Auteur Topic: [Amsterdam] Jacob  (89814 keer gelezen)

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Re: [Amsterdam] Jacob
Reactie #30 Gepost op: 15 januari 2013 – 22:13:21
Begrijp ik dat ze St. Crispin's verkopen Avvo? Aan welke prijsklasse moet ik denken en zijn het goodyears of norvegese of anderszins?

Volgens mij is alles MTO, maakwijze weet ik niet. Start rond de 1000 euro (misschien iets minder). Ik vind eerlijk gezegd niet alle modellen even aansprekend maar die tassels die hij heeft staan zijn echt super. Alleen om nou 1000 e te betalen voor een paar schoenen in een model waarvan ik nog steeds niet weet of ik ze aandurf lijkt me ook weer wat onhandig.
The man with style, is the man who can smile

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: [Amsterdam] Jacob
Reactie #31 Gepost op: 15 januari 2013 – 22:33:20
Dank! Ik ga eens een keer kijken, ben wel benieuwd na je recensies.
You can buy clothes, but you can't buy style

Jan Jaap

  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Re: [Amsterdam] Jacob
Reactie #32 Gepost op: 07 februari 2013 – 14:19:42
Ben toevallig via een kennis op Stijlforum gekomen. Ik ken de winkel, en Bart, de eigenaar al een hele tijd. Nog uit zijn Oger periode. Heeft me altijd perfect geholpen en weet exact wat ie moet inkopen als hij je goed kent. heb zelf nogal een moeilijk pasvorm, en Bart heeft het altijd weer voor elkaar gekregen.

Oxxford ken ik uit de VS, prachtig product, even over de prijs heenstappen maar dan heb je iets prachtigs. Wordt daar in elkaar genaaid door een batterij aan handwerksvrouwen en twee Italianen die het atelier runnen.

Doriani, ook geweldige spullen. Hoop dat ie gauw met Bari aan de slag gaat, dan kom ik meteen weer langs. Gun het deze vent zeker om te slagen. Dus.... mannen, doe als ik.

jan Jaap

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Re: [Amsterdam] Jacob
Reactie #33 Gepost op: 08 augustus 2013 – 13:37:36
Net mijn eerste shirt uit de handmade lijn afgepast, zat nog een los draadje aan (aan handgestikt knoopsgat op een manchet) dus dat wordt nu even gefixed door de kleermaker. Verder echt top, fit is uitstekend, semi-spread, lekker Canclini stofje en overal - rug, schouders, manchetten - plooitjes (op mijn verzoek ;)). Ik zal even wat foto's posten als hij klaar is.

Ook een donkerblauwe chino voor de winter van Breuer. Kende ik alleen van de dassen, maar heeft erg mooie spullen, vooral casual.

En Philip Car komt in september weer voor een St Crispins trunkshow bij Jacob begreep ik net.
The man with style, is the man who can smile

C&A

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.851
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Jacob
Reactie #34 Gepost op: 08 augustus 2013 – 13:50:47
Is idd mooi casual merk. Leuk dat Jacob dat voert. Breuer winkel in Parijs is ook een aanrader. Jasjes werden (worden?) gemaakt door Caruso.
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Re: [Amsterdam] Jacob
Reactie #35 Gepost op: 08 augustus 2013 – 13:57:35
Zou kunnen inderdaad. Ik heb een soort K-Jacket aangehad en daar stond iig "Made in Italy" in. Verder veel leuke jassen en truien.

Laatst ook twee handgeschilderde (!) t-shirts van Breuer gekocht, weer eens wat anders  8)
The man with style, is the man who can smile

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: [Amsterdam] Jacob
Reactie #36 Gepost op: 09 augustus 2013 – 16:07:59
Zou kunnen inderdaad. Ik heb een soort K-Jacket aangehad en daar stond iig "Made in Italy" in. Verder veel leuke jassen en truien.

Laatst ook twee handgeschilderde (!) t-shirts van Breuer gekocht, weer eens wat anders  8)

Ben benieuwd naar de chino en shirts Avvo.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

guest45

  • Gast
Re: [Amsterdam] Jacob
Reactie #37 Gepost op: 09 augustus 2013 – 16:29:04
Laatst ook twee handgeschilderde (!) t-shirts van Breuer gekocht, weer eens wat anders  8)
Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Punt

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.111
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Jacob
Reactie #38 Gepost op: 20 december 2013 – 16:35:18
Ik ben groot fan! wat een leuke winkel! liep toevallig langs en kon het niet laten...

Mooie collectie en mooi maatwerk! ik zeg, ga even langs... Misschien een tikkie (niet veel) duurder dan een Vanita of New Tailor, maar je krijgt wel echt waar voor je knaken!..

Respect the beard

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Jacob
Reactie #39 Gepost op: 20 december 2013 – 20:33:51
Heb je mijn pak zien hangen? Morgen ophalen!
The man with style, is the man who can smile

Punt

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.111
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Jacob
Reactie #40 Gepost op: 20 december 2013 – 21:55:48
Heb je mijn pak zien hangen? Morgen ophalen!

ja gezien! Mooi!! Erg mooi spul!! Aardig vent ook die Bart.. Beetje een vakidioot, helemaal top dus! Overigens ook gewoon erg mooi spul in de rekken!

Respect the beard

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Jacob
Reactie #41 Gepost op: 21 december 2013 – 09:16:04
Ja mooie vent die Bart. Wat hij heeft hangen is ook mooi inderdaad, Breuer heeft mooi casual spul. En nu flinke kortingen, hij moet twee maanden dicht voor verbouwingen dus alle voorraad mag weg voor weinig.
The man with style, is the man who can smile

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Jacob
Reactie #42 Gepost op: 21 december 2013 – 14:04:12
Tot wanneer is hij nog open?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Jacob
Reactie #43 Gepost op: 21 december 2013 – 14:06:57
Volgens mij eind van de maand
The man with style, is the man who can smile

Cesare

  • Gebruiker
  • Berichten: 955
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Jacob
Reactie #44 Gepost op: 21 december 2013 – 19:26:28
Na het enthousiasme hier ben ik vandaag even naar binnen gegaan. Heerlijke zaak en een innemend persoon, die Bart.
Inderdaad open tot einde van de maand.

Uiteindelijk 2 casual shirts gekocht, 1x Breuer en 1x 'merkloos' met heel veel handwerk, plooitjes, hanenpoot, knoopsgaten, in een prachtige stof, beetje staal-blauw-denimachtig.. Ik ga zeker terug, ook na de verbouwing.

St Crispins expres niet gepast, uit zelfbescherming..
Winnaar van de kekkeschoentjes -> zie archief