Auteur Topic: Luxire  (434488 keer gelezen)

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #30 Gepost op: 04 juni 2013 – 15:32:46
Nee, maar met dit soort prijzen is de kans dat die producten uit een fabriek komen waar de werkomstandigheden op z'n minst niet fantastisch zijn natuurlijk levensgroot.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Bill Splates

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 7.158
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #31 Gepost op: 04 juni 2013 – 15:46:12
Kans is groter, maar dit zijn nog lang geen primark prijzen. In het kader van MVO doen steeds meer kledingmerken alleen maar zaken met ateliers die aan specifieke keurmerken voldoen.

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #32 Gepost op: 04 juni 2013 – 15:50:45
Ja, maar dat zijn allemaal kledingmerken met een gevestigde reputatie. Die zijn vaak pas tot dit briljante inzicht gekomen nadat dit herhaaldelijk aan de kaak is gesteld door allerhande instanties en pas nadat recente rampen in kledingfabrieken als in Bangladesh het nieuws gehaald hebben.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Bill Splates

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 7.158
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #33 Gepost op: 04 juni 2013 – 16:15:24
Niet zo zwartgallig. Ik denk dat dat wel meevalt, maar dat het lastig is omdat iedere productsoort (bij grote merken ook daarbinnen) bij meerdere partijen in verschillende landen wordt ingekocht. Hou dan nog rekening met tussenhandelaren, ateliers die werk uitbesteden, toeleveranciers en ook daar de leveranciers van en je hebt een bos aan lastig te controleren partijen die allemaal zeggen dat de arbeidsomstandigheden meer dan prima zijn.

Bij een partij als luxire verwacht ik dat het aantal leveranciers kleiner en de marge op de producten groter is waardoor controle hierop beter in te regelen is.

Emilio

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.317
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Re: Luxire
Reactie #34 Gepost op: 04 juni 2013 – 16:18:04
Niet zo zwartgallig. Ik denk dat dat wel meevalt, maar dat het lastig is omdat iedere productsoort (bij grote merken ook daarbinnen) bij meerdere partijen in verschillende landen wordt ingekocht. Hou dan nog rekening met tussenhandelaren, ateliers die werk uitbesteden, toeleveranciers en ook daar de leveranciers van en je hebt een bos aan lastig te controleren partijen die allemaal zeggen dat de arbeidsomstandigheden meer dan prima zijn.

Bij een partij als luxire verwacht ik dat het aantal leveranciers kleiner en de marge op de producten groter is waardoor controle hierop beter in te regelen is.

Ben het niet altijd met je eens spleet, maar hier zeg je toch wel zinnige dingen :wink:


carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #35 Gepost op: 04 juni 2013 – 16:29:00
verwachting is altijd de grootste teleurstelling
Be yourself no matter what they say

jordi

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.889
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #36 Gepost op: 04 juni 2013 – 16:41:50
:lol:
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Bill Splates

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 7.158
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #37 Gepost op: 04 juni 2013 – 16:45:25
Meh, dooddoeners zijn voor Charlie, CD.

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #38 Gepost op: 04 juni 2013 – 17:19:25
Niet zo zwartgallig.

Meh, dan ga je er vanuit dat mijn post een mening is. Denk dat het een vrij feitelijke constatering is dat de kledingindustrie w.b. uitbuiting altijd een erg negatieve rol gespeeld heeft en bijzonder weinig progressie heeft laten zien uit eigen beweging. Dat Luxire het wel goed voor elkaar zal hebben lijkt me een nogal gratuite constatering.

Maakt me verder niet uit, ik koop ook spullen waarvan ik redelijkerwijs kan weten dat het onder dubieuze omstandigheden is geproduceerd, maar laten we elkaar hier niet voor de gek gaan houden. We weten het allemaal niet zeker, maar de kans dat het slecht voor elkaar is is een heel stuk groter dan dat ze het allemaal netjes op orde hebben.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Bill Splates

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 7.158
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #39 Gepost op: 04 juni 2013 – 17:32:21
Meh, dan ga je er vanuit dat mijn post een mening is. Denk dat het een vrij feitelijke constatering is dat de kledingindustrie w.b. uitbuiting altijd een erg negatieve rol gespeeld heeft en bijzonder weinig progressie heeft laten zien uit eigen beweging.

Dat ontken ik ook niet, maar de laatste jaren gaat het de goede kant op.

Dat Luxire het wel goed voor elkaar zal hebben lijkt me een nogal gratuite constatering.

Dat schrijf ik nergens. Ik schrijf dat het eenvoudiger is om dat goed in te richten. 

Maakt me verder niet uit, ik koop ook spullen waarvan ik redelijkerwijs kan weten dat het onder dubieuze omstandigheden is geproduceerd, maar laten we elkaar hier niet voor de gek gaan houden. We weten het allemaal niet zeker, maar de kans dat het slecht voor elkaar is is een heel stuk groter dan dat ze het allemaal netjes op orde hebben.

Slecht is relatief. Slecht voor westerse begrippen klopt, maar er zijn voldoende die een CAO hebben en zelfs iets wat voor een pensioen moet voordoen. De ARBO zal zich nog steeds de pleuris schrikken, maar voor Oosterse maatstaffen behoorlijk. Dat is de nuance die ik probeer aan te brengen.

Dantθs

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.166
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #40 Gepost op: 04 juni 2013 – 19:07:26
Zullen we het weer over die hempies hebben? De wereld verbeteren doen jullie maar in jullie eigen tijd.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #41 Gepost op: 06 juni 2013 – 15:19:40
how much all in?

85 dollar (inclusief 15 dollar verzendkosten) - ongeveer 65 euro


Hoe heb je die boord aan hen doorgegeven? Afstand tussen de boorpunten? Foto?

Zo:

Collar • 15Ό"
- custom widespread, curved (see images)
- height center neck-band 1½" - height center collar (lowest point) 1 Ύ"
- points, from neckband 2 Ύ",
     sides 3Ό"

- no (Luxire) label sewn in shirt

- unfused - light, soft interlining


: )



ML

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.523
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #42 Gepost op: 06 juni 2013 – 15:26:39
En heb je al je samples ook gekregen?
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.

Bakkerrr

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.064
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #43 Gepost op: 06 juni 2013 – 15:39:03
Overigens, als je eerste hempie goed is, de volgende keer zorgen dat je er twee besteld, boven de 100 usd betaal je geen verzendkosten.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #44 Gepost op: 06 juni 2013 – 15:43:10
En heb je al je samples ook gekregen?




Overigens, als je eerste hempie goed is, de volgende keer zorgen dat je er twee besteld, boven de 100 usd betaal je geen verzendkosten.

Ja, dat wordt interessant.