Auteur Topic: [ Webwinkel ] Time for Moda  (444437 keer gelezen)

TFM

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.344
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #630 Gepost op: 18 juli 2017 – 14:45:55
Geestig. Dat er dus iemand van Cordone dacht dat het een meerwaarde was om Thurston-bretels van een Cordone-label te voorzien. En dat niemand 'm corrigeerde.

Hij vindt het een meerwaarde om bretels toe te voegen aan zijn collectie, wat ik zeer zeker begrijp. Om dan andermans merk te gaan voeren lijkt mij allesbehalve een verstandige keuze, vandaar ook dat hij zijn eigen merk erop laat beletteren. Als je kwaliteit wilt, dan moet je wel met dergelijke merken samenwerken. Zo maakte Italo Ferretti de dassen voor Brioni.

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #631 Gepost op: 18 juli 2017 – 14:54:46
Schoenmaker, blijf bij uw leest. Zou ik tegen meneer Cordone willen zeggen.

Linger

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.532
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #632 Gepost op: 18 juli 2017 – 15:06:42
En bekeken van de andere, ingredient branding, kant: mag meneer Cordone actief marketeren dat ze van meneer Thurston komen? Of is dat een pro-actief TFM argument? Dat Thurston met een forse marge white-label wil produceren, nouja, moneytalksandbullshitwalks, de schoorsteen moet roken en de productie draaien, maar of ie dat aan de grote klok wil laten hangen door een, met alle mogelijke respect, toch wat minder bekend merk lijkt mij een relevante vraag.

TFM

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.344
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #633 Gepost op: 18 juli 2017 – 15:08:31
Ik heb je vraag doorgespeeld naar Luigi, hij neemt contact op met Paul Corben (GM Albert Thurston). Zodra ik meer weet, laat ik het hier weten.

Hierbij de reactie van Paul:

Unless very high trousers and no belly I think too short. Measurements are from waistband to waistband over shoulder. Leather fastening is obviously longer than just clips. All can be adjusted larger at the back with the lever on elastic and smaller using levers front and back.

Mijn vraag was of het geschikt zou zijn voor iemand met een lengte van 1.95-2m.

ikisrichard

  • Berichten: 22
    • Bekijk profiel
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #634 Gepost op: 18 juli 2017 – 15:18:50
Hierbij de reactie van Paul:

Unless very high trousers and no belly I think too short. Measurements are from waistband to waistband over shoulder. Leather fastening is obviously longer than just clips. All can be adjusted larger at the back with the lever on elastic and smaller using levers front and back.

Mijn vraag was of het geschikt zou zijn voor iemand met een lengte van 1.95-2m.

Dank voor je bericht. No belly, maar ook geen very high trousers. Ik haal de broekriem nog even aan.

TFM

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.344
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #635 Gepost op: 26 juli 2017 – 19:12:47
Goedenavond heren,

Toevallig hier iemand die ervaring heeft met shirts van Donnanna Napoli? Ik weet dat Pauw ze ooit ook in het assortiment had.

Alvast dank voor jullie bijdrage.

Gnis

  • Gebruiker
  • Berichten: 179
    • Bekijk profiel
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #636 Gepost op: 26 juli 2017 – 21:12:17
Goeie shirts, afwerkingsniveau is beter dan barba vind ik
Do it
Do it right
Do it right now

TFM

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.344
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #637 Gepost op: 26 juli 2017 – 22:33:06
Goeie shirts, afwerkingsniveau is beter dan barba vind ik

Hartelijk dank voor je reactie Gnis, fijn dat je weer post! Ben erg benieuwd wanneer we weer een combinatie van jou mogen bewonderen.

TFM

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.344
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #638 Gepost op: 31 juli 2017 – 11:21:51
Goedemorgen heren,

Ik ga shirts inkopen bij twee leveranciers, namelijk Donnanna Napoli en Artigiani Napoli (maakt dus shirts voor Fonderico en Kiton). Van laatstgenoemde krijg ik deze week een sample shirt en zal detailfoto's maken en hier delen.

Van Donnanna Napoli (voorheen leverbaar bij o.a. Pauw) heb ik inmiddels foto's van stoffen die ik kan kiezen. De minimale bestelling is 100 shirts, derhalve heb ik jullie hulp hard nodig bij  het selecteren van de juiste stoffen (en boord). Van Artigiani heb ik nog geen foto's van stoffen, maar die vraag ik op zodra het sample shirt (stof en afwerking) naar wens is.

Beide leveranciers zullen de hoeveelheid handwerk (meer dan Donnanna bijvoorbeeld standaard heeft) nastreven. Ik heb expliciet aangegeven dat ik meer handwerk wil dan Barba Gold label, zie hier een foto van al het handwerk: 



Hierbij de stoffen waaruit ik kan kiezen (ik denk dat no = niet leverbaar, maar zal dat navragen):























Laatst bewerkt op: 31 juli 2017 – 11:26:37 door TFM

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.368
    • Bekijk profiel
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #639 Gepost op: 31 juli 2017 – 11:54:49
Als je deze kunt regelen, denk dat er hier wel animo voor is.

Collo Eduardo



Collo Simone



Collo  Lucio



Heb je al een prijs indicatie, afhankelijk van de stof natuurlijk?
Laatst bewerkt op: 31 juli 2017 – 11:57:43 door Bogart

TFM

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.344
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #640 Gepost op: 31 juli 2017 – 12:13:29
Dank voor je input Bogart, ik zal het voorleggen bij Donnanna  :thumbsup:
Enig voorkeur voor motieven?

De shirts van Donnanna zullen rond de 219-229 euro gaan kosten. Artigiani zal ongeveer 20% goedkoper zijn (ongeveer dezelfde prijs als Barba Gold Label). Voor SF zal ik uiteraard een uitzondering maken bij de eerste levering (-15 of zelfs 20% op de websiteprijs, zodat jullie een - eerste - ervaring kunnen opdoen met deze twee merken). Ben er nog niet helemaal uit bij welke leverancier ik de geplooide mouwen ga laten zetten en bij welke ik voor een iets ruimer fit ga.


TFM

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.344
  • It's Time for Moda
    • Bekijk profiel
    • Time for Moda
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #641 Gepost op: 01 augustus 2017 – 10:58:48
Niemand die verder iets wil inbrengen? Ik wil namelijk deze week graag de bestelling doorgeven.

Regelmatig krijg ik wel eens het verzoek of er een shirt met lange mouwen en/of iets ruimere fit op voorraad is of dat deze kan worden (na)besteld. Dergelijke voorstellen/vragen kun je uiteraard ook hier kenbaar maken zodat ik er bij de inkoop rekening mee kan houden.

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.310
    • Bekijk profiel
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #642 Gepost op: 01 augustus 2017 – 11:02:39
neem conservatief. wit en lichtblauw. sky panama en ox. soft collar. geen kutaway. geen borsthaarfit pls.
live and let die

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.310
    • Bekijk profiel
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #643 Gepost op: 01 augustus 2017 – 11:03:01
geen french cuffs.
live and let die

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.310
    • Bekijk profiel
[ Webwinkel ] Time for Moda
Reactie #644 Gepost op: 01 augustus 2017 – 11:04:32
geen ruiten. vind de streepjes vanaf t20/3 fraai. tikje engels. niet voor iedereen.
live and let die