Auteur Topic: Cheaney  (51543 keer gelezen)

Parsifal

  • Gebruiker
  • Berichten: 82
    • Bekijk profiel
Re: Cheaney
Reactie #45 Gepost op: 05 augustus 2009 – 17:51:33
Weet iemand ongeveer hoe de maat van Cheaney vergelijkt met Santoni?
Heb helaas nog geen ander engels paar schoenen om te vergelijken.
Heb maat 9.5 santoni. Of anders welke winkels in rondom utrecht of amsterdam waar ik schoenen van het merk kan passen?

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Re: Cheaney
Reactie #46 Gepost op: 05 augustus 2009 – 19:00:44
Bij Herzog staat nog een hoop moois van Cheaney in de sale (Singel, hoek Heiligerweg) ;-)
The man with style, is the man who can smile

RuMouR

  • Gebruiker
  • Berichten: 483
  • Consider the sarcasm sign to be there - 24/7
    • Bekijk profiel
Re: Cheaney
Reactie #47 Gepost op: 06 augustus 2009 – 02:48:26
Weet iemand ongeveer hoe de maat van Cheaney vergelijkt met Santoni?
Heb helaas nog geen ander engels paar schoenen om te vergelijken.
Heb maat 9.5 santoni. Of anders welke winkels in rondom utrecht of amsterdam waar ik schoenen van het merk kan passen?

Mijn Cheaneys en Santoni hebben ik allemaal in maat 10.
"Mijn baas doet net alsof ik veel verdien, daarom doe ik net alsof ik druk bezig ben."

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Cheaney
Reactie #48 Gepost op: 06 augustus 2009 – 08:48:11
Weet iemand ongeveer hoe de maat van Cheaney vergelijkt met Santoni?
Heb helaas nog geen ander engels paar schoenen om te vergelijken.
Heb maat 9.5 santoni. Of anders welke winkels in rondom utrecht of amsterdam waar ik schoenen van het merk kan passen?
Veel schoenenwinkels hebben Cheaney en Santoni niet tezamen in het assortiment, het zijn toch behoorlijk verschillende schoenen en hebben m.i. niet altijd dezelfde doelgroep.
In Amsterdam zou je voor Cheaney naar Luuks kunnen gaan en voor Santoni naar Zwartjes, in Hilversum heeft Strating aan de Kerkweg wel de beide merken in het assortiment.
Voor mijn voeten valt Santoni een halve maat groter uit dan Cheany; Santoni 10 en Cheaney 10,5
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.685
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Cheaney
Reactie #49 Gepost op: 27 januari 2010 – 12:04:14
Vraagje. Ik heb een paar "Royal Oxford" schoenen (model 6184/F), gekocht bij John Edward in Rotterdam. De rede dat ik dit bij  Cheaney heb gepost is omdat aan de binnenkant staat "Royal Oxford, handcrafted by Cheaney".

Ik kan echter online helemaal niets vinden over het merk "Royal Oxford", laat staan hoe zich dit kwalitatief verhoudt tot Cheaney zelf, en andere Engelse schoenen. Ik heb ze een paar jaar geleden gekocht voor ruim 300 euro.
Hier meer bekend?
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Cheaney
Reactie #50 Gepost op: 01 mei 2010 – 12:45:53
Ook Cheaney gaat een hogere lijn schoenen produceren. Zie: http://www.styleforum.net/showpost.php?p=3185072&postcount=1
Citaat
I think you will love the top end Sovereign range-oak bark soles, with fiddle waists. There are 7 styles and the materials are beautiful. The Country Collection has been extended and the rest will probably be under the Cheaney of England banner, sub-divided into City, Casual and Classic, although this is still a 'work in progress'. The City styles are all new, and are very elegant and sophisticated-I think they will be the classics of the future. There are some innovative Casual styles, as well as updates on old favourites

Henley

  • Gebruiker
  • Berichten: 572
    • Bekijk profiel
Re: Cheaney
Reactie #51 Gepost op: 10 juni 2011 – 11:12:08
Ik ben tot nu toe ook zeer tevreden over mijn paar Cheaney's, ik heb deze 3 jaar geleden in de uitverkoop van van de Assem gekocht. Het leer heeft een zeer mooie patina (mooier dan bijv. de C&J Hallam) en de zool is goodyear welted en moet nu na 3 jaar pas vervangen worden. Weet iemand wat ik kwijt ben voor een volledige verzoling en stalen cap bij Nils Kalf?

Twijfel nu om 2 paar C&J's via pediwear aan te schaffen danwel 2 paar Cheaney's via Herring. Met de Pediwear pricepledge constructucties zijn de C&J benchgrades +/- 30 euro duurder, maar ik vind de leest van de Cheaney oxfords mooier dan de 348 van de Hallam. Iemand ervaring met de Cheaney's van Herring?
Laatst bewerkt op: 10 juni 2011 – 11:14:46 door Henley

Advocatus

  • Gebruiker
  • Berichten: 726
    • Bekijk profiel
Re: Cheaney
Reactie #52 Gepost op: 10 juni 2011 – 11:42:23
Ik ben tot nu toe ook zeer tevreden over mijn paar Cheaney's, ik heb deze 3 jaar geleden in de uitverkoop van van de Assem gekocht. Het leer heeft een zeer mooie patina (mooier dan bijv. de C&J Hallam) en de zool is goodyear welted en moet nu na 3 jaar pas vervangen worden. Weet iemand wat ik kwijt ben voor een volledige verzoling en stalen cap bij Nils Kalf?

Twijfel nu om 2 paar C&J's via pediwear aan te schaffen danwel 2 paar Cheaney's via Herring. Met de Pediwear pricepledge constructucties zijn de C&J benchgrades +/- 30 euro duurder, maar ik vind de leest van de Cheaney oxfords mooier dan de 348 van de Hallam. Iemand ervaring met de Cheaney's van Herring?

Volgens mij ligt de prijs van een volledige verzoling (Rendenbach) met embouts bij Kalf rond de €120,-.

Edit: dank Carwo!

Henley

  • Gebruiker
  • Berichten: 572
    • Bekijk profiel
Re: Cheaney
Reactie #53 Gepost op: 10 juni 2011 – 12:20:34
Volgens mij ligt de prijs van een volledige verzoling (Rendenbach) met emboutement bij Kalf rond de €120,-.

Thx voor de info, dat zijn ze me nog wel waard.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: Cheaney
Reactie #54 Gepost op: 10 juni 2011 – 13:22:24
Met wat, Advocatus?

Seneca

  • Gebruiker
  • Berichten: 170
    • Bekijk profiel
Re: Cheaney
Reactie #55 Gepost op: 12 juni 2011 – 19:04:55
Heb gisteren Cheaney Royal Oxfords [zwart] gekocht. Ik ben nog redelijk nieuw wat schoenen betreft dus verdere details kan ik niet geven, maar wel een foto:



All art is an imitation of nature.

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.685
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Cheaney
Reactie #56 Gepost op: 12 juni 2011 – 19:17:17
Van harte, keurige schoen.

Erg tevreden over mijn paar, ook Royal Oxfords. Onderstaande foto is na zo'n 4,5 jaar oud genomen, en ook nu (bijna jaartje later) zien ze er nog steeds prima uit IMO. Kwalitatief zijn die schoenen dik in orde.

"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

bavb

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.466
    • Bekijk profiel
Re: Cheaney
Reactie #57 Gepost op: 12 juni 2011 – 19:18:02
Die zou ik in het bruin erg leuk vinden. Edwards? (Die van Lucius, bij die van Floriss mis ik een toecap)
Laatst bewerkt op: 12 juni 2011 – 19:19:41 door bavb
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.685
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Cheaney
Reactie #58 Gepost op: 12 juni 2011 – 19:19:57
Waarschijnlijk John Edward ja. AFAIK wordt de Royal Oxford-lijn nergens anders verkocht.
Laatst bewerkt op: 12 juni 2011 – 19:21:35 door floriss
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Seneca

  • Gebruiker
  • Berichten: 170
    • Bekijk profiel
Re: Cheaney
Reactie #59 Gepost op: 12 juni 2011 – 19:25:22
Ja klopt, John Edward.  

Zien er trouwens nog mooi uit, floriss!
All art is an imitation of nature.