Auteur Topic: Crockett & Jones  (1678286 keer gelezen)

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6285 Gepost op: 09 december 2017 – 15:25:43
Ja dat is zo denk ik, de vraag is of je daar veel waarde aan moet hechten. Ik zou de boots kiezen die je het mooist vindt.

Kier

  • Gebruiker
  • Berichten: 353
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6286 Gepost op: 09 december 2017 – 15:59:27
En die goed zitten...
Dat je iets aan krijgt, wil nog niet zeggen dat je het past.
Dat je iets past, wil nog niet zeggen dat het je staat.

mint

  • Gebruiker
  • Berichten: 150
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6287 Gepost op: 09 december 2017 – 17:57:30
de 348 oogt langer dan de 325, echter loopt mijn 325 heerlijk en heb ik het tegenovergestelde gevoel bij de 348

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6288 Gepost op: 09 december 2017 – 18:01:25
Passen MB.

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6289 Gepost op: 10 december 2017 – 23:01:51
Harlech. Die wil je.

MrMB

  • Gebruiker
  • Berichten: 383
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6290 Gepost op: 11 december 2017 – 10:48:28
Harlech. Die wil je.

Ja, die zijn echt prachtig. Probleem is alleen de (dubbele) leren zool. Wil nu graag rubber.

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6291 Gepost op: 11 december 2017 – 10:49:27
Dat lijkt me eenvoudig te verhelpen

martijnv

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6292 Gepost op: 27 december 2017 – 11:56:08
Heb na 10 weken! eindelijk mijn Crocket & Jones Cranford II (bruin suθde, rubber zool) terug. Zoals eerder beschreven op dit forum door Zwartjes opgestuurd naar C&J. Ik doe dit normaal niet, maar ik moest nieuwe elastieken hebben en wilde de originele kleur.

Ben matig tevreden. Nieuwe vibram zool ziet er perfect uit. Nieuwe elastieken ook. Loopplooien zijn zo goed als verdwenen omdat ze ze op de leest hebben gezet.

Echter, ze zijn vergeten een nieuw hielstuk te plaatsen in de hak. Verder hebben ze alleen een borstel over het suede gehaald waardoor alle oude biervlekken er nog in zaten.

Thuis heb ik ze een was beurt gegeven met Saphir shampoo en ingespoten. Nu zien ze er weer als nieuw uit, maar had voor dat geld wel veracht dat C&J dat zou hebben gedaan.

Ik ga maar naar de schoenmaken om de hoek voor een hielstuk.

Conclusie: opsturen naar C&J heeft  geen meerwaarde (tenzij je zoals ik iets speciaals wilt / originele elastieken) en de service is matig. Bovendien duurt het 10 weken.

Ik plaats nog wel wat foto's.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.368
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6293 Gepost op: 27 december 2017 – 12:05:30
Da's minder.

NjD72

  • Gebruiker
  • Berichten: 394
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6294 Gepost op: 27 december 2017 – 12:18:54
Twee keer schoenen via Both naar de fabriek gestuurd. Beide keren tevreden over het resultaat. Voor de kosten die je bij de meeste schoenmakers zou betalen voor een verzoling opgestuurd naar Engeland en verzoold op de originele leest.

Dus ze zijn verzoold en ze zijn de hak vergeten? Dat is inderdaad slordig. Maar dat zou je dan beter bij de fabriek, al dan niet via Zwartjes, kunnen aankaarten. Dan kunnen ze het ook oplossen.
En die vlekken, tja. Er zit natuurlijk wel een grens aan wat ze voor je gaan doen voor dat geld.
Dat het zo lang zou duren had je kunnen weten. Dat geven ze ook aan op hun site.

martijnv

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6295 Gepost op: 27 december 2017 – 12:20:19
Nee. ze zijn de hak niet vergeten. Ze zijn een hielstuk vergeten. Dat zit in je schoen bij je hak / hiel. Daar is het leer versleten door het lopen.

NjD72

  • Gebruiker
  • Berichten: 394
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6296 Gepost op: 27 december 2017 – 12:24:04
Tja, melden bij Zwartjes dan wel Crockett. Weet niet wat standaard is bij een reparatie. Misschien hebben ze het gezien en beoordeeld als nog voldoende.

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6297 Gepost op: 27 december 2017 – 13:39:16
Ik zou het in elk geval melden en vragen om een oplossing of compensatie die niet 10 weken duurt.

guest45

  • Gast
Crockett & Jones
Reactie #6298 Gepost op: 27 december 2017 – 14:18:55
Suede opknappen of schoenen schoonmaken doen ze idd niet. Werd dat gesuggereerd?

Hielstuk klinkt slordig, ben beniewd naar fotos.

Al met al denk ik nogsteeds dat er een vergissing van de Bank in jouw voordeel is. Meerprijs voor elastieken vervangen is in de C&J winkels £40.- per elastiek. De reparatie die je beschrijft zou dan £275.- kosten.

martijnv

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6299 Gepost op: 27 december 2017 – 14:47:43
Ik heb expliciet aangegeven dat ik een nieuw hielstuk wilde. Zit gewoon een gat in het binnenleer. Maargoed met lopen voel ik het niet dus heeft geen haast. Kost bij Nils Kalf 10 euro per stuk zag op op zijn site.

Suede opknappen had ik wel verwacht. Bij glad leren schoenen worden ze ook netjes gepoetst teruggegeven.

Laten we hopen op ''vergissing van de Bank in mijn voordeel'' idd.

Foto's probeer ik vanavond even te doen.