Auteur Topic: De chino  (199831 keer gelezen)

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.685
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: De chino
Reactie #30 Gepost op: 27 mei 2013 – 22:17:31
C. komt niet liever niet buiten.  :wink:
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Miles

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.040
    • Bekijk profiel
Re: De chino
Reactie #31 Gepost op: 28 mei 2013 – 09:21:20
Een chino moet je van het rek kopen, dat is de charme van die broeken. Beetje te ruim, iets te wijd, maar door de stugge stof valt dat niet op. Zie dat McQueen voorbeeldje. Met ouwe loafers of bootschoenen, linnen shirt en ongeschoren snuit heb je dan precies de gezochte On the road Kerouac look.
Caruso heeft volop katoenen chino achtige stoffen, heb ooit eens een khakikleurig katoenen pak laten laten maken met als idee dat je dan een perfecte chino hebt en een los Boglioli model jasje. Die broek was een misser, dat wordt MTM geen nonchalante chino maar een nette beige pantalon, voor met een gestreept button down oxford shirt.
Ik overweeg die Sunspel chino. 3x wassen op 60 graden, bij de kleermaker de zijnaad halve cm innemen en voila. Denk ik

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Re: De chino
Reactie #32 Gepost op: 28 mei 2013 – 09:27:48
Mijn ervaring is precies het tegenovergestelde. Hangt misschien ook een beetje van je postuur en je beenomvang af. Kocht ooit eens een slim-fit Dockers die ik liet vermaken. Nooit gedragen. Als je een slanke bouw hebt wil je echt geen straight leg, zeker niet Amerikaans comfortabel. Geen porem.

Daarna mijn chino's allemaal mtm laten maken, gewoon in de wasmachine voor de genoemde 'oude look'. Zijn nu wel aan vervanging toe en daarom draag ik ze niet meer, maar ik zou het weer op deze manier doen.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: De chino
Reactie #33 Gepost op: 28 mei 2013 – 09:31:46
Caruso wordt het sowieso niet voor deze broek. Ik snap je van-het-rek-verhaal wel. Het voordeel van online mtm is dat ik dan (als ik de maten goed krijg) in de winter ook min of meer blindelings moleskin, corduroy (Dugdale) en flannel (Minnis) zou kunnen bestellen.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: De chino
Reactie #34 Gepost op: 28 mei 2013 – 09:38:35
Een chino moet je van het rek kopen, dat is de charme van die broeken.

Right on the money.


bij de kleermaker de zijnaad halve cm innemen en voila.

Tja, daar ben ik dus een beetje allergisch voor geworden, dat geknoei met vermaken.

Martijn

  • Gebruiker
  • Berichten: 199
    • Bekijk profiel
Re: De chino
Reactie #35 Gepost op: 28 mei 2013 – 09:42:32
Caruso wordt het sowieso niet voor deze broek. Ik snap je van-het-rek-verhaal wel. Het voordeel van online mtm is dat ik dan (als ik de maten goed krijg) in de winter ook min of meer blindelings moleskin, corduroy (Dugdale) en flannel (Minnis) zou kunnen bestellen.

Ik kan het alleen maar aanmoedigen als jij even een broekje laat maken bij Luxire eigenlijk. Doe je wel even verslag als je het spul binnen hebt? Was ook van plan om daar eens een broek te laten maken, dus ik ben wel benieuwd of het echt zo goed is als ze beweren op SF.net. :mrgreen:

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Re: De chino
Reactie #36 Gepost op: 28 mei 2013 – 09:43:35
Ik las hier laatst iets over 'zelf opmeten'...

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: De chino
Reactie #37 Gepost op: 28 mei 2013 – 09:50:28
Blijft een risico, maar je kunt jezelf opmeten of een kledingstuk opmeten. De eerste methode is linker. Met de tweede methode zou je heel aardige resultaten moeten kunnen behalen. Maar ook daarbij moet je zelf goed meten en je maten moeten heel precies worden gebruikt. Je kunt trouwens ook een kledingstuk opsturen en laten namaken.

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: De chino
Reactie #38 Gepost op: 28 mei 2013 – 09:55:42
Heb laatst een katoenen MTM bij Menco laten maken. Prima voor het geld!
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Re: De chino
Reactie #39 Gepost op: 28 mei 2013 – 10:01:12
Kost dat, Orno?

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: De chino
Reactie #40 Gepost op: 28 mei 2013 – 10:08:59
250e uit mijn hoofd. (of net iets minder)

Eerste afbeelding geeft kleur beste weer.



Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Re: De chino
Reactie #41 Gepost op: 28 mei 2013 – 10:09:38
Lijkt er goed uit te zien.

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: De chino
Reactie #42 Gepost op: 28 mei 2013 – 10:11:32
Lijkt er goed uit te zien.

Lijkt niet alleen zo, het is zo! ;)
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Re: De chino
Reactie #43 Gepost op: 28 mei 2013 – 10:14:25
Blijft een risico, maar je kunt jezelf opmeten of een kledingstuk opmeten. De eerste methode is linker. Met de tweede methode zou je heel aardige resultaten moeten kunnen behalen. Maar ook daarbij moet je zelf goed meten en je maten moeten heel precies worden gebruikt. Je kunt trouwens ook een kledingstuk opsturen en laten namaken.

De meningen zijn er in ieder geval over verdeeld.

Je moet jezelf ook met de hand opmeten, dus handwerk van begin tot einde. Kan niet beter dus!

Jezelf opmeten is al belachelijk, ...

Over mijn eerste paar mtm-stukken van Suitsupply en Vanitΰ ben ik ook ontevreden, het is niet zaligmakend allemaal. Zo goedkoop mogelijk beginnen. Maar.... nooit zelf meten.

:mrgreen:

Maar zonder gekheid, als je ervaren bent zal je er best wat van kunnen maken. Ik denk alleen dat ik het teveel moeite zou vinden, met een grote kans op falen.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: De chino
Reactie #44 Gepost op: 28 mei 2013 – 10:24:24
Ja, jezelf opmeten lijkt mij ook link, zoals ik al schreef... : )

En de opmerking van Swann gaat over wat jij 'goede mtm' noemde, toch?  :mrgreen:

Maar qua moeite en risico heb je gelijk.