Auteur Topic: De zonnebril  (501310 keer gelezen)

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
De zonnebril
Gepost op: 02 april 2005 – 19:09:01
Elk jaar hebben we weer die heerlijke 3,5 dag zon in Nederland en kunnen we de zonnebril weer afstoffen! Maar wat voor brillen dragen we hier en kopen we elk jaar (al dan niet noodgedwongen) een nieuwe of doen we jaren met een tijdloos model?

Ikzelf heb jaren achter elkaar Oakleys gedragen maar daar heb ik nu geen zin meer in aangezien ik vorige zomer m'n derde Oakley ben kwijtgeraakt. Beetje zinloze hobby dus :D Ben nu op zoek naar een goedkopere zonnebril die er toch niet uitziet alsof 'ie van de markt komt, iemand tips?

(Ik wist al dat er in het brillentopic ook over zonnebrillen gesproken werd maar ik vond dat de zonnebril wel een apart topic verdiende ;))
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
Re: De zonnebril
Reactie #1 Gepost op: 02 april 2005 – 19:10:26
Voornamelijk de modemerken de afgelopen paar jaar. maar een dezer dagen ga ik maar eens een Persol aanschaffen 8)
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

cheukert

  • Gebruiker
  • Berichten: 741
    • Bekijk profiel
Re: De zonnebril
Reactie #2 Gepost op: 02 april 2005 – 19:10:49
Sinds vorig jaar pas begonnen met een zonnebril te dragen, daarvoor heb ik het nooit nodig gehad...
Ik draag nu een Bollé Thunderstock op sterkte, ben er erg tevreden over. 8)
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol:

Steef

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.599
    • Bekijk profiel
Re: De zonnebril
Reactie #3 Gepost op: 02 april 2005 – 19:12:19
Draag geen zonnebril, vind me erzelf absoluut geen type voor  :roll:

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Re: De zonnebril
Reactie #4 Gepost op: 02 april 2005 – 19:14:23
Soms is het helaas geen kwestie van 'type.' Ik heb een oogoperatie gehad waardoor m'n linkeroog heel gevoelig is geworden voor licht, ergo ik moet gewoon wel!

Wat is de prijscategorie van Persol? Ik ben eigenlijk op zoek naar een wat klassieker model dat goed combineert met zowel een khaki-broek als met zwemshorts aan het strand.
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
Re: De zonnebril
Reactie #5 Gepost op: 02 april 2005 – 19:15:31
Citaat van: "W1ZZ"
Soms is het helaas geen kwestie van 'type.' Ik heb een oogoperatie gehad waardoor m'n linkeroog heel gevoelig is geworden voor licht, ergo ik moet gewoon wel!

Wat is de prijscategorie van Persol? Ik ben eigenlijk op zoek naar een wat klassieker model dat goed combineert met zowel een khaki-broek als met zwemshorts aan het strand.


Persol ligt zo rond de 100 tot 150 denk ik en misschien de speciale aangepaste modellen wat duurder....
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Huey

  • Gast
Re: De zonnebril
Reactie #6 Gepost op: 02 april 2005 – 19:18:02
Citaat van: "FokLex"
Citaat van: "W1ZZ"
Soms is het helaas geen kwestie van 'type.' Ik heb een oogoperatie gehad waardoor m'n linkeroog heel gevoelig is geworden voor licht, ergo ik moet gewoon wel!

Wat is de prijscategorie van Persol? Ik ben eigenlijk op zoek naar een wat klassieker model dat goed combineert met zowel een khaki-broek als met zwemshorts aan het strand.


Persol ligt zo rond de 100 tot 150 denk ik en misschien de speciale aangepaste modellen wat duurder....

Mijne was 200 nog wat euro, maar die was op sterkte.

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
Re: De zonnebril
Reactie #7 Gepost op: 02 april 2005 – 19:19:26
Citaat van: "Huey"
Mijne was 200 nog wat euro, maar die was op sterkte.


bevalt die goed? beter dan andere merken want ik las iets over kristalglas...
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Huey

  • Gast
Re: De zonnebril
Reactie #8 Gepost op: 02 april 2005 – 19:20:14
Citaat van: "FokLex"
Citaat van: "Huey"
Mijne was 200 nog wat euro, maar die was op sterkte.


bevalt die goed? beter dan andere merken want ik las iets over kristalglas...

Mjaa, hebhem gewoon voor de styling gekocht. Qua glazen ga ik voor Serengeti, daar kan geen enkele andere bril tegenop. Ook Oakley e.d. niet.

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
Re: De zonnebril
Reactie #9 Gepost op: 02 april 2005 – 19:30:16
Citaat van: "Huey"
Mjaa, hebhem gewoon voor de styling gekocht. Qua glazen ga ik voor Serengeti, daar kan geen enkele andere bril tegenop. Ook Oakley e.d. niet.


Ga ik daar ook maar eens naar kijken. Meeste opticiens zullen beide verkopen toch? Wat is prijs categorie van Serengeti?
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Re: De zonnebril
Reactie #10 Gepost op: 02 april 2005 – 19:32:13
Citaat van: "FokLex"
Citaat van: "Huey"
Mjaa, hebhem gewoon voor de styling gekocht. Qua glazen ga ik voor Serengeti, daar kan geen enkele andere bril tegenop. Ook Oakley e.d. niet.


Ga ik daar ook maar eens naar kijken. Meeste opticiens zullen beide verkopen toch? Wat is prijs categorie van Serengeti?


250+
Sailing, an expensive way to travel for free"

Huey

  • Gast
Re: De zonnebril
Reactie #11 Gepost op: 02 april 2005 – 19:33:37
Citaat van: "Vodka"
Citaat van: "FokLex"
Citaat van: "Huey"
Mjaa, hebhem gewoon voor de styling gekocht. Qua glazen ga ik voor Serengeti, daar kan geen enkele andere bril tegenop. Ook Oakley e.d. niet.


Ga ik daar ook maar eens naar kijken. Meeste opticiens zullen beide verkopen toch? Wat is prijs categorie van Serengeti?


250+


En dan nog niet eens op sterkte :P

Het is alleen jammer dat de monturen er vaak niet uitzien. Daarom gebruik ik die Serengeti eigenlijk alleen tijdens het varen of autorijden. Voor terrassen die Persol :P

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Re: De zonnebril
Reactie #12 Gepost op: 02 april 2005 – 19:35:20
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Vodka"
Citaat van: "FokLex"
Citaat van: "Huey"
Mjaa, hebhem gewoon voor de styling gekocht. Qua glazen ga ik voor Serengeti, daar kan geen enkele andere bril tegenop. Ook Oakley e.d. niet.


Ga ik daar ook maar eens naar kijken. Meeste opticiens zullen beide verkopen toch? Wat is prijs categorie van Serengeti?


250+


En dan nog niet eens op sterkte :P

Het is alleen jammer dat de monturen er vaak niet uitzien. Daarom gebruik ik die Serengeti eigenlijk alleen tijdens het varen of autorijden. Voor terrassen die Persol :P


Mja.. "er niet uitzien" vind ik te, maar mooi is anders. Het is een redelijk saai merk qua ontwerpen.
Sailing, an expensive way to travel for free"

Daan

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Re: De zonnebril
Reactie #13 Gepost op: 02 april 2005 – 19:36:02
oakley C-wire op sterkte, ideaal. Al weer 3 jaartjes inmiddels.

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
Re: De zonnebril
Reactie #14 Gepost op: 02 april 2005 – 19:36:46
Citaat van: "Vodka"
250+


Dan ga ik toch maar voor Persol. mijn smaak verandert nu nog iets teveel gezien huidige collectie :roll: .
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.