Auteur Topic: Crockett & Jones  (1678351 keer gelezen)

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.692
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6315 Gepost op: 05 januari 2018 – 20:03:24
Ah. Leuk verhaal.  :thumbsup:

Vriend35

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.358
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6316 Gepost op: 07 januari 2018 – 12:10:38
Hoe is de lowndes in navy calf?

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.310
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6317 Gepost op: 07 januari 2018 – 12:34:33
Blauw
live and let die

Marcel77

  • Gebruiker
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6318 Gepost op: 11 januari 2018 – 06:50:21
Hallo allemaal. Eerste post :)

Gisteren Crockett & Jones Grasmere maat 9 G in tan Scotch binnengekregen. Besteld via internet voor weinig.
Nou dat zag er dus echt niet uit. Klomp is understatement. Leek eerder alsof ik orthopedische schoenen aanhad oid..

Ik heb een voetlengte tussen 43 en 43 1/2, slanke voet met redelijk hoge boog (of hoe je dat ook noemt, iig geen platvoeten) maar een brede bal van mijn voet.
Ondanks de brede bal van mijn voet toch een sierlijke welgevormde voet al zeg ik het zelf ;)
Nu dacht ik dus, Crockett & Jones maat 9 valt precies tussen 43 en 43 1/2 en met breedte G (Crockett&Jones breedte systeem waar G gelijk staat aan Nederlandse H ongeveer schat ik?) is hij breed genoeg voor mijn brede bal van voet.
Wat ik kreeg is een schoen voor iemand die 2 keer zo veel weegt als ik en platvoeten heeft die overal breed zijn. Hak te breed maar vooral bij middenvoet veel te breed. Verder zelfs ook nog iets aan de korte kant (dit is misschien het engelse model, maar doet me toch vermoeden dat ik meer 43 1/2 dan 43 heb, tenen raken voorkant net niet maar worden wel wat samengedrukt aan zijkant). Aleen de breedte van de bal van mijn voet klopt ong.
Flink verkeerd ingeschat dus. Gelukkig kunnen ze terug (kost me alleen wel ong 35 verzendkosten heen en weer totaal).

Nu blijf ik zitten met de volgende vragen, en hoop dat iemand hier mij een beetje de goede richting in kan sturen met info.
Ik begin te vermoeden dat extra brede schoenen gemaakt zijn voor dikke voeten / overal breed en groot? Klopt dit? Ik dacht eerst voor een brede bal van voet zoals ik heb maar kom daar nu van terug. Moet ik dus kijken naar de 'last' vorm ipv breedte maten?
Heeft Crockett & Jones modellen / 'lasts' die slank zijn in de hak en het midden maar wel breed in de bal van de voet en met een "goedgevormde" boog van de voet? Of moet ik helemaal niet meer bij dit merk kijken?

Sorry voor de vragen maar ik woon in Zwolle en kan ze hier nergens passen. Kan hier sowieso nergens slagen voor een mooie schoen trouwens.
Verder heb ik niet zo'n geweldig budget en moet ik het hebben van internet deals. Om nu in een andere stad te gaan passen zonder te kopen is en een gedoe (ook nog eens autoloos) en niet zo netjes vind ik.
Dank voor enige info!

L.deJong

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.888
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Crockett & Jones
Reactie #6319 Gepost op: 11 januari 2018 – 07:44:09
Misschien heb je geem H maat nodig.
Ik heb ook een H leest bij Floris v Bommel.
Bij CJ heb ik alles op de normale breedte maat (e).

CJ maakt hele mooie schoenen. 
De grasmere (325 leest) heb ik zelf niet.
Wel de Cavendish (ook op 325 leest). Deze schoen is zeker geen klomp te noemen.
Deze leest is inderdaad iets korter. 

Marcel77

  • Gebruiker
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6320 Gepost op: 11 januari 2018 – 08:10:42
Misschien heb je geem H maat nodig.
Ik heb ook een H leest bij Floris v Bommel.
Bij CJ heb ik alles op de normale breedte maat (e).

CJ maakt hele mooie schoenen. 
De grasmere (325 leest) heb ik zelf niet.
Wel de Cavendish (ook op 325 leest). Deze schoen is zeker geen klomp te noemen.
Deze leest is inderdaad iets korter.

Ik begin dit ook te denken.. Ik heb wel echt een brede bal van voet. Als ik hem meet en op internet opzoek wat de breedte maat is passend bij mijn bal kom ik op 'i' tot 'k' uit of iets dergelijks.
Het gekke is ik heb toevallig net wat schoenen gepast van Van Bommel op H leest, 16300 leren sneaker in donkerbruin. Ik had er het probleem mee dat bij maat 43 de schoenen algeheel het beste pasten maar te smal waren bij de bal van de voet (ging over de zool heen iets bij de bal), en bij maat 43 1/2 de schoen bij de bal past maar te groot is in zowel hak als veel ruimte voor de tenen. Dus weinig "vorm" voor mij, te "recht" in de breedte. Maar misschien is dit dus juist een eigenschap van een extra brede schoen? Minder vorm in de breedte ipv meer wat ik juist verwachtte? Niet heel bewust normale schoenen gepast want ik vond ze en lelijk en de verkoopster kwam gelijk met breedte maten aanzetten.

Die Grasmere 325 in maat G is wel echt een klomp hoor :) En niet een beetje ook. Misschien niet in E maar in G kan ik me niet voorstellen dat dit iemand zou staan. Misschien als iemand heel gezet is dat de proporties dan een beetje meer kloppen (ik ben zelf erg slank) maar zelfs dan schat ik van niet..
Ik ben misschien ook een beetje verwend trouwens, heb een paar jaar geleden met veel geluk een hele goeie deal gevonden voor een mooie JM Weston oxford (1 keer gedragen ofzo voor ik geloof 150 euro, was echt compleet als nieuw) die erg sierlijk is en goed genoeg past (maat E, iets breder dan normaal Weston gebruikt het Amerikaanse systeem voor breedte waarin D standaard is, in 43. Toch net iets aan krappe kant, vraag met af of ik met standaard maar in 43 1/2 nog beter zou passen). Die gaat nu alleen richting zijn einde door dagelijks gebruik en ik kan geen nieuwe halen voor retail prijs (800 ong geloof ik).

Zie nu trouwens op de website van Crockett & Jones de beschrijving van de handgrade leesten staan, die had ik nog niet gelezen. Lijkt me dat dit het beste zou passen, de 363 en 373. Maar dan gelijk weer die prijzen.. Gaat hem niet worden voor mij helaas.
Laatst bewerkt op: 11 januari 2018 – 08:43:27 door Marcel77

Pitti Carabinieri

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.144
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6321 Gepost op: 11 januari 2018 – 08:18:33
Nederland is niet zo groot. Waarom ga je niet naar een stad zoals Utrecht of Amsterdam en ga je wat schoenen passen? Minder duur dan de verzendkosten die je nu betaald en geeft je een antwoord op een hoop voetenvragen.
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6322 Gepost op: 11 januari 2018 – 09:53:42
^ Dit ! Van Zwolle naar Utrecht is drie kwartier met de trein.

Frits

  • Gebruiker
  • Berichten: 143
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6323 Gepost op: 11 januari 2018 – 10:06:45
Schoenen kopen via internet is altijd een risico, helemaal als je "moeilijke voeten" hebt. Gewoon even de auto of trein in naar Utrecht of Amsterdam.

Marcel77

  • Gebruiker
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6324 Gepost op: 11 januari 2018 – 10:08:18
Ah na nog wat uitzoeken geef ik het zelfs even op.
Alle breedte maattabellen die ik kon vinden opgezocht, mijn voeten weer goed opgemeten en ik heb breedte 'k' in de bal van mijn voet.
Verder een erg dure smaak qua schoen / leer merk ik. Dus dan zou ik gaan passen in Utrecht zonder te kopen en dan een schoen die retail 700 oid kost proberen te vinden via internet voor ong 300 terwijl het een zeldzame breedte maat is. Dat gaat hem niet worden. Gewoon enorm geluk gehad paar jaar geleden met die JM Weston.
Ik ga wel een jaartje op modieuze sneakers lopen :) En dan over een jaartje als ik wat beter bij kas zit bij een JM Weston winkel langs en daar de boel goed op laten meten (ze hebben daar schoenen in veel gradaties breedte) en dan gewoon retail betalen.
Toch bedankt voor de reacties!

Pitti Carabinieri

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.144
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6325 Gepost op: 11 januari 2018 – 10:13:30
Liever lui dan moe zo lijkt het. Dan moet je ook niet klagen over dat je geen schoenen kunt vinden.
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

Marcel77

  • Gebruiker
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6326 Gepost op: 11 januari 2018 – 10:40:10
Liever lui dan moe zo lijkt het. Dan moet je ook niet klagen over dat je geen schoenen kunt vinden.

Nee ben al een week aan het zoeken in winkels en internet :)
En ik vind letterlijk alle nette schoenen in Zwolle niet mooi genoeg. Leer, vorm, stijl etc. Ik heb onrealistische verwachtingen voor de prijs waarvoor ik het zoek.
Nou ben ik redelijk goed in koopjes zoeken op internet, en ook goede staat 2e hands is me niet te min. Maar ik kan nu al amper iets vinden (paar jaar geleden leek het aanbod van koopjes groter?), laat staan in een speciale breedte maat.
Koopjes vinden lukt wel maar dan moet je niet te specifiek willen zijn. Dacht weer een goede vondst te hebben gedaan met C&J Grasmere in G. Nu besef ik me pas dat ik echt geluk heb gehad een paar jaar geleden met die JM Weston in een iets bredere maat (die goed genoeg past, niet perfect). En ik dacht eventjes dat ik misschien met een normale schoen uit de voeten kan, maar besef me inmiddels dat de breedte maten die ik heb gepast gewoon nog niet breed genoeg waren. Ik moet geen maat H hebben maar maat K :) Met maat H schoenen zullen sommigen passen en sommigen niet lijkt me. (zoals die JM Weston die ik heb in maat E wat vergelijkbaar is met Nederlandse H die net past maar waarvan de naden aan de zijkant bij de bal nu open beginnen te gaan door het vele gebruik en de spanning daar (ligt zeker niet aan de schoen die is heel goed gebouwd).
Dus als ik nu naar Utrecht ga en met moeite een goed passende schoen vind voor 700 lijkt me, dan ga ik die no way vinden als koopje via internet. Kansen zijn niet in mijn voordeel iig. Dus daarom zeg ik laatmaar. Is geen luiheid maar realisme beperkt door mijn budget.
Ik ga alleen nog even bij Old Vic hier wat nette schoenen passen (geloof Santoni die ze daar hebben, weet niet zeker) die net niet helemaal mijn stijl zijn en ook in uitverkoop nog te duur, maar wel kwalitatief goed. En verwacht dat die compleet niet passen en dan weet ik genoeg, moet ik toch wel echt een breedte maat hebben en gezien bovenstaand verhaal geef ik het dan op. Sportschoenen zijn wat rekbaarder en goedkoper en ga daar dan maar even voor.

Sorry voor al het off-topic gepraat in de Crocket&Jones thread!

Brench

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.002
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6327 Gepost op: 11 januari 2018 – 10:40:47
leone?

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6328 Gepost op: 11 januari 2018 – 10:51:20
Passen is de enige (goede) oplossing, Brench.  :/
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6329 Gepost op: 11 januari 2018 – 11:14:41
Passen idd. Old Vic heeft alleen Santoni trouwens.