Auteur Topic: Edward Green  (401271 keer gelezen)

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1755 Gepost op: 03 december 2017 – 12:06:37
Wanneer de lengte goed is en je de standaard breedte hebt gekozen, zou ik niet zo morrelen aan de maatvoering en het gewoon oplossen met een  goed inlegzooltje.  :thumbsup:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1756 Gepost op: 14 januari 2018 – 19:05:36
Mijn zwarte schoenen (Crockett & Jones Belgrave) zijn dit jaar elf geworden. Nog een keer verzolen zit er niet in. Het bovenleer scheurt en de toecap laat inmiddels los.

Ik ben wat om me heen aan het kijken. Edward Green Berkeley op de 202-leest lijkt me wel wat.

Zijn hier mensen met ervaring met EG en C&J. Zo ja, vind je het prijsverschil de moeite waard? Waarom (niet)?

Linger

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.532
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1757 Gepost op: 14 januari 2018 – 19:43:03
Berkely op 202 of de Belgrave op 337. GBP 900 of GBP 520.

Tja. Het zijn beiden fantastisch mooie leesten. Ik heb iets meer met de 202 (ronde neus) dan de 337 (ietwat squared neus) maar het ontloopt elkaar niet veel. Het zijn beiden ook fantastisch mooie modellen. Het randje brogueing op de toe-cap geeft wat karakter. De zwanenhals stitching op EG is een fraai detail. Het past en zit en loopt alletwee erg goed. Kwaliteit van gebruikt materiaal en maakwijze lijkt mij ook vergelijkbaar, maar wellicht dat anderen een meer op feiten gefundeerd kunnen oordelen.

Steen in de vijver: ik vind het prijsverschil te groot. C&J Handgrade is de beste p/k die je kunt vinden. En de geboden k voor die p is heeel erg goed. Met deze twee vergelijkbare modellen zou ik derhalve voor C&J kiezen.

Dat is wat anders bij de meer iconische EG modellen, ik noem de Dover en de Galway, daar vind ik het de extra investering wel waard. Origineel of kopie enzo.

Maar goed, de snobladder moet ook bestegen worden. Met de Berkely pak je een paar treden ineens. Natuurlijk met branded shoe trees. Die zijn bij EG GBP 115 en bij C&J GBP 60. Zoek de verschillen.

edit: typo

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1758 Gepost op: 14 januari 2018 – 19:46:26
Heel praktisch, en ik ga ervan uit dat je daar naar op zoek bent en leest- en kleurkeuze even buiten beschouwing gelaten
Voor mij is met name het hak/enkelgedeelte van EG veel prettiger dan CJ.
Leer is ook dikker en toch soepel (tov beide -grades van CJ)
Ik zou de meerprijs zo weer betalen
Be yourself no matter what they say

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1759 Gepost op: 14 januari 2018 – 20:06:04
Gedeeld door elf is alles goedko(o)p(er)... :)

Binnenkort maar eens EG passen. Steen in de SF-vijver: ιn eventueel kopen waar ik 'm gepast heb.

Kerkhoffd

  • Gebruiker
  • Berichten: 170
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1760 Gepost op: 14 januari 2018 – 20:07:27
Daarnaast geeft de EG een wat betere ondersteuning onder de voetboog is mijn ervaring. De 202 is wat te kort voor mij. De 82 of 808/888 daarentegen draag ik heel comfortabel met twee mm extra ruimte bij de bal van mijn voet. De 337 handgrade van C&J heeft een wat vlakker binnenwerk en ondersteunt dus iets minder bij hak en onder de voetboog, maar blijft bij mij desondanks als Belgrave terugkomen in mijn collectie. Hele fijne schoen. Scheelt de helft in prijs met de EG MTO's. Het is uiteraard aan ieder om te bepalen of hij de meerprijs wil betalen. Ik heb het er voor over.

Edit: typo
Laatst bewerkt op: 15 januari 2018 – 08:00:26 door Kerkhoffd

patrique

  • Gebruiker
  • Berichten: 723
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1761 Gepost op: 15 januari 2018 – 07:58:48
Daarnaast geeft de EG een wat beter ondersteuning onder de voetboog is mijn ervaring.

Met name dit voor mij. Maar heb mijn EG's 'pas'  een jaar dus over duurzaamheid kan ik niet zo veel zeggen.

Aangezien ik relatief veel loop/sta is dat voor mij de meerprijs waard.

(Referentie: C&J benchgrade)

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1762 Gepost op: 15 januari 2018 – 09:15:50
EG is wat mij betreft de meerprijs meer dan waard; betere maakwijze/materaal, fijnere leest en meer steun in voetboog (na SC zijn EG & JLP het beste hierin)
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1763 Gepost op: 15 januari 2018 – 09:39:28
na SC zijn EG & JLP het beste hierin

Be yourself no matter what they say

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1764 Gepost op: 15 januari 2018 – 09:52:44
Gaat het vandaag wel goed met je, CD?  :/
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1765 Gepost op: 15 januari 2018 – 09:58:52
nee ik heb weer zo'n punt bereikt dat dat gezever van jouw mij allemaal te veel wordt.
alhoewel dat shirt me dan wel weer aardig lijkt. maar dan ga ik nadenken waar je die nou weer hebt gekocht en dan denk ik aan Jondral en dan zie ik die kop van m weer voor mij en dan sla ik door.
Be yourself no matter what they say

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1766 Gepost op: 15 januari 2018 – 10:53:15
Wanneer een andere mening voor jou gezever is en bij jou de kop van een specifieke verkoper op het netvlies verschijnt wanneer iemand ergens een shirt aanschaft (Oger verkoopt deze Finamore's overigens ook gewoon en in de sale met een voor jou wellicht beter te pruimen verkoper?) ligt doorslaan blijkbaar voor jou op de loer; sterkte ermee.  :thumbsup:  ;D

Dit topic betreft schoenen en daarin heb ik (je) een eerlijke en onderbouwde mening gegeven.  :azn:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

StarTAC

  • Gebruiker
  • Berichten: 49
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1767 Gepost op: 15 januari 2018 – 11:41:53
Naast de al aangegeven verschillen tussen CJ & EG is in mijn ervaring dat; de welt van EG beter is, deze blijft langer mooi. Ook dat het leer binnen in de schoen van veel betere kwaliteit is - bij CJ slijt deze altijd vrij snel bij mij. Het leer van de zool lijkt me ook van betere kwaliteit te zijn bij EG.

Charlie II

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1768 Gepost op: 15 januari 2018 – 12:15:54
nee ik heb weer zo'n punt bereikt dat dat gezever van jouw mij allemaal te veel wordt.
alhoewel dat shirt me dan wel weer aardig lijkt. maar dan ga ik nadenken waar je die nou weer hebt gekocht en dan denk ik aan Jondral en dan zie ik die kop van m weer voor mij en dan sla ik door.

Maak je niet zo druk man. Dit is de interwebz.
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

Miki

  • Gebruiker
  • Berichten: 61
    • Bekijk profiel
Edward Green
Reactie #1769 Gepost op: 10 maart 2018 – 17:16:22
Both in Rotterdam verkoopt nu ook Edward Green, de modellen die ik heb gezien waren de Dover en de Galway.
De Dover in suede vond ik heel mooi.