Auteur Topic: Onderhoud van het pak  (87157 keer gelezen)

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Het onderhoud van een pak
Reactie #45 Gepost op: 03 december 2004 – 16:32:48
als je er voor uit leiden naar utrecht gaat dan moet dat haast wel ja :roll:
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

shirtfan

  • Gebruiker
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van een pak
Reactie #46 Gepost op: 03 december 2004 – 21:43:07
Mijn advies: ga΄bij vragen over onderhoud, stomen etc. altijd naar een flagshipstore van de maker van jouw pak. Ten eerste weten zij het beste hoe het moet worden behandeld; ten tweede zullen ze je als flagshipstotre niet snel ΄naaien΄. Daar snijden ze hun vingers uiteraard niet aan.

fkk

  • Gebruiker
  • Berichten: 66
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van een pak
Reactie #47 Gepost op: 04 december 2004 – 23:35:13
Citaat van: "Marco"
als je er voor uit leiden naar utrecht gaat dan moet dat haast wel ja


na ja zo erg is 't ook weer niet, ik werk in utrecht...

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Het onderhoud van een pak
Reactie #48 Gepost op: 06 december 2004 – 01:02:53
Gieves & Hawkes zeggen er het volgende over

Citaat
After a jacket has been removed, and hung on a well shaped hanger, be sure to take certain steps which will help the jacket to keep its shape. Empty all the pockets, and set the pocket flaps outside the pocket in their intended position. If the hanging rail is cramped, and over crowded, let the jacket hang away from the storage rail overnight to breath and relax before joining the other garments. Better still, thin out the hanging rail. (The look and life span of a garment, made from natural fibers, will be enhanced if it is treated with the same respect we allow ourselves. Rest in the proper position, fresh air, a brush and a little steam, can work wonders).


Bron
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van een pak
Reactie #49 Gepost op: 06 december 2004 – 17:58:01
Zoals ik al eens eerder zei borstel en ophangen in je douche terwijl je een shower neemt doet al wonderen.Hoe meer pakken je heb des te meer kan je wissellen en hebben de pakken meer rust.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

guest45

  • Gast
Het onderhoud van een pak
Reactie #50 Gepost op: 04 januari 2005 – 16:31:54
Ik laat mijn pakken voorlopig niet stomen, geen goede stomerij gevonden hier in de nabijheid.

Ik Stoom/Strijk ze zelf.

Strijkbout op heet, een lap katoen met kouw water nat maken en wat uitwringen.
Deze vochtige doek op het pak/de mantel leggen en dan over de lap heen strijken. De lap verleggen, evt opnieuw nat maken enz enz tot het pak weer geheel kreukelvrij is.

Verder het pak na het dragen in de tuin aan een boom hangen om te luchten (mits het niet regent oid)

Rijk

  • Gebruiker
  • Berichten: 26
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van een pak
Reactie #51 Gepost op: 08 januari 2005 – 11:10:47
Ik zelf ga naar Multi Clean, Scheldestraat 10 in Amsterdam. En daar zie ik wel eens een Oger busje voor de deur staan...

guest45

  • Gast
Het onderhoud van een pak
Reactie #52 Gepost op: 08 januari 2005 – 11:34:11
ik ga niet naar amsterdam om mijn kleren te stomen..beetje ver. vandaar de alternatieve oplossing

bracco

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.551
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van een pak
Reactie #53 Gepost op: 20 maart 2005 – 09:41:14
Citaat van: "Chris"
ik ga niet naar amsterdam om mijn kleren te stomen..beetje ver. vandaar de alternatieve oplossing




Excelent in de Kinkerstraat is erg goed, werken voor alle grote winkels en zijn snel, en tot mijn grote schrik heel aardig verstel en reparatiewerk.

kaasvent

  • Gebruiker
  • Berichten: 67
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van een pak
Reactie #54 Gepost op: 14 april 2005 – 21:34:08
Zag daar laatst een heel rek met Oger spul hangen en hij heeft de Oger herstel-verstel-bestelbriefjes in zijn la liggen.

Is een van de weinige die ik ken die de mouwen van een jasje korter kan maken aan de mouwkop, dwz. aan de schouder in plaats van onderaan. Heeft-ie voor mij gedaan en het resultaat was echt perfect.

FFW

  • Gast
Het onderhoud van een pak
Reactie #55 Gepost op: 14 april 2005 – 21:37:17
Heey kaasvent, leuke binnenkomer. Ik heb gelezen op die amerikaanse fora dat ze hun pak in de Bad hangen met de douche aan en het dan lekker laten stomen. Vervolgens met een goede kledingborstel erover en klaar.
Ik heb het ook geprobeerd en ik ben er best tevreden mee, ik heb allen geen goede borstel. Waar koop je zoiets?

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Het onderhoud van een pak
Reactie #56 Gepost op: 14 april 2005 – 21:39:11
Citaat van: "FFW"
Ik heb het ook geprobeerd en ik ben er best tevreden mee, ik heb allen geen goede borstel. Waar koop je zoiets?

kledingzaak
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

FFW

  • Gast
Het onderhoud van een pak
Reactie #57 Gepost op: 14 april 2005 – 21:40:42
noem er is eentje. Osjee?

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Het onderhoud van een pak
Reactie #58 Gepost op: 14 april 2005 – 21:43:40
Citaat van: "FFW"
noem er is eentje. Osjee?

lijkt me wel, anders zal de blokker oid ook wel een kledingborstel hebben denk ik
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

kaasvent

  • Gebruiker
  • Berichten: 67
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van een pak
Reactie #59 Gepost op: 14 april 2005 – 21:46:23
dank :)

Top-adres voor mooie spullen  : www.manufactum.de. Vooral de (gratis) catalogus is een aanrader. Alleen de beschrijvingen niet lezen, een en al geepibreer.

Daar hebben ze ook de fameuze 'Kent' borstels die prins charles' butler ook gebruikt (om zijn rottweiler te borstelen?)

Ik hang mijn pakken na het dragen vrijwel altijd in de douche. Broek ondersteboven uithangen in een klem en daarna in de broekenpers met een beetje textiel-dingesspray op de vouw zodat die er de volgende morgen weer snoeihard inzit :)