Auteur Topic: Edward Green  (401206 keer gelezen)

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Edward Green - Deel I
Reactie #15 Gepost op: 18 juli 2005 – 17:43:19
Ja idd :?
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Edward Green - Deel I
Reactie #16 Gepost op: 05 september 2005 – 14:55:46
Ik wil binnenkort even bij Zwartjes gaan kijken, maar daar ben ik niet elke dag in de buurt.

In principe wil ik gewoon een zwarte Oxford en dan het liefste een zo slank mogelijk model. Op AskAndy en Styleforum loopt iedereen helemaal weg met EG en ik heb het idee dat ze kwalitatief ook idd erg goed zijn.

Maar nu heb ik begrepen dat EG ook erg veel verschillende leesten e.d. maakt? Kan iemand me daar alvast wat meer over vertellen? Is het bij MTO ook mogelijk om bijv. 2 verschillende schoen(mat)en te bestellen zonder dat de schoenen gelijk er anders uit gaan zien? Mijn linkervoet is namelijk iets groter dan mijn rechter.

Huey

  • Gast
Edward Green - Deel I
Reactie #17 Gepost op: 06 september 2005 – 23:41:11
Soli? LTI? Danny?

Niemand die me wat meer over EG kan vertellen?

Uit het verhaal van LTI weet ik iig dan de 82 smaller is dan de 202. Ik vind die schoen die bovenstaat op de 82 leest wel mooier dan de 202 btw.

Danny

  • Gebruiker
  • Berichten: 267
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #18 Gepost op: 07 september 2005 – 01:04:50
...

Huey

  • Gast
Edward Green - Deel I
Reactie #19 Gepost op: 07 september 2005 – 09:53:50
Van wat ik heb begrepen is made to order geen maatverhaal, maar je zou dan uit de bestaande maten en leesten gewoon kunnen bestellen?

Een inlegzooltje zou misschien idd prima kunnen.

Danny

  • Gebruiker
  • Berichten: 267
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #20 Gepost op: 07 september 2005 – 21:49:44
...

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #21 Gepost op: 07 september 2005 – 21:58:04
Citaat
Ik bedoel meer het op maat maken van je (bestaande) schoenen... daar zijn verschillende mogelijkheden voor! Afhankelijk van de staat van de schoenen, is het bijna bij alle maakwijzen mogelijk. Je voet fungeert als het ware als leest. Je dient dus wel aanwezig te zijn ;-) ! Ik doe dit met enige regelmaat voor klanten die een soort gelijk maatverschil als jij hebben.

Zou je hier meer over kunnen vertellen? Wat doe je dan precies? En over wat voor maatverschillen praten we?

Qua leesten vind ik de 888 de mooiste. Deze heeft een vrij vierkante neus, is  slank. De 808 is wat ronder en de 202 nog ronder. Je zou naar een zaak moeten gaan waar ze meerdere leesten hebben staan, dan kun je vergelijken. (Linkerschoen met zool tegen zool rechterschoen met andere leest houden, etc.) Bij Shoes & Shirts is het mogelijk om de verschillende leesten te vergelijken. Bij Zwartjes ongetwijfeld ook. In de schoen zelf staat aangegeven om welke leest het gaat.
esus saves, George Nelson withdraws!

Huey

  • Gast
Edward Green - Deel I
Reactie #22 Gepost op: 07 september 2005 – 21:58:52
Citaat van: "Alboreto"
Citaat
Ik bedoel meer het op maat maken van je (bestaande) schoenen... daar zijn verschillende mogelijkheden voor! Afhankelijk van de staat van de schoenen, is het bijna bij alle maakwijzen mogelijk. Je voet fungeert als het ware als leest. Je dient dus wel aanwezig te zijn ;-) ! Ik doe dit met enige regelmaat voor klanten die een soort gelijk maatverschil als jij hebben.

Zou je hier meer over kunnen vertellen? Wat doe je dan precies? En over wat voor maatverschillen praten we?


Nieuw topic aub ;)

Looking to improve

  • Gebruiker
  • Berichten: 421
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #23 Gepost op: 26 september 2005 – 11:39:39
Citaat van: "Huey"
Van wat ik heb begrepen is made to order geen maatverhaal, maar je zou dan uit de bestaande maten en leesten gewoon kunnen bestellen?

Huey,

MTO is idd geen maatverhaal. Desondanks is het mogelijk om bij EG kleine aanpassingen op de standaardleest te laten doen. Het beste is m.i. echter dan wel om dat in de winkel in London (Burlington Arcade) te laten doen. Ik denk dat daar de meeste expertise ook is om aan te geven welke leest wel/niet bij jouw voeten past.

Bij een MTO-schoen van EG kun je ook een beetje spelen met wat details: wel/ander/geen medaillon op de neus, dikkere zool, bredere rand, maar aangezien je een plain oxford wil... Ik denk dat het bestellen van een paar schoenen waarvan de ene schoen een (halve) maat groter/kleiner is dan de ander, en/of de ene schoen breder/smaller is dan de ander, bij EG's MTO programma best mogelijk is. Wil je het zeker weten dan zou je contact op kunnen nemen met Tony Gaziano van EG (Ik meen dat zijn email tonyATedwardgreenDOTcom is, kijk anders even op de website). Tony postte overigens ook wel eens op AskAndy. Via de website kun je dacht ik ook de brochure bestellen: daarin staan ook een paar plaatjes van schoenen die op verschillende leesten zijn gemaakt.

Ga daarnaast een keer EG schoenen passen bij een winkel (Zwartjes, Hermans, Shoes&Shirts, Old England (Parijs) in de kelder, Hun eigen winkel in de Burlington Arcade). Dat geeft je een idee hoe de verschillende leesten in hun diverse maten en breedten om jouw voet vallen.

MtB
Waar zal ik nu eens niet op reageren...

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Edward Green - Deel I
Reactie #24 Gepost op: 08 februari 2006 – 07:59:20
Citaat van: "Danny"
Citaat van: "Huey"
Van wat ik heb begrepen is made to order geen maatverhaal, maar je zou dan uit de bestaande maten en leesten gewoon kunnen bestellen?

Je hebt gelijk! Made to Order is een bepaalde kleur of materiaalsoort (naar eigen wens) van een bestaand model! Advies: pas eerst een paar Edward Greens in verschillende leesten in de winkel!

Afkortingen...  :?

RTW... Ready to wear;
MTM... Made to measure;
MTO... Made to order.


Citaat van: "Huey"
Een inlegzooltje zou misschien idd prima kunnen.

Ik bedoel meer het op maat maken van je (bestaande) schoenen... daar zijn verschillende mogelijkheden voor! Afhankelijk van de staat van de schoenen, is het bijna bij alle maakwijzen mogelijk. Je voet fungeert als het ware als leest. Je dient dus wel aanwezig te zijn ;-) ! Ik doe dit met enige regelmaat voor klanten die een soort gelijk maatverschil als jij hebben.


Gisteren bij S&S geweest en ook over de Greens gesproken. De 808 en de 888 Leesten spreken mij het meeste aan. De verkoper gaf aan dat het inderdaad mogelijk is om MTO te leveren. Je kiest dan zelf een type schoen, met een specifieke leest in een bepaalde kleur. Ook details als type zool, type leer en dergelijke zijn appart te kiezen! EG telt hiervoor een meerprijs van ongeveer 15% tov de normale schoen. Aangezien me nog niet duidelijk is welke schoen en dus prijs leidend is, is me ook niet helemaal duidelijk hoevel het gaat kosten. Vind het wel supper dat deze MTO mogelijk is al mooi alternatief tussen RTW en MTM (bespoke)
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Looking to improve

  • Gebruiker
  • Berichten: 421
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #25 Gepost op: 08 februari 2006 – 10:17:56
Citaat van: "Migliore"
Gisteren bij S&S geweest en ook over de Greens gesproken. [...] De verkoper gaf aan dat het inderdaad mogelijk is om MTO te leveren. Je kiest dan zelf een type schoen, met een specifieke leest in een bepaalde kleur. Ook details als type zool, type leer en dergelijke zijn apart te kiezen! EG telt hiervoor een meerprijs van ongeveer 15% tov de normale schoen. Aangezien me nog niet duidelijk is welke schoen en dus prijs leidend is, is me ook niet helemaal duidelijk hoeveel het gaat kosten.

Voor zover ik weet: EG rekent de toeslag van 15% over de reguliere prijs van het model dat jíj uitzoekt. Dus is de 'basisprijs' van dát model leidend.

Als ik het goed heb, zijn er twee of drie prijscategorieën bij EG: de 'gewone' schoenen (oxfords, en derbies en monkstraps zonder handgestikte opgelegde spiegel (thx Nexus...  :wink: )), en in (een) hogere categorie(ën) de derbies en monkstraps met handgestikte opgelegde spiegel (bijv: de Dover, de Ashby en de Yardley) en de 'boots'. Daarnaast is het soms mogelijk om tegen afzonderlijke betaling kleine aanpassingen in het model te laten doen, zoals de stiknaad van de opgelegde spiegel wat meer naar de neus te laten lopen.

Nu dacht ik dat S&S in een grijs verleden een iets andere toeslagsystematiek hanteerde voor EG, maar ik ben er al een hele tijd niet meer geweest. En bovendien weet ik ook niet of S&S EG in de prijzencategorieën volgt. M.a.w. gewoon een schatting van de prijs vragen áls je besluit dit te doen.

Citaat van: "Migliore"
Vind het wel super dat deze MTO mogelijk is al mooi alternatief tussen RTW en MTM (bespoke)

Misschien is het -ook voor mijzelf- handiger om bij EG 4 categorieën in dit verband te hanteren. Dat maakt wellicht ook mijn eerdere posts wat helderder:
RTW: Zoals EG ze gemaakt heeft (op bestelling van winkel);
MTO: Bestelling van de klant o.b.v. standaardleest van EG maar keus van model, leer(-kleur), zool, ander/geen medallion, etc.;
MTM: Als MTO, maar dan met een aangepaste EG standaardleest. EG past die leest indien nodig (enigszins) aan o.b.v. genomen maten. Ik meen dat dit alleen door mensen van EG zélf gebeurt; en
Bespoke: Helemaal zoals jíj het wil, o.b.v. een voor jou gemaakte leest.

Overigens, mócht je ooit erover denken om schoenen te bestellen (MTO of hoger...), dan kan ik de sunken metal toe tips (metalen plaatje onder de neus van je schoen, licht in de zool verzonken) van harte aanbevelen. Was gratis, wellicht dat je er nu íets extra's voor betaalt (maar op de prijs van de schoen is dat te verwaarlozen...)

Hoop e.e.a. voor je te hebben verduidelijkt.

MtB
Waar zal ik nu eens niet op reageren...

C&A

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.851
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #26 Gepost op: 08 februari 2006 – 10:21:34
Citaat van: "Looking to improve"
sunken metal toe tips (metalen plaatje onder de neus van je schoen, licht in de zool verzonken)


MtB, heb je daar een foto van?
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Edward Green - Deel I
Reactie #27 Gepost op: 08 februari 2006 – 11:30:32
Citaat van: "C&A"
Citaat van: "Looking to improve"
sunken metal toe tips (metalen plaatje onder de neus van je schoen, licht in de zool verzonken)


MtB, heb je daar een foto van?

en wat is het voordeel?
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

C&A

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.851
    • Bekijk profiel
Edward Green - Deel I
Reactie #28 Gepost op: 08 februari 2006 – 11:32:05
Citaat van: "Marco"
Citaat van: "C&A"
Citaat van: "Looking to improve"
sunken metal toe tips (metalen plaatje onder de neus van je schoen, licht in de zool verzonken)


MtB, heb je daar een foto van?

en wat is het voordeel?


tegengaan van slijtage.
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Jason

  • Gast
Edward Green - Deel I
Reactie #29 Gepost op: 08 februari 2006 – 12:24:10


Voorbeel van een metal toe tip, op een paar Lobb Paris, niet van mij.