Auteur Topic: De chino  (199883 keer gelezen)

Heinzelmann

  • Gebruiker
  • Berichten: 854
    • Bekijk profiel
Re: chino
Reactie #60 Gepost op: 29 mei 2013 – 14:23:42
Heinz, waar kopen we de beste chino's voor een haring en een knoop?

Als het om 'originele' US mil.spec Khaki pants gaat? Online, bij de OTTO!  :?
(Die van Eddie Bauer, hij was de eerste die het model ontwikkelde voor en leverde aan de govt. Waarmee het dus een type 'original' is.)

Trouwens, zowel de term Khaki's als de naam Chino's beschrijven slechts zand- of taankleurige, ongevoerde, katoenen, (van oorsprong leger-)broeken.
(De naam komt uit het op de Filippijnen gesproken Spaans, en duidde de herkomst van de stof aan: China. Er waren indertijd Amerikaanse bases op de Phps, zodoende. Dit keer eens niks met Mexicanen!)

De huidige mode-industrie gebruikt echter het woord Chino ook –ten onrechte– voor een bepaald model broek.

In de jaren '50 heette het model broek in de VS nog gewoon slacks, (of summer slacks*), en in Engeland kende men het type broek als tennis trousers.
(Eddie Bauer maakte ook eerst en vooral tennisbroeken, en vanaf de jaren '20 voor het leger dus ook in beige.)

*) Die vaal-rode Amerikaanse verschijnsels heten Nantucket Reds, maar die naam beschrijft evenmin het model, maar eveneens slechts de kleur en het type.

Laatst bewerkt op: 29 mei 2013 – 14:34:17 door Heinzelmann
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: De chino
Reactie #61 Gepost op: 29 mei 2013 – 14:49:14
Merci, H.

http://www.otto.nl/product/16635490/?c=merken-mode-eddie-bauer-heren&p=12&shop=Chino-broek-voor-de-zomer-Eddie-Bauer&itemId=10016898612

Ik vind de kleur wel mooi, maar het model gaat het denk ik niet worden pour moi. En 'origineel' tussen aanhalingstekens komt erg niet-origineel over : ).

ML

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.523
    • Bekijk profiel
Re: De chino
Reactie #62 Gepost op: 29 mei 2013 – 14:53:14
"Voetwijdte ca. 48 cm". Dat zijn flinke soulpijpen.
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.349
    • Bekijk profiel
Re: De chino
Reactie #63 Gepost op: 29 mei 2013 – 15:01:59
"Voetwijdte ca. 48 cm". Dat zijn flinke soulpijpen.

Volgens mij hebben ze de omtrek gemeten.. 24cm lijkt me realistischer

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: De chino
Reactie #64 Gepost op: 29 mei 2013 – 15:13:33
Lijkt mij ook. En ze lijken me recht, dus niet soul.

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: De chino
Reactie #65 Gepost op: 29 mei 2013 – 15:21:38
Hé, Eddie Bauer, daar heb ik korte broeken van. Gekocht op mijn 18e in NYC. Met de kwaliteit is dus niets mis, want ze gaan al 18 jaar mee. !8 jaar geleden zeg, I grow old… I grow old… I shall wear the bottoms of my trousers rolled.

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Re: De chino
Reactie #66 Gepost op: 29 mei 2013 – 15:23:07
Ik dacht dat jij veel ouder was :mrgreen:
The man with style, is the man who can smile

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: De chino
Reactie #67 Gepost op: 29 mei 2013 – 15:23:52
Ik dacht dat jij veel ouder was :mrgreen:

Wat. Een. Lul.

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Re: De chino
Reactie #68 Gepost op: 29 mei 2013 – 15:39:31
Geintje Swann. Je komt gewoon veel wijzer over  O:)
The man with style, is the man who can smile

mint

  • Gebruiker
  • Berichten: 150
    • Bekijk profiel
Re: chino
Reactie #69 Gepost op: 30 mei 2013 – 00:35:38
Als het om 'originele' US mil.spec Khaki pants gaat? Online, bij de OTTO!  :?
(Die van Eddie Bauer, hij was de eerste die het model ontwikkelde voor en leverde aan de govt. Waarmee het dus een type 'original' is.)

Trouwens, zowel de term Khaki's als de naam Chino's beschrijven slechts zand- of taankleurige, ongevoerde, katoenen, (van oorsprong leger-)broeken.
(De naam komt uit het op de Filippijnen gesproken Spaans, en duidde de herkomst van de stof aan: China. Er waren indertijd Amerikaanse bases op de Phps, zodoende. Dit keer eens niks met Mexicanen!)

De huidige mode-industrie gebruikt echter het woord Chino ook –ten onrechte– voor een bepaald model broek.

In de jaren '50 heette het model broek in de VS nog gewoon slacks, (of summer slacks*), en in Engeland kende men het type broek als tennis trousers.
(Eddie Bauer maakte ook eerst en vooral tennisbroeken, en vanaf de jaren '20 voor het leger dus ook in beige.)

*) Die vaal-rode Amerikaanse verschijnsels heten Nantucket Reds, maar die naam beschrijft evenmin het model, maar eveneens slechts de kleur en het type.

Geen khaki oke. Maar hoezo is het geen chino?

Exaltation

  • Gebruiker
  • Berichten: 117
    • Bekijk profiel
De chino
Reactie #70 Gepost op: 10 oktober 2013 – 12:13:48
Ik begin mijn kledingkast van begin af aan. Ik koop vooral lichtblauwe en witte shirts + schoenen van Meermin en C&J. Zit ook een paar raw denim jeans tussen. Hoeveel chino's zal ik voor mijn eerste shopping spree kopen en welk merk/soort/kleur wordt aangeraden?

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.358
    • Bekijk profiel
De chino
Reactie #71 Gepost op: 10 oktober 2013 – 12:58:04
Beige/zandkleur
Off white.
Meer heb je niet nodig.

Martijn

  • Gebruiker
  • Berichten: 199
    • Bekijk profiel
De chino
Reactie #72 Gepost op: 10 oktober 2013 – 13:10:17
Zou overwegen om te wachten op de sale. Geld dat daardoor overblijft gebruiken voor losse jasjes.

Heb zelf onlangs van PT01 en Brunello Cucinelli broeken gekocht. Erg blij mee. Grote upgrade ten opzichte van de zara broeken die ik eerder altijd in sale ophaalde voor 25 ekkies. :mrgreen: Incotex heeft ook goed spul als ik de andere leden hier mag geloven.

patrique

  • Gebruiker
  • Berichten: 723
    • Bekijk profiel
De chino
Reactie #73 Gepost op: 10 oktober 2013 – 13:11:42
Beige/zandkleur
Off white.
Meer heb je niet nodig.

Je zou groen(ig) ook nog kunnen overwegen voor de herfst. Draag ik graag en veel!

Verder:
Exaltation goede chino tip:

Jack and Jones, labeltje eraf tornen gaat makkelijk en hebben erg goede fit. Niet te skinny niet te wijd..

Heb ook 1 broek van Jack en Jones, maar ben ik juist helemaal niet tevreden over. Paar keer mee gefietst en de achterkant ziet er al niet meer uit. Zonde van het geld imho
Laatst bewerkt op: 10 oktober 2013 – 13:14:16 door patrique

Exaltation

  • Gebruiker
  • Berichten: 117
    • Bekijk profiel
De chino
Reactie #74 Gepost op: 10 oktober 2013 – 13:18:54
Misschien dat ik ooit van die tip gebruik ga maken als ik meer 'getraind' ben. Denk dat het nu het best is om gewoon bij de gerenommeerde zaken te shoppen.

Ik lees vaker dat ik moet wachten op dé sale. Hoe weten jullie dat er een sale komt? Of is dit standaard rond dezelfde tijd elk jaar (begin herfst)?