Auteur Topic: Luxire  (433787 keer gelezen)

Bakkerrr

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.064
    • Bekijk profiel
Luxire
Gepost op: 04 juni 2013 – 11:22:07

Bakerrr: Mooie fit voor een eerste (?) shirt en de boord ziet er ook goed uit. Is dat de 'oude' of de nieuwe summer chambray? (De mijne, van de nieuwe, is onderweg. Ook met ongeplakte boord en opgelegde knopenlijst. Alleen met afgeronde manchetten met één knoop.)

Maar wat me vooral verbaast, is de broek. Die ziet er, voor zover te beoordelen op basis van de foto's, erg goed uit. Hoe heb je de maten daarvan bepaald? En zou je een keer foto's willen maken van de details? (Zakken, afwerking binnenkant, knopen en zo.) En van het geheel? Kun je over een jaar laten zien hoe de broek is 'verouderd'.


@ NODB: Ik ben ook in positieve zin zeer verbaasd over deze selvedge jeans voor 99 Usd. Ik had er in eerste instantie geen vertrouwen in maar toch de gok gewaagd omdat ik in de winkel niet kan slagen met spijkerbroeken. De maten heb ik overgenomen van een katoenen chino van de SuSu die me perfect zit en deze maten nog eens vergeleken met een spijkerbroek van Boss die net niet lekker zit bij de benen en te ruim is bij de taille. Daarop de in mijn optiek juiste maten doorgegeven. Ik ben van plan om nog wat broeken te bestellen want dit is voor mij ideaal en zeker voor deze prijsstelling.

De summer chambray is van de vervangende stof van Monti, heb je berichten op styleforum toevallig gelezen en na de wisseling van stof pas besteld. Ik snap eigenlijk niet waarom jij je shirt niet binnen hebt, bij mij duurde het na bestellen twee weken incl. verzenden voor twee shirts en deze jeans.
Laatst bewerkt op: 04 juni 2013 – 11:41:49 door Mikey Fuoco

Bill Splates

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 7.158
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #1 Gepost op: 04 juni 2013 – 11:25:18
Online shirtjes bestellen ben ik wat huiverig in, maar selvedge jeans op maat voor 99 USD zie ik ook wel zitten. Maatvoering bij een jeans luistert ook minder nauw denk ik.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #2 Gepost op: 04 juni 2013 – 11:27:57
Ik ben juist huiveriger voor broeken, vooral jeans. Taille, bassin, bovenbeen, hoe strak, wat gebeurt er na dragen en wassen, en zo. Toch maar eens een chino proberen, denk ik...

Bill Splates

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 7.158
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #3 Gepost op: 04 juni 2013 – 11:33:30
Hmm, bij mij is het zo dat de broeken strak zitten rond mijn bovenbenen, maar ik ruimte in de taille houdt. Daarnaast zijn ze vrijwel allemaal nét een aantal centimeter te lang voor het mooie, dus dit zou een aardige oplossing zijn. Ik pak een bestaande jeans en pas daar een aantal maten op aan. Wellicht denk ik er te licht over.

ML

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.523
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #4 Gepost op: 04 juni 2013 – 11:33:53
Heel goed, C. Stap voor stap uitleggen welke maat je neemt (met foto's), drie keer wassen, nameten (met foto's) en dan een conclusie, graag.
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.

Bill Splates

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 7.158
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #5 Gepost op: 04 juni 2013 – 11:35:09
Binnen 4 weken.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #6 Gepost op: 04 juni 2013 – 11:35:27
De summer chambray is van de vervangende stof van Monti, heb je berichten op styleforum toevallig gelezen en na de wisseling van stof pas besteld. Ik snap eigenlijk niet waarom jij je shirt niet binnen hebt, bij mij duurde het na bestellen twee weken incl. verzenden voor twee shirts en deze jeans.

Dat is snel, zeker voor de broek. Volgens mij zijn ze weer een beetje bij na een drukke periode. Wat vind je van de stof?

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #7 Gepost op: 04 juni 2013 – 11:35:32
Ander draadje gents.

Bakkerrr

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.064
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #8 Gepost op: 04 juni 2013 – 11:37:51
Tijd voor een Luxire draadje denk ik.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #9 Gepost op: 04 juni 2013 – 11:38:31
Hmm, bij mij is het zo dat de broeken strak zitten rond mijn bovenbenen, maar ik ruimte in de taille houdt. Daarnaast zijn ze vrijwel allemaal nét een aantal centimeter te lang voor het mooie, dus dit zou een aardige oplossing zijn. Ik pak een bestaande jeans en pas daar een aantal maten op aan. Wellicht denk ik er te licht over.

Ja, dat heb ik ook, qua bovenbenen-taille. Het lijkt me vooral zo lastig omdat ik ze redelijk strak wil, maar jeansstoffen zo verschillend rekken in het dragen en 'terugrekken' na het wassen. Iets losser op het bovenbeen zou dan al snel flink te los kunnen worden. Hoe dan ook: als ik een broek probeer, wordt het eerst een chino, geen spijkerbroek.

Bill Splates

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 7.158
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #10 Gepost op: 04 juni 2013 – 11:47:14
Ja, dat heb ik ook, qua bovenbenen-taille. Het lijkt me vooral zo lastig omdat ik ze redelijk strak wil, maar jeansstoffen zo verschillend rekken in het dragen en 'terugrekken' na het wassen. Iets losser op het bovenbeen zou dan al snel flink te los kunnen worden.

Dat is zeker zo en mijn ervaringen zijn dan ook per broek wisselend. Ook qua maatvoering is dat heel vervelend. Fijn als iemand me voor is en de stof kan keuren, dan hoef ik het trail & error proces niet in te gaan.  :mrgreen:

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #11 Gepost op: 04 juni 2013 – 11:48:47
Ja, ik begrijp precies wat je bedoelt, vandaar mijn vragen aan Bakerrr...



* * *


De (foeilelijke) website erbij is dan ook wel handig:

www.luxire.com


Denim:

http://custom.luxire.com/collections/pants/denim

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #12 Gepost op: 04 juni 2013 – 11:53:11
voor mij blijft bassin lastig onderdeel te bepalen. heb wel interesse, zeker na de 1e impressie van Bakkerr.
Shirtjes laat ik even. Ben wel benieuwd wat de andere ervaringen zullen zijn.
Be yourself no matter what they say

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #13 Gepost op: 04 juni 2013 – 12:00:24
Binnen 4 weken.

Als 't spul dan al binnen is. En C. de naheffing van 30 ballen gepast in contanten heeft betaald aan de postbode. Bestellen uit de VS, ik ben er hopelijk van genezen.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #14 Gepost op: 04 juni 2013 – 12:01:46
India.