Auteur Topic: Crockett & Jones  (1679445 keer gelezen)

tjoena

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.639
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Crockett & Jones
Reactie #6225 Gepost op: 18 oktober 2017 – 13:05:59
Ik heb deze Monkton’s overgenomen van iemand en ik kan meteen de hak-vraag toepassen, mochten deze ooit verzoold moeten worden. Deze missen het crockett & jones logo op de zool en het spijker (?) patroon is anders dan ik normaal gewend ben. Zijn deze verzoold bij iemand anders? Zouden ze nog geaccepteerd worden bij C&J?


Kings

  • Gebruiker
  • Berichten: 898
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6226 Gepost op: 18 oktober 2017 – 13:13:53
Monktons altijd goed, prima aankoop.  :thumbsup:
Alleen niet echt logisch om ze tweedehands te kopen en dan vervolgens een kapitaal uit te geven om ze in de UK te laten verzolen...

Schweino

  • Gebruiker
  • Berichten: 129
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6227 Gepost op: 18 oktober 2017 – 13:20:38
Ik heb deze Monkton’s overgenomen van iemand en ik kan meteen de hak-vraag toepassen, mochten deze ooit verzoold moeten worden. Deze missen het crockett & jones logo op de zool en het spijker (?) patroon is anders dan ik normaal gewend ben. Zijn deze verzoold bij iemand anders? Zouden ze nog geaccepteerd worden bij C&J?

Elders verzoold lijkt het op idd. Hoe ziet de binnenkant er uit? Als ze al eens verzoold zijn zou je aan de binnenkant moeten kunnen zien dat ze al flink gedragen zijn.

tjoena

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.639
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Crockett & Jones
Reactie #6228 Gepost op: 18 oktober 2017 – 13:25:04
@ Kings: Hahaha, dat is waar. Maar ik heb ze van iemand uit het dorp waar ik opgegroeid ben tegen de prijs van een verzoling (net ietsje minder). Mijn budget was niet gelijk aan de nieuwprijs en ik zag ze toevallig. Niet echt rationeel dus  :mrgreen:. Ik heb zelf nog geen verzoling in Engeland laten doen. Ik zag dit ook meer als een case study :).

@ Schweino: de stempel op de voetzool is nog goed leesbaar en de inscriptie in de wang is ook nog scherp. Hij zei zelf dat ze amper gedragen waren. De upper kent wat krassen (niets groots) en de zo-het-lijkt verzoling deden me anders denken.

guest45

  • Gast
Crockett & Jones
Reactie #6229 Gepost op: 18 oktober 2017 – 15:45:34
Dat lijkt me niet de originele zool. Het zou evt. wel een originele verzoling kunnen zijn, moeilijk te zien op de foto. CJ zolen lijken wel wat donkerder.

tjoena

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.639
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Crockett & Jones
Reactie #6230 Gepost op: 18 oktober 2017 – 15:58:15
Dat lijkt me niet de originele zool. Het zou evt. wel een originele verzoling kunnen zijn, moeilijk te zien op de foto. CJ zolen lijken wel wat donkerder.

Mijn andere C&Js hebben inderdaad een donkerdere zool. De hiel heeft aan de binnenkant wat gebruikssporen. Als ze dus aan de binnenkant een nieuw hielzoolstukje (waar in het goud C&J staat) in zetten, zou het een originele verzoling kunnen zijn ja. Ik vermoed dat de verzoling niet heel lang geleden was gebeurd en ze daarom nog ‘nieuw’ lijken. Het bovenleer voelt namelijk wel redelijk soepel.

guest45

  • Gast
Crockett & Jones
Reactie #6231 Gepost op: 18 oktober 2017 – 16:05:58
Zit er een witte sticker onder de tong?

tjoena

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.639
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Crockett & Jones
Reactie #6232 Gepost op: 18 oktober 2017 – 16:15:58
Nopes. Al zou die weggehaald kunnen zijn. Ik vind de hielslijtage verdacht veel voor een nieuwe schoen:



(Ik zie dit als mezelf opleiden om meer over schoenen te leren, dan de verkoper erop aan te spreken.)

Schweino

  • Gebruiker
  • Berichten: 129
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6233 Gepost op: 18 oktober 2017 – 16:27:55
Je kan ook eens aan de binnenkant kijken/voelen waar de voorvoet zich bevindt. Als de schoen weinig is gedragen dan zal de binnenzool nog glad zijn zonder indruk van de voet van de vorige eigenaar. Als de schoen veel gedragen is (wat je verwacht als er al een verzoling heeft plaatsgevonden) dan zal er een zeer duidelijke afdruk van de voorvoet en tenen in de binnenzool te zien en te voelen zijn.

LJW

  • Gebruiker
  • Berichten: 489
    • Bekijk profiel
    • LJW Architectuur
Crockett & Jones
Reactie #6234 Gepost op: 18 oktober 2017 – 16:48:14
Mijn monktons heb ik nog nooit verzoold maar die zien er duidelijk anders uit. Ik vermoed dat ze al een andere zool hebben gekregen.
Architectuur is de materialisatie van hogere idealen...
http://www.beerari.tumblr.com/

tjoena

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.639
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Crockett & Jones
Reactie #6235 Gepost op: 18 oktober 2017 – 17:33:17
Je kan ook eens aan de binnenkant kijken/voelen waar de voorvoet zich bevindt. Als de schoen weinig is gedragen dan zal de binnenzool nog glad zijn zonder indruk van de voet van de vorige eigenaar. Als de schoen veel gedragen is (wat je verwacht als er al een verzoling heeft plaatsgevonden) dan zal er een zeer duidelijke afdruk van de voorvoet en tenen in de binnenzool te zien en te voelen zijn.

Ja, daar zat ik zelf ook al naar te loeren. Dat is wel het geval. Niet zo duidelijk als mijn eigen paren, maar er staat een afdruk. Dus dan wordt het antwoord steeds duidelijker. Ook met het commentaar van LJW erbij :). Leuk dit, hiervoor is onder andere dit mooie forum voor, mijns inziens.

stielo

  • Gebruiker
  • Berichten: 118
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6236 Gepost op: 24 oktober 2017 – 12:49:54
Na lang twijvelen toch maar mn eerste paar C&J's gekocht: Chestnut Westbourne. Helaas zat er een klein krasje/beschadiging op de neus dus ze worden netjes omgeruild door Zwartjes! Ik vroeg me alleen af met welke kleur Spahir ik ze het beste kan poetsen?

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6237 Gepost op: 24 oktober 2017 – 12:57:27
Twijvelen over Spahir. Poëzie.

Vriend35

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.358
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6238 Gepost op: 24 oktober 2017 – 13:37:24
Donkerbruin, goed voor de patina

stielo

  • Gebruiker
  • Berichten: 118
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #6239 Gepost op: 24 oktober 2017 – 14:18:03
Hebben nml nogal een specifieke kleur, wou die niet meteen na eerste keer verpesten. Ben niet zo next level poetsbaas als Chris