Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen  (913407 keer gelezen)

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #15 Gepost op: 17 maart 2005 – 14:18:08
Citaat van: "W1ZZ"
Dat die verkoper die 'foute' collonil blijkbaar wel goed genoeg vond om aan jou te verkopen


kreeg em gratis bij mijn vorige schoenen en nu zijn ze weer goed. Het probleem was voornamelijk dat ze nog opgepoetst moesten worden met doek (waarover solitarias het ook al had). Het kleurverloop was onmogelijk om te behouden zeiden ze, zaten namelijk soort van vlekken op het leer. Dan zou je namelijk voor elke aparte cm2 een ander soort spul moeten gebruiken.
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #16 Gepost op: 17 maart 2005 – 14:22:31
Maar alles is nu toch weer in orde.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #17 Gepost op: 17 maart 2005 – 14:32:31
Citaat van: "gusto napolitano"
Maar alles is nu toch weer in orde.


ja grotendeels wel, leer leeft lijkt me. Dus het originele kleurverloop is heel moeilijk te behouden, maar als je het niet weet zou je het niet zien nu.... Maar 1 tip gebruik NOOIT doorzichtige collonil, kost je hoop moeite om het weer goed te krijgen...
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #18 Gepost op: 17 maart 2005 – 16:28:53
Heb eergisteren dus ook zwarte vB gepoets met kleurloos spul van Kiwi.. Gekregen bij Shoes & Shirts bij mijn santoni´s...  Kreeg dus ook dat doffe effect wat niet eer weg te krijgen is. Ben blij dat ik het niet eerst op mijn santoni´s geprobeert heb. Als die gepoets moeten worden, ga ik wel even bij S&S langs
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #19 Gepost op: 17 maart 2005 – 16:39:06
Citaat van: "Migliore"
Heb eergisteren dus ook zwarte vB gepoets met kleurloos spul van Kiwi.. Gekregen bij Shoes & Shirts bij mijn santoni´s...  Kreeg dus ook dat doffe effect wat niet eer weg te krijgen is. Ben blij dat ik het niet eerst op mijn santoni´s geprobeert heb. Als die gepoets moeten worden, ga ik wel even bij S&S langs


Dat doffe effect is weg te krijgen door gigantisch lang en stevig te boenen met zacht doek en daarna nooit meer gebruiken!!!!!
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #20 Gepost op: 17 maart 2005 – 16:48:54
Citaat van: "FokLex"
Citaat van: "Migliore"
Heb eergisteren dus ook zwarte vB gepoets met kleurloos spul van Kiwi.. Gekregen bij Shoes & Shirts bij mijn santoni´s...  Kreeg dus ook dat doffe effect wat niet eer weg te krijgen is. Ben blij dat ik het niet eerst op mijn santoni´s geprobeert heb. Als die gepoets moeten worden, ga ik wel even bij S&S langs


Dat doffe effect is weg te krijgen door gigantisch lang en stevig te boenen met zacht doek en daarna nooit meer gebruiken!!!!!


Tnx... ga dat dan maar doen.  Het idee van S&S was om de santoni´s met donker bruin aan de voorkant te poetsen en dan steeds lichter naar het slot van de schoen toe. Om zo het moeie effect enigzins te behouden... Gaat dat lukken denk je?? Op de een of andere manier??
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #21 Gepost op: 17 maart 2005 – 16:56:01
Citaat van: "Migliore"
Citaat van: "FokLex"
Citaat van: "Migliore"
Heb eergisteren dus ook zwarte vB gepoets met kleurloos spul van Kiwi.. Gekregen bij Shoes & Shirts bij mijn santoni´s...  Kreeg dus ook dat doffe effect wat niet eer weg te krijgen is. Ben blij dat ik het niet eerst op mijn santoni´s geprobeert heb. Als die gepoets moeten worden, ga ik wel even bij S&S langs


Dat doffe effect is weg te krijgen door gigantisch lang en stevig te boenen met zacht doek en daarna nooit meer gebruiken!!!!!


Tnx... ga dat dan maar doen.  Het idee van S&S was om de santoni´s met donker bruin aan de voorkant te poetsen en dan steeds lichter naar het slot van de schoen toe. Om zo het moeie effect enigzins te behouden... Gaat dat lukken denk je?? Op de een of andere manier??


Ik ben absoluut geen expert, zeg maar beginner. Maar het probleem met de doorzichtige is dat heeeeel snel teveel pakt omdat je het simpelweg niet kan zien hoeveel je pakt.

V.w.b. de santoni's zou ik even vragen aan de mensen die meer ervaring hebben met poetsen. Elke keer wegbrengen lijkt me erg kostbaar en veel tijd kosten.
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #22 Gepost op: 17 maart 2005 – 17:31:15
Citaat van: "FokLex"
Citaat van: "W1ZZ"
Dan zou je namelijk voor elke aparte cm2 een ander soort spul moeten gebruiken.


Ja. da's nu juist de sport! (als je er van houdt)

En bij het glimmnend poetsen: altijd schone (niet vette) doek gebruiken. Bv schoon microvezeldoekje. Ik gebruik mijn glans-opwrijfdoek ook NOOIT als uitwrijfdoek(= oud T-shirt)
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #23 Gepost op: 17 maart 2005 – 17:32:40
Citaat van: "Solitarias"
Citaat van: "FokLex"
Citaat van: "W1ZZ"
Dan zou je namelijk voor elke aparte cm2 een ander soort spul moeten gebruiken.


Ja. da's nu juist de sport! (als je er van houdt)


haha nou 2 kleuren per schoen is voor mij genoeg. Je mengt ze toch automatisch als je 1 borstel gebruikt? Dus denk dat het gewoon beetje natuurlijk moet ontstaan en anders jammer dan :oops:
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #24 Gepost op: 17 maart 2005 – 19:25:06
Citaat van: "FokLex"
Citaat van: "W1ZZ"
Dat die verkoper die 'foute' collonil blijkbaar wel goed genoeg vond om aan jou te verkopen


kreeg em gratis bij mijn vorige schoenen en nu zijn ze weer goed. Het probleem was voornamelijk dat ze nog opgepoetst moesten worden met doek (waarover solitarias het ook al had). Het kleurverloop was onmogelijk om te behouden zeiden ze, zaten namelijk soort van vlekken op het leer. Dan zou je namelijk voor elke aparte cm2 een ander soort spul moeten gebruiken.

Kan je dat dan niet poetsen met kleurloos zodat je overal die verschillende kleuren blijft zien?

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #25 Gepost op: 17 maart 2005 – 20:24:26
Citaat van: "Bonne"
Citaat van: "FokLex"
Citaat van: "W1ZZ"
Dat die verkoper die 'foute' collonil blijkbaar wel goed genoeg vond om aan jou te verkopen


kreeg em gratis bij mijn vorige schoenen en nu zijn ze weer goed. Het probleem was voornamelijk dat ze nog opgepoetst moesten worden met doek (waarover solitarias het ook al had). Het kleurverloop was onmogelijk om te behouden zeiden ze, zaten namelijk soort van vlekken op het leer. Dan zou je namelijk voor elke aparte cm2 een ander soort spul moeten gebruiken.

Kan je dat dan niet poetsen met kleurloos zodat je overal die verschillende kleuren blijft zien?


Die verschillende kleuren zaten erop toen ze nieuw waren ,soort van donkerevlekken enzo. Door die kleurloze haal je die eigenlijk weg. Na hard poetsen kwam het weer beetje terug. HEt is goed zo alleen ik ga het niet weer met kleurloze doen...
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #26 Gepost op: 17 maart 2005 – 20:27:44
Houden zo niets meer aan doen voorkom ergenis :wink:
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #27 Gepost op: 17 maart 2005 – 20:29:00
Citaat van: "gusto napolitano"
Houden zo niets meer aan doen voorkom ergenis :wink:


en een hoop gestress, ik zat vrolijk te poetsen denk ff afborstelen en droogwrijven maar ze bleven maar dof. Zweetdruppeltjes begonnen zich toen toch echt te ontwikkelen :oops:
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #28 Gepost op: 22 maart 2005 – 22:10:23
Is een stofdoek goed om je schoenen mee op te poetsen?
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Schoenen - Onderhoud] Schoenen poetsen
Reactie #29 Gepost op: 22 maart 2005 – 22:11:22
Citaat van: "FokLex"
Is een stofdoek goed om je schoenen mee op te poetsen?

Heb zelf een katoenen broek aan gort geknipt -- werkt prima als poetsdoek ;). Dacht dat Solitarias een microvezel doek adviseerde als je de boel echt glimmend wil poetsen.
Fashion can be bought. Style one must possess.