Auteur Topic: [Webwinkel] Mannen in Stijl  (497033 keer gelezen)

Mannen in Stijl

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
  • Details maken de man
    • Bekijk profiel
    • Mannen in Stijl
[Webwinkel] Mannen in Stijl
Reactie #1935 Gepost op: 14 april 2017 – 20:36:51
Goedenavond,

T/m woensag 19 april heb ik een speciale Paas/ Koningsdag actie. Bij aankoop van een paar oranje sokken (jawel :mrgreen:) + een paar sneakersokken in zwart of wit krijg je een cadeau. Je krijgt namelijk een extra paar oranje sokken (leuk cadeau aan iemand) of een gratis extra 2-pack sneakersokken. Wanneer je me de bestelbevestiging mailt met je voorkeur dan maak ik het in orde.

Hierbij de links:
https://www.manneninstijl.nl/oranje-herensokken-carlolanza/

https://www.manneninstijl.nl/witte-enkelsokken-katoen-396/

https://www.manneninstijl.nl/zwarte-enkelsokken-katoen/

Let op; de sneakersokken vallen dit jaar iets hoger. Dit komt mede doordat de kortere variant toch regelmatig begon te glijden waardoor het draagcomfort niet optimaal was. Deze variant is voor mij dus ook een test. Bij de ene schoen zie je hem net niet en een ander type schoen (loafer) weer wel. Bij deze dus gewaarschuwd :).

Fijne pasen toegewenst!
Groet,
Carlo

Mannen in Stijl

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
  • Details maken de man
    • Bekijk profiel
    • Mannen in Stijl
[Webwinkel] Mannen in Stijl
Reactie #1936 Gepost op: 22 april 2017 – 16:35:45
Goedemiddag heren,

Ik heb op verzoek van een klant navraag gedaan bij Sozzi over bepaalde dassen en pochets, zie hieronder een aantal opties die men zeer gelimiteerd op voorraad heeft. Als ik nog iemand kan verblijden met een bijzondere das of pochet laat het me weten. Ik ga de bestelling voor deze klant maandag in ieder geval doen.

Prijzen dassen: €50,-
Prijzen pochets: €25,-
verzendkosten €3,95
(bij aankoop van 2 producten of meer gratis verzending).















Groet,
Carlo



Mannen in Stijl

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
  • Details maken de man
    • Bekijk profiel
    • Mannen in Stijl
[Webwinkel] Mannen in Stijl
Reactie #1937 Gepost op: 09 mei 2017 – 11:33:35
Goedemorgen heren,

Van de week weer nieuwe riemen uit Napels binnengekregen.




Alle riemen zijn 3,5 cm breed. De prijs weet ik ondanks het vele handwerk, het regelmatig persoonlijk op maat maken en de messing gesp (solid brass) nog steeds op €59,- te houden. Met code SF gaat er zelfs nog iets vanaf + gratis verzending.

https://www.manneninstijl.nl/herenriemen/







Mooie dag vandaag!
Groet,
Carlo

Mannen in Stijl

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
  • Details maken de man
    • Bekijk profiel
    • Mannen in Stijl
[Webwinkel] Mannen in Stijl
Reactie #1938 Gepost op: 26 mei 2017 – 15:02:59
Goedemiddag,

Nieuwe aanwinst in de riemencollectie is deze donkerblauwe leren riem.



Ik heb deze in plaats van de iets lichtere tint blauw ingekocht, omdat ik denk dat deze kleur over het algemeen meer wordt gedragen.

https://www.manneninstijl.nl/donkerblauwe-leren-herenriem/

Fijne dag vandaag,
Carlo


summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
[Webwinkel] Mannen in Stijl
Reactie #1939 Gepost op: 26 mei 2017 – 18:35:21
Donkerblauwe riem, precies wat ik zocht. Bestelling al gedaan.




Edit, typo

Mannen in Stijl

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
  • Details maken de man
    • Bekijk profiel
    • Mannen in Stijl
[Webwinkel] Mannen in Stijl
Reactie #1940 Gepost op: 26 mei 2017 – 20:33:04
Donkerblauwe riem, precies wat ik zocht. Bestelling al gedaan.

Zojuist ingepakt!  :thumbsup:

Mannen in Stijl

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
  • Details maken de man
    • Bekijk profiel
    • Mannen in Stijl
[Webwinkel] Mannen in Stijl
Reactie #1941 Gepost op: 04 juni 2017 – 14:03:08
Goedemiddag heren,

5 jaar geleden ben ik begonnen met het verkopen van wollen en katoenen sokken. Katoen in 100% en wol in een 80% merinoswol samenstelling en 20% polyamide. Dit zijn ook direct de – voor mij – goedkopere varianten met respectievelijk €10,95 en €12,95. Toch is met name de katoenen sok niet voor iedereen even prettig. 100% Egyptisch katoen klinkt mooi, maar er zit weinig elasticiteit in en geen polyamide. Het slijt dus ook sneller dan gemiddeld. Ik mis dus voor mijn gevoel een laag instapmodel in mijn assortiment die ook nog eens comfortabel is en lang meegaat. Nogal cruciaal denk ik. Ik heb overigens ook klanten die bij deze variant zweren, dus speciaal voor hen zal ik deze nog gaan inkopen.

Er is niets mis met de prijs van €10,95 denk ik, maar de combinatie van 100% katoen (minder draagcomfort en snellere slijtage) en de prijs van €10,95 zorgt ervoor dat het niet een hele populaire variant meer is.

Wat wil ik veranderen?
Ik heb de afgelopen periode getest met een katoenmix van 75% katoen, 20% Polyamide en 5% elasthan (kan evt in een one size). Perfecte sok qua pasvorm en meer duurzaamheid door de toevoeging van polyamide. Qua prijs denk ik aan €9,95 om zo ook iets meer het middensegment aan te spreken door onder de 10 euro te blijven. Dit is mogelijk door een iets andere Egyptisch katoen in te kopen. Deze is kwalitatief net iets minder dan bijvoorbeeld de Carlo Lanza sokken, maar meer dan acceptabel aangezien ik al intensief heb getest. Zo blijft de kleur top na meerdere keren wassen.

Vraag aan jullie is;
- Zijn mijn gedachten realistisch met het missen van zo’n ‘laag instapmodel’ (zo noem ik het maar even)
- Is deze prijs aantrekkelijk?
- Zijn er nog wensen aangaande kleuren (zelf denk ik aan donkerblauw, bruin, grijs en zwart). Omdat ik bij een andere garenfabrikant inkoop moet ik direct meer aantallen inkopen daarom eerst een beperkte kleurselectie.
- Ik zie andere merken ook met one size werken, zou dit een optie zijn?

Bedankt alvast voor het meedenken & fijne Pinksteren!

Carlo

L.deJong

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.888
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
[Webwinkel] Mannen in Stijl
Reactie #1942 Gepost op: 04 juni 2017 – 14:55:43
Pasvorm van Sozzi kousen is voor mij uitstekend.
Persoonlijk ga ik 'one size fits all' sokken uit de weg, heb er al genoeg gehad en bevalt me niet.
Geldt dit trouwens alleen voor sokken of ben je ook van plan om deze samenstelling te leveren als kous?

Ik draag zelf katoenen kousen alleen op warme dagen, daarna schakel ik weer over op wol.
Dus ik vind het ook niet erg dat katoenen kousen sneller slijten omdat ik ze minder vaak draag.

Overigens blijven jouw katoenen kousen erg mooi, in mijn katoenen sokken van F.G. van den Heuvel (welk merk ze dan ook gebruiken) zaten al gaten na zes keer dragen.

Mannen in Stijl

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
  • Details maken de man
    • Bekijk profiel
    • Mannen in Stijl
[Webwinkel] Mannen in Stijl
Reactie #1943 Gepost op: 04 juni 2017 – 19:02:34
Pasvorm van Sozzi kousen is voor mij uitstekend.
Persoonlijk ga ik 'one size fits all' sokken uit de weg, heb er al genoeg gehad en bevalt me niet.
Geldt dit trouwens alleen voor sokken of ben je ook van plan om deze samenstelling te leveren als kous?

Ik draag zelf katoenen kousen alleen op warme dagen, daarna schakel ik weer over op wol.
Dus ik vind het ook niet erg dat katoenen kousen sneller slijten omdat ik ze minder vaak draag.

Overigens blijven jouw katoenen kousen erg mooi, in mijn katoenen sokken van F.G. van den Heuvel (welk merk ze dan ook gebruiken) zaten al gaten na zes keer dragen.

Dit geldt alleen voor de sokken vooralsnog. Kousen is een kleinere afname en van de Sozzi kousen hoor ik veel positieve reacties. Van den Heuvel heeft volgens mij Pantherella. Die Engelsen zouden er ook wat van moeten kunnen :mrgreen:
Laatst bewerkt op: 04 juni 2017 – 20:46:37 door Mannen in Stijl

All Tatters

  • Gebruiker
  • Berichten: 228
    • Bekijk profiel
[Webwinkel] Mannen in Stijl
Reactie #1944 Gepost op: 05 juni 2017 – 15:16:21
Eens met L. de Jong: ik heb helemaal geen duurzaamheidsproblemen met de 100% katoenen kousen. De vorm en dikte blijven perfect. Het enige puntje waarop de katoenen kousen minder scoren dan de wollen 80/20 is kleurechtheid maar dit is katoen eigen: de katoenen kousen die vaker gedragen en gewassen zijn zijn wit uitgeslagen en daarom aan vervanging toe. De volgende batch donkergrijze en navy kousen ga ik met wasmiddel voor zwarte was wassen, misschien is dit probleem dan ook wel opgelost. :)
Ook eens dat one size fits all minder prettig zijn. Dat jouw maat M mij perfect past doet hierbij ook een duit in het zakje.  :)

Wat ik echt zou toejuichen als toevoeging aan je assortiment zou een luchtiger (maar toch stevig) type kousen zijn. De katoenen kousen vind ik ideaal boven de 15C maar bij echt warm weer worden ze toch minder comfortabel in de loop van de dag (klef, broeierig). Als je dit met toevoeging van synthetische materialen kan verhelpen is dit prima!

L.deJong

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.888
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
[Webwinkel] Mannen in Stijl
Reactie #1945 Gepost op: 05 juni 2017 – 15:24:29
Heb weleens positieve dingen gelezen over katoen/linnen mix en zelfs 100% linnen kousen.
Maar nog nooit zelf gedragen.
In theorie zou dit koeler moeten dragen en linnen wordt ook niet zo vochtig als katoen.
Zou dat iets zijn Carlo?


Mannen in Stijl

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
  • Details maken de man
    • Bekijk profiel
    • Mannen in Stijl
[Webwinkel] Mannen in Stijl
Reactie #1946 Gepost op: 05 juni 2017 – 20:04:32
Eens met L. de Jong: ik heb helemaal geen duurzaamheidsproblemen met de 100% katoenen kousen. De vorm en dikte blijven perfect. Het enige puntje waarop de katoenen kousen minder scoren dan de wollen 80/20 is kleurechtheid maar dit is katoen eigen: de katoenen kousen die vaker gedragen en gewassen zijn zijn wit uitgeslagen en daarom aan vervanging toe. De volgende batch donkergrijze en navy kousen ga ik met wasmiddel voor zwarte was wassen, misschien is dit probleem dan ook wel opgelost. :)
Ook eens dat one size fits all minder prettig zijn. Dat jouw maat M mij perfect past doet hierbij ook een duit in het zakje.  :)

Wat ik echt zou toejuichen als toevoeging aan je assortiment zou een luchtiger (maar toch stevig) type kousen zijn. De katoenen kousen vind ik ideaal boven de 15C maar bij echt warm weer worden ze toch minder comfortabel in de loop van de dag (klef, broeierig). Als je dit met toevoeging van synthetische materialen kan verhelpen is dit prima!

Bedankt voor je uitgebreide terugkoppeling  :thumbsup:

Aan de katoenen kousen ga ik niets veranderen, die blijven gewoon zoals zijn. Om het broeierige te voorkomen toch wellicht ooit eens met een andere stof werken, bijvoorbeeld Linnen zoals L.dejong al aangeeft.

Mannen in Stijl

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
  • Details maken de man
    • Bekijk profiel
    • Mannen in Stijl
[Webwinkel] Mannen in Stijl
Reactie #1947 Gepost op: 05 juni 2017 – 20:45:06
Heb weleens positieve dingen gelezen over katoen/linnen mix en zelfs 100% linnen kousen.
Maar nog nooit zelf gedragen.
In theorie zou dit koeler moeten dragen en linnen wordt ook niet zo vochtig als katoen.
Zou dat iets zijn Carlo?

Wil wel even navraag doen. Mijn contacten in de buurt van Brescia werken er niet mee omdat het kwetsbaar is, weinig vraag naar en relatief duur. Kan altijd nog even de vraag bij ze neerleggen.
Fijne avond,
Carlo

All Tatters

  • Gebruiker
  • Berichten: 228
    • Bekijk profiel
[Webwinkel] Mannen in Stijl
Reactie #1948 Gepost op: 05 juni 2017 – 22:41:29
Bresciano* werkt wel met linnen in mijn ervaring. Ik weet niet of je daar al mee werkt, lijkt me niet want ik heb er slechte ervaringen mee. Mooie stoffen, kleuren en patronen maar de duurzaamheid is in mijn ervaring absoluut ruk. Sozzi FTW! :)

*Zit ook Brescia in  ;)

Mannen in Stijl

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
  • Details maken de man
    • Bekijk profiel
    • Mannen in Stijl
[Webwinkel] Mannen in Stijl
Reactie #1949 Gepost op: 06 juni 2017 – 11:48:37
Bresciano* werkt wel met linnen in mijn ervaring. Ik weet niet of je daar al mee werkt, lijkt me niet want ik heb er slechte ervaringen mee. Mooie stoffen, kleuren en patronen maar de duurzaamheid is in mijn ervaring absoluut ruk. Sozzi FTW! :)

*Zit ook Brescia in  ;)

Bresciani, zeker een bekende. Ben het helemaal met je eens dat ik ook erg gecharmeerd ben van hun patronen en stoffen. Werk niet met ze samen, heb destijds voor Sozzi gekozen. Wanneer ik jou mag geloven gelukkig de goede keuze  :mrgreen:. Heb bij Sozzi zojuist navraag gedaan over de opties in linnen.

Groet,
Carlo