Auteur Topic: Shetlandtruien  (82585 keer gelezen)

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: shetlandtruien
Reactie #30 Gepost op: 18 augustus 2013 – 19:51:29
Oh, en als jij 42 hebt, heb ik het toch ook, C.?

Bill Splates

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 7.158
    • Bekijk profiel
Re: shetlandtruien
Reactie #31 Gepost op: 18 augustus 2013 – 20:09:46
Doe ik zodra ik thuis ben, C.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Re: shetlandtruien
Reactie #32 Gepost op: 18 augustus 2013 – 20:11:20
Al geregeld. Niet gewoon met het reeds bestaande truientopic samenvoegen?

Bill Splates

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 7.158
    • Bekijk profiel
Re: Shetlandtruien
Reactie #33 Gepost op: 18 augustus 2013 – 20:21:34
Wat mij betreft wel. En dan kunnen mijn posts verwijderd worden.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: Shetlandtruien
Reactie #34 Gepost op: 18 augustus 2013 – 20:22:50
Het algemene truientopic? Vind dat het wel een plaatsje apart verdient. Deze post mag na lezing ook weg.

Jo

  • Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
  • Berichten: 863
    • Bekijk profiel
Re: Shetlandtruien
Reactie #35 Gepost op: 19 augustus 2013 – 15:28:30
Ik heb 'm besteld via http://www.shetlandknitwear.com, de Everest dus. Wel nog wat heen en weer gemaild over de maat.

Ik wil ook wel zo'n trui bestellen. Hoe kan je er betalen? En komen er ook nog verzendkosten bij?

Heeft Andersons ook turtlenecks?

Ja.
Laatst bewerkt op: 19 augustus 2013 – 17:20:29 door Jo...

Miles

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.040
    • Bekijk profiel
Re: Shetlandtruien
Reactie #36 Gepost op: 19 augustus 2013 – 16:49:50
Dit stukje zocht ik, gaat over de maatvoering.


Our product range is extensive.  Please select from the menu above to view the different styles available.  If you don't see exactly what you're looking for please get in touch with your preferred colour choice and design and we can make a one-off made to measure garment for you.

If you are unsure of what size you require then please take a comfortable jumper, lay it flat, then measure across the chest, just under the armpits.  If this is say 20" then you will need to order  a 40" garment.  Our garments are made to the size so if you want 40" then the garment will measure 40".   

When browsing you will find garments that are completely Hand Knit, garments that are Hand Frame Knit (Knitted on a small knitting machine in the home, roundabout) bodies with Hand Knit Patterns. Hand Frame Knit garments are  seamless which is a traditional feature of Shetland Knitwear.  (http://www.shetlandknitwear.com/Products.aspx)


Lijkt me bij die turtlenecks nog lastig kiezen welke kleur je neemt. Mogit, Moosit, Eesit, Sholmit

Tobias

  • Gebruiker
  • Berichten: 949
    • Bekijk profiel
Shetlandtruien
Reactie #37 Gepost op: 19 augustus 2013 – 17:17:33
Betekent dit dat je zelf je maten van een goed zittende trui kan doorgeven, en ze deze dan kopiëren?

Of dat omdat ik een kleinere maat heb (37 inch) ze deze speciaal voor mij maken, maar wel met hun "fit".

Edit: Spelling.
Laatst bewerkt op: 19 augustus 2013 – 18:01:22 door Tobias

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.685
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Shetlandtruien
Reactie #38 Gepost op: 19 augustus 2013 – 17:21:54
Betekend dit dat je zelf je maten van een goed zittende trui kan doorgeven, en ze deze dan kopiλren?

T

Lijkt me meer een omschrijving van hoe je door zelf te meten kan inschatten of de truien in kwestie gaan passen.
Ze zijn blijkbaar true to size.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Jo

  • Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
  • Berichten: 863
    • Bekijk profiel
Re: Shetlandtruien
Reactie #39 Gepost op: 19 augustus 2013 – 17:26:37
Betekend dit dat je zelf je maten van een goed zittende trui kan doorgeven, en ze deze dan kopiλren?

Of dat omdat ik een kleinere maat heb (37 inch) ze deze speciaal voor mij maken, maar wel met hun "fit".

Ik denk het wel:

Our product range is extensive.  Please select from the menu above to view the different styles available.  If you don't see exactly what you're looking for please get in touch with your preferred colour choice and design and we can make a one-off made to measure garment for you.

If you are unsure of what size you require then please take a comfortable jumper, lay it flat, then measure across the chest, just under the armpits.  If this is say 20" then you will need to order  a 40" garment.  Our garments are made to the size so if you want 40" then the garment will measure 40".   

When browsing you will find garments that are completely Hand Knit, garments that are Hand Frame Knit (Knitted on a small knitting machine in the home, roundabout) bodies with Hand Knit Patterns. Hand Frame Knit garments are  seamless which is a traditional feature of Shetland Knitwear.  (http://www.shetlandknitwear.com/Products.aspx)

Tobias

  • Gebruiker
  • Berichten: 949
    • Bekijk profiel
Shetlandtruien
Reactie #40 Gepost op: 19 augustus 2013 – 18:04:00
Maar eens een mailtje sturen denk ik!
Britse/Schotse pasvorm is namelijk niet mijn ding..

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Re: Shetlandtruien
Reactie #41 Gepost op: 19 augustus 2013 – 18:49:32
Braided to measure :mrgreen:
Be yourself no matter what they say

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Shetlandtruien
Reactie #42 Gepost op: 19 augustus 2013 – 19:15:55
Gevlochten?

Ik wil ook wel zo'n trui bestellen. Hoe kan je er betalen? En komen er ook nog verzendkosten bij?

Die indruk krijg je ook als je via hun site bestelt, creditcard gegevens over 3 afzonderlijke mailtjes verspreiden, paar dagen wachten op orderbevestiging. Ik zeg een duidelijke "comingup" ; )

Dat dus. 8 GBP verzendkosten naar EU-landen.

Jo

  • Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
  • Berichten: 863
    • Bekijk profiel
Shetlandtruien
Reactie #43 Gepost op: 09 oktober 2013 – 22:01:21
Thx, Velp.

Nu het wat kouder wordt, en met de lange (?) bestelprocedure in het achterhoofd, denk ik dat het wel eens tijd wordt om zo'n trui te bestellen. Enige puntje waar ik nog over twijfel is de lengte. Zou iemand die eens willen meten?


Op het internet vond ik ook nog wat mooie foto's van zo'n Everest trui:










Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Shetlandtruien
Reactie #44 Gepost op: 10 oktober 2013 – 10:01:18
Enige puntje waar ik nog over twijfel is de lengte. Zou iemand die eens willen meten?

Mijn maat 38 is aan de achterkant 65 cm. lang. Je zou ook eens naar de nieuwe shetlands van Albam kunnen kijken, duurder maar weer andere kleurtjes: http://www.albamclothing.com/category/1415/knitwear.asp