ik alles naar wens kan laten maken. Met shirts komt er dan ook een vernieuwd concept (via een tweede website). De shirts van Barba zullen wel een tikje prijziger worden, maar dat komt omdat wij nu weer kunnen selecteren wat wij precies willen en ook op ieder gewenst moment weer kunnen bestellen. Zo kunnen wij bijvoorbeeld ook shirts bestellen met 300/2 katoen kwaliteit.

Van Cordone1956 voeren wij ook de nieuwste collectie, eind september krijgen wij (hoop ik) dan ook de nieuwe truitjes, vesten, jersey shirts, sjaals en pakken binnen. Al met al is het aanbod wat op TFM staat op moment al voor ongeveer 50% huidige collectie en 50% 1 collectie of maximaal 3 collecties oud. Deze verhouding zal ook zo blijven.

Om te kunnen blijven groeien moet er geïnvesteerd worden, vandaar de stap met een tweede website. De komende tijd wordt de website van TFM ook grondig aangepast, multi-language, nieuwe lay-out en snellere server (ik weet dat er mensen zijn die zich aan de snelheid irriteren, ik ook). Ook wil ik een kleine fotostudio inrichten, zodat ik de foto's van shirts nog professioneler kan maken.
Vandaar dat ik binnenkort ook een kleine showroom (binnen een bedrijfsverzamelgebouw) ga inrichten waar liefhebbers op afspraak langs kunnen komen. Wellicht denk ik er zelfs ook over na om bij de introductie van Artigiani Napoli en Donnanna Napoli een bijeenkomst te regelen verzorgt met catering en al. Misschien ook gelijk een leuke mogelijkheid voor een SF-meeting?

BTW Bean, van Barba ben ik ook erg goed voorzien :). Wacht met smart op de Artigiani shirts!

Bean

  • Gebruiker
  • Berichten: 173
    • Bekijk profiel
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #685 Gepost op: 07 september 2017 – 19:58:12
Ga je ook MTM doen?

TFM

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.344
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #686 Gepost op: 08 september 2017 – 11:46:15
Voor de tweede website wil ik ook graag een shirtmerk met MTM, maar Artigiani valt helaas al af. Zij willen enkel grote aantallen in dezelfde afmetingen maken. Bij Donnanna lijkt mij dit te prijzig (indien de mogelijkheid bestaat), gezien de RTW lijn al tussen 199-229 euro gaat kosten. Cordone1956 heeft het vast en zeker wel, maar volgens mij kan dat ook gewoon via zijn website, dus zie de toegevoegde waarde er niet van in. Barba MTM is ook geen optie, daar wij niet direct in contact staan met Barba, maar via een partner uit Italië deze shirts inkopen.

Ik wil eigenlijk ook eerst wachten totdat de tweede website is gelanceerd. Dat wordt namelijk ook het visitekaartje richting de shirtmakers. Als dat er gelikt uitziet, zullen veel shirtmakers ongetwijfeld eerder bereid zijn om zaken met ons te doen. Wel moet ik benadrukken dat wij van maximaal 5-6 merken shirts willen gaan voeren (dat is dus al minimaal 1000 shirts per jaar). Wel zal er genoeg variatie zijn in het aanbod, zoals verschillende- boorden, stoffen en maatvoering (ook lengtematen).

TFM

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.344
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #687 Gepost op: 14 september 2017 – 12:25:48
Heren het kan zijn dat je pakweg 10 minuten geleden een mail hebt ontvangen met de berichtgeving dat de bestelling is terugbetaald. Dat komt door een technische storing door het overzetten van de website naar een snellere server tezamen met een update... Een ieder die ooit een volledige terugbetaling heeft ontvangen, heeft deze mail dus gekregen.. Excuses voor de overlast.

Er wordt grondig gewerkt aan de verbetering van de website.

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #688 Gepost op: 14 september 2017 – 13:10:00
Gevalletje vrolijke spam 😄

TFM

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.344
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #689 Gepost op: 14 september 2017 – 15:11:26
Gevalletje vrolijke spam

Een aantal minuten na het versturen van de mails mailde er nog een klant die wilde beweren dat hij dus twee terugbetalingen (uit 2015) nog niet had mogen ontvangen. Heeft me wat tijd gekost, maar bewijsstukken zijn aangeleverd. Leuk geprobeerd.