Auteur Topic: [Amsterdam] Pauw Mannen  (146907 keer gelezen)

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Pauw Mannen
Reactie #15 Gepost op: 31 mei 2005 – 00:23:41
Citaat van: "bracco"
tja ze zijn echt heel goed, alleen jammer dat Raymond weg is.
Mee eens :wink:
Support your local Mikey Fuoco chapter.

bracco

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.551
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Pauw Mannen
Reactie #16 Gepost op: 31 mei 2005 – 00:24:59
tja hij is nu echt weg. wat hij doet weet ik niet :wink:

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Pauw Mannen
Reactie #17 Gepost op: 31 mei 2005 – 00:34:31
Ik ook niet :wink:
Support your local Mikey Fuoco chapter.

bracco

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.551
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Pauw Mannen
Reactie #18 Gepost op: 31 mei 2005 – 00:42:19
nou ja die site is in ieder geval erg mooi en stijlvol. alleen weinig info vind ik. en: PRIJZEN, daar gaat het toch 90% van de kijkers om.

Immanuel

  • Gast
[Amsterdam] Pauw Mannen
Reactie #19 Gepost op: 05 juni 2005 – 11:05:59
Citaat van: "Camiceria"
Citaat van: "bracco"
ja? niet gezien... kom jij daar cami?


Nou ben er geen kind aan huis - daar heb ik het budget (nog) niet voor. Loop wel eens binnen, super om daar te kijken in zo'n beetje het hoogste van het hoogste (iig in Nederland) en geinspireerd te worden.
Klinkt beetje als kakverhaal maar kan daar echt wel van genieten - vraag me af als ik de mogelijkheid had om daar alles kon kopen of ik dan nog net zo zou genieten...


verlangen naar is het mooiste van het bezit..

Nexus

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Amsterdam] Pauw Mannen
Reactie #20 Gepost op: 05 juni 2005 – 11:08:06
Bezit van de zaak is eind van 't vermaak ;)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Immanuel

  • Gast
[Amsterdam] Pauw Mannen
Reactie #21 Gepost op: 05 juni 2005 – 11:23:34
Citaat van: "Nexus"
Bezit van de zaak is eind van 't vermaak ;)


dat was t.. :D  :D  :D

kaasvent

  • Gebruiker
  • Berichten: 67
    • Bekijk profiel
Re: Pauw Mannen
Reactie #22 Gepost op: 05 juni 2005 – 19:43:19
Citaat van: "Nexus"
http://www.pauwmannen.nl/pauw.php

Nieuwe website net in de lucht
Prachtig stijlvolle site imho. Check ook het stukje over Caruso:
Citaat
Raphaelle Caruso wordt gedragen door eenieder die
schoonheid in een aanvangsstadium herkent. Een pak
waarbij prijs en kwaliteit op een lijn liggen en waarbij
eigenschappen naar voren komen die normaal slechts
bij kleermakers als Argenio, Attolini, Kiton en Luciana
Barbera te vinden zijn. Ons Pauw pak van Raphaelle Caruso,
welke de afgelopen 12 jaar zijn naam en eer heeft bewezen,
werd onlangs door de quote redactie met een 9,5 bekroond
als beste eerste pak aanschaf.

Topzaak, vind ik ook. Eigenlijk de enige waar ik nog koop. Alleen jammer dat ze niet de moeite nemen even in een jasje te kijken hoe je Raffaele spelt :)

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Pauw Mannen
Reactie #23 Gepost op: 05 juni 2005 – 19:46:46
Kom er al vele jaren is zeker een van de betere zaken.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Pauw Mannen
Reactie #24 Gepost op: 06 november 2005 – 21:25:04
Ik kan er gewoon niet bij dat een winkel als Pauw - meer dan respect - de naam van een 'merk' dat zij voeren volledig fout blijven spellen (Raphaelle ipv Raffaele Caruso) - Kaasvent zegt t al in een eerdere post. Ik ben zo irritant geweest om ze er per mail op te wijzen. Keurig mailtje terug: "stom inderdaad".

Dat er een spelfoutje in een site zit boeit me geen reet, maar dat er consequent zo'n fout wordt gemaakt vind ik erg pijnlijk....

Check trouwens wel even de Santoni's op de openingspagina =D>

Overigens maakt New Tailor ook de fout door te spreken van Pantharella ipv Pantherella al vind ik dat een logischere fout.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.314
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Pauw Mannen
Reactie #25 Gepost op: 06 november 2005 – 21:30:27
Loop eens langs en lees de kaartjes in de etalages, zeker die over Fred Astaire, pure dyslexie!
live and let die

Nexus

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Amsterdam] Pauw Mannen
Reactie #26 Gepost op: 06 november 2005 – 21:37:15
Beetje knullig is het wel inderdaad... die bij NT waren me nog niet opgevallen  :).

Waar ik me overigens bij NT meer aan erger is dat ze spreken van 'bespoke tailoring', terwijl het gewoonweg gιιn bespoke is...   :x
Fashion can be bought. Style one must possess.

Jason

  • Gast
[Amsterdam] Pauw Mannen
Reactie #27 Gepost op: 06 november 2005 – 21:46:52
het spreekt ook voor ze dat ze niet geheimzinnig doen over wie de pakken maakt. ze moeten idd even naar de teksten laten kijken door een tekstschriver.

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Pauw Mannen
Reactie #28 Gepost op: 06 november 2005 – 21:57:39
Citaat van: "Camiceria"


Overigens maakt New Tailor ook de fout door te spreken van Pantharella ipv Pantherella al vind ik dat een logischere fout.


Ik vind Pantherella sowieso maar een rare naam. Alsof ze per sι de panter wilden gebruiken en er σσk per sι een italiaanse draai aan wilden geven, hoewel de combinatie t-h-e in het italiaans never nooit voor zou komen (behalve in leenwoorden). En daarnaast zou het dan idd eerder panthArella zijn, klinkt veel italiaanser :D
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Jason

  • Gast
[Amsterdam] Pauw Mannen
Reactie #29 Gepost op: 06 november 2005 – 22:04:51
ik zoek ven op pauw mannen bij google, wat krijg je dan:
Citaat

Italiaan

Mijn lief moet op zijn werk pakken dragen. 'Dress code' heet dat. Er wordt niet over gepraat, het staat nergens opgeschreven, maar het is voor iedereen duidelijk. Omdat zijn huidige collectie nog wel wat aanvulling kan gebruiken gingen wij afgelopen zaterdag op pakkenjacht. Op een ons onbekend jachtterrein: de Van Baerlestraat en omgeving, jawel. Noblesse oblige, zeggen we dan maar, met een vette knipoog. Onze ervaring was dat pakkenwinkels in twee categorieen op te splitsen zijn: zij die je serieus nemen en zij die je lauw behandelen of zelfs straal negeren. Nu had dat laatste vast te maken met onze behoorlijk casual outfit (spijkerbroek, rugzakje, gympen), maar het was meteen ook een goede test.

Verder viel op dat er heel erg veel heel erg lelijke pakken zijn. Die ook nog eens slobberen op waarschijnlijke en onwaarschijnlijke plekken. Niet zulk goed nieuws dus. En hoe zit het met die bandplooibroeken? Die zijn dus gewoon niet cool! Na wat frustrerende passessies bij Suit Supply en de Society Shop (die duidelijk een random generator hebben gebruikt bij de indeling van hun winkel) besloten we om gewoon, voor de gein, nog even bij Pauw Mannen naar binnen te lopen. Niet dat we daar iets gingen kopen, ha, het idee, nee, gewoon om weer eens even de verkoperservicetest te doen. De rest van het verhaal kunt u waarschijnlijk raden. Zelden werden we zo goed en vakkundig te woord gestaan. We hebben veel geleerd over pakken. Teveel. Voor ik het wist stond mijn lief voor mij in een Italiaans pak dat eruit zag alsof het voor hem was gemaakt. Totaal onweerstaanbaar. Ik smolt ter plekke weg en als we langer in de winkel waren gebleven waren er slecht een hoopje kleren en een paar schoenen van mij overgebleven. Zo ziet een goed zittend pak er dus uit.

Enig nadeel: in dit pak ziet hij er ongetwijfeld beter uit dan al zijn collega's inclusief de directeur. En dan de prijs. Ongeveer vier keer zijn budget. Jammer. Nog jammerder: nu zijn we dus volkomen verpest. Al die goedkope pakken, die tot nu toe prima bevielen en er uitstekend uitzagen, die vallen in het niet bij het beeld dat zich in ons hoofd heeft genesteld van het Italiaanse Pak. Oh, Italiaans Pak...ik wou dat ik een foto had gemaakt, afgelopen zaterdag. Om af en toe stiekum bij weg te zwijmelen.
// posted by Else @ 7:53 PM


tekenend dat ze bij pauw in hun nogal afwijkende outfit goed werden geholpen, ze weten blijkbaar dat ze voor imago niet bang hoeven te zijn!

en ook nog de heren Mastroianni en Maus die op partyflock (hardcoreforum oid) een topic http://partyflock.nl/topic/735400.html over cucita a mano openen. heb wel een idee wie dat zijn....