Auteur Topic: [Projecten] Nieuw pak  (178018 keer gelezen)

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #30 Gepost op: 29 juli 2010 – 23:24:31

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #31 Gepost op: 29 juli 2010 – 23:28:19
Heb al wat lichten opgestoken en EG Shannons MTO doen vier tot vijf maanden. Geen prettige gedachte. Of toch. :-k

Is wel héél gespreid betalen; kosten ze eigenlijk nog maar de helft. Kan dat pak er ook nog bij.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #32 Gepost op: 29 juli 2010 – 23:29:26
Is wel héél gespreid betalen; kosten ze eigenlijk nog maar de helft. Kan dat pak er ook nog bij.

Ik geef je even V.'s mailadres. :lol:

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #33 Gepost op: 29 juli 2010 – 23:32:13
Ik geef je even V.'s mailadres. :lol:

Hehe. Krijg jij dat van B. Donegal tweed pak en misschien een paar Greve MTO's graag.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #34 Gepost op: 29 juli 2010 – 23:34:56
Die boots en dat pak zou natuurlijk wel een sublieme (*kuch* bij elkaar gezochte *kuch*) combi zijn. En vooruit, voor media een mooi off-white-, racing green- of navy coltruitje.

Mediaman

  • Gast
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #35 Gepost op: 29 juli 2010 – 23:38:15
Die boots en dat pak zou natuurlijk wel een sublieme (*kuch* bij elkaar gezochte *kuch*) combi zijn. En vooruit, voor media een mooi off-white-, racing green- of navy coltruitje.

Off-white is voor batty boys, bottle green svp.

071

  • Gast
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #36 Gepost op: 09 augustus 2010 – 07:10:30
Heren,

Ik lees hier voornamelijk, maar wilde deze vraag toch graag stellen.

Ik sta op het punt mijzelf een nieuw pak te laten aanmeten (bij een respectabele kleermaker in Azie) en ik zit te denken aan wat op .net bekend staat als een "Blazer Suit" (heb ik hier ook laatst voorbij zien komen?).

Mijn idee is een niet al te formeel pak, waarvan ik het jasje goed los kan dragen. Vooral niet te warm, want moet geschikt zijn voor borrels/diners ook in de zomer. Rustig (effen), niet te zwaar, donkerblauw, fresco stofje, 150s (zou ik volgens de kleermaker drie jaar mee moeten kunnen doen).

Specificaties to zover:

- SB 3 roll 2, jasje met een broek, geen vest
- natuurlijke, Italiaanse schouder met zo weinig mogelijk vulling
- Gulp met knopen
- Broek geschikt voor riem
- Mouwen met vier knoopjes (werkende knoopgaatjes, voor wat dat uitmaakt voor mijn vraag)
- Double-vented
- Bruine hoornen knopen

Tot zover weinig bijzonders, nu de vraag: wat te doen met de zakken en borstzak? Mijn voorkeur gaat uit naar patch-pockets, eigenlijk voor alle drie de zakken. Maar kan ik, volgens jullie, het pak dan met goed fatsoen nog in een zakelijke setting gebruiken?

Ik kan de zakken patched laten maken en het borstzakje normaal (welted), maar zou het pak zo teveel van zijn charme verliezen?

In hoeverre zijn jullie van mening dat een jasje zoals je hier kunt zien:

http://www.styleforum.net/showthread.php?t=71198

Ook draagbaar is "op kantoor" in Nederland (al dan niet als intern)?

Ik zit op dit moment aan het einde van mijn studie en ga waarschijnlijk snel stage lopen, en hopelijk werken, binnen de internationale advocatuur of bankenwereld. Ik heb al een formeel donkergrijs SB-pak (van dezelfde kleermaker) en verder wat jasjes van Oger.

Ik ben benieuwd naar de reacties!

- Julian


*edit: spelling en interpunctie.
Laatst bewerkt op: 09 augustus 2010 – 07:17:21 door 071

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #37 Gepost op: 09 augustus 2010 – 08:43:11
Alles kan. Er zijn genoeg SF.net-ers die dat doen. Zelf ben ik er niet zo weg van, gewoon omdat het elkaar toch een beetje tegenspreekt. Als je een pak van linnen/katoen/mix neemt, dan ligt het ook meer voor de hand gezien de mogelijkheden die dit met zich meebrengen qua lining.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #38 Gepost op: 09 augustus 2010 – 09:34:04
In de 'serieuze' advocatuur of bankwereld lijkt me zo'n blazersuit als van Manton toch te informeel. Als je nu pas één 'zakenpak' hebt, zou ik me even beheersen en er eerst minstens nog zo één kopen/laten maken. Misschien in een andere grijstint en met een subtiele streep.

Hoe dan ook kan ik je frescowol (bijv. van J&J Minnis) ten zeerste aanraden: draagt koel want ventileert als een waanzinnige, en is zeer kreukbestendig. Schijnt wel een klein beetje door dus neem een donkere (mouw)voering. Met S150 heeft het alleen niet zoveel te maken volgens mij.

Een linnen/katoen-mix lijkt me een stuk minder veelzijdig dan wel geschikt voor een zakelijke omgeving, en zal niet koeler dragen dan een half- of kwartgevoerd jasje van frescowol.

De rest van je specificaties lijkt me helemaal OK.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #39 Gepost op: 09 augustus 2010 – 09:55:16
Velponi, nog meer tips qua koele stoffen? Ik zit er aan te denken om mijn volgende pakken half- of misschien zelfs kwartgevoerd te doen omdat ik het vrij snel warm heb. Eigenlijk heb ik het niet eens zo snel warm, maar mijn lichaam stoot een hoop hitte uit en dat wil onder een jasje vaak blijven hangen waardoor ik het warm krijg. Het moet dus echt goed ademen. Fresco klinkt goed.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #40 Gepost op: 09 augustus 2010 – 10:14:17
Ik ben geen expert, alleen heel enthousiast over Minnis fresco. Will van A Suitable Wardrobe noemt in hetzelfde straatje (high-twist ademende worsteds) H&S Crispaire en Finmeresco van Smith (klik). Maar die stoffen ken ik niet uit eerste hand.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #41 Gepost op: 09 augustus 2010 – 10:22:35
Ik schrijf het op. Ik zit nu in een fase waar ik zeg: pak moet goed ademen, als het koud is trek ik maar een overcoat aan.

Mediaman

  • Gast
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #42 Gepost op: 09 augustus 2010 – 10:27:10
Scabal heeft toch zo'n speciale lijn voor stoffen voor warmere oorden,...ik kom niet op de naam.

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #43 Gepost op: 09 augustus 2010 – 10:34:08
WarmSuitSupply.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #44 Gepost op: 09 augustus 2010 – 10:45:41
Scabal heeft toch zo'n speciale lijn voor stoffen voor warmere oorden,...ik kom niet op de naam.
Zegna ook. Heb die stoffen wel eens in mijn handen gehad en overwogen, maar vond ze toch best prijzig.
WarmSuitSupply.
?