Auteur Topic: Het grote shirtvergelijkingstopic [Veel plaatjes]  (232879 keer gelezen)

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Het grote shirtvergelijkingstopic [Veel plaatjes]
Gepost op: 23 januari 2010 – 17:37:38
Belofte maakt schuld. Een tijd terug stelde iemand mij voor om in het algemeen belang te handelen en mijn shirts van verschillende makelij te fotograferen en het resultaat te posten. Dit kost alleen tijd. Ik ben nu al een groot deel van de zaterdagmiddag bezig met het schieten van foto's en het prepareren van die foto's. Wel is het een goed initiatief. Ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat vaak een aanschaf geweldig lijkt op het moment dat je het binnenkrijgt, maar dat na verloop van tijd je steeds meer dingen ziet die beter hadden gemoeten of je anders had gewild.

Ik spoor andere leden dan ook aan om van hun shirts dergelijke foto's te maken opdat er in dit topic een overzicht kan ontstaan van de verschillende merken. Wat mij is opgevallen is dat de afwerking nogal verschilt tussen de verschillende leveranciers die de hemdenbusiness rijk is. Met een topic als deze is het weer iets makkelijker om een waardeoordeel te geven over de verschillende leveranciers. Nogmaals, soms ben je helemaal weg van iets maar ebt dit, door verloop van tijd, helemaal weg.

Menco Nieuwenhuis (MMorley) Menco Nieuwenhuis Green Label (MTM): 129 EUR













Ettemadis (MMorley, twee shirts) Ettemadis (Bespoke): 149 EUR















Vanita (MMorley) Vanita (RTW en MTM): 100 EUR en 125 EUR











New Tailor (Orno) New Tailor (MTM): prijs onbekend






Vergelijkingen (Enkel MMorley omdat het oneerlijk zou zijn om Orno hier naast te zetten)





Harvie&Hudson RTW Slim Fit

Aardig topic inderdaad. De habitués hier zijn al bekend met mijn sceptisisme mbt al dat MtM shirt gedoe. Wellicht dat bijgesloten foto'tjes van een RtW Harvie&Hudson slim fit shirt mijn punt illustreren.





Truzzi (rtw) - 180,- euro:

Ik heb nog wat oude detailfoto's gevonden van een RTW Truzzi, met coupnaden (+/- 180E), mijn best zittende RTW shirt, heb helaas geen fit pix.









Eglé bespoke (mtm):

Natuurlijk, ouwe pics! Die heb ik nog van m'n Eglé Bespoke (*kuch*) shirt van een tijd terug:










De herkomst van de stof is me nooit duidelijk geworden, maar veel soeps was het niet. De constructie (van de boord met name) trouwens ook niet. Ik ben het wat dat betreft wel eens met Dantès: MTM (want dat was dit gewoon natuurlijk) is verre van zaligmakend.
Mijn - verbouwde - RTW Finamore's en zelfs mijn Kent Wang zitten beter in elkaar en passen ook beter.

Finamore (mtm) - 329,- euro:

MTM -- Finamore -- 329,-















Barba di Napoli Gold-label (mtm) - 249,- euro

Hier mijn bijdrage, betreffende een Barba di Napoli gold-line shirt (249,00), zit wat meer handwerk in dan standaard. Dit is de fit die ik een paar jaar geleden prefereerde. U ziet dat mijn figur (Wunder der Natur) niet meer is wat het toen was. De zes broodjes hebben helaas plaatsgemaakt voor een klein Turks brood met zo'n gaatje er in.

Wel nog steeds een schitterend shirt, met een stof die gewoon geheel niet aan slijtage onderhevig lijkt te zijn. Barba gebruikt trouwens de mooiste parelmoeren knoopjes die ik ooit op een shirt ben tegengekomen.

Ergens in de loop van de week maak ik een serie foto's van mijn Suitsupply shirt(s).











Borrelli (mtm):

Ook van mezelf nog een oude post gevonden, Borrelli MtM:

- Boord: Piëtro, 5cm hoog
- Napolitaanse manchetten
- Geplooide manchet-, rug-, en mouwaanzet
- Dikke MoP knopen
- Omgeplooide knopenlijst
- Uiteraard geen borstzakje en initialen.




De stof en de geplooide mouwaanzet.


De algehele pasvorm. Ben er erg tevreden over! Bij het opmeten bleek ik ietwat vooruitstekende schouders te hebben. Dit is in het eindresultaat van het shirt mooi gecompenseerd (op de foto niet goed te zien).


Boord icm. das.


De geplooide rugaanzet.


De geplooide manchetaanzet.


Dikke MoP knopen op een stift.


Handgenaaide knoopsgaten en knopen aangezet met een hanepootsteek.




Enkele slordigheden:


De afwerking bij één der gussets was ietwat slordig.


Loshangend draadje bij een knoopsgat.


Loshangend draadje bij de mouwaanzet.

Heb dit shirt bij Harvie in Groningen aan laten meten. Dit gebeurde aan de hand van een pashemd (volgens mij is dit overal in NL bij Borrelli).

Suitsupply (mtm):

SuSu shirt, Asoni make, B-label stofje

Details:


Doorgepit, optie bij Asoni:




Na 1 maal dragen en wassen:


Na 5+ aantal maal dragen en wassen:

Laatst bewerkt op: 27 februari 2010 – 22:42:35 door Daedalus

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Het grote shirtvergelijkingstopic [Veel plaatjes]
Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2010 – 17:40:24
Ter verduidelijking: er zijn foto's geschoten van twee Ettemadis hemden. Ik had dit topic met mijn vader besproken en deze heeft gisteren voor mij wat foto's geschoten van een ander hemd waar wij eerder al versteld over stonden. Het gaat dan om de laatste paar foto's.

Ook zie ik dat het forum het niet heel erg cool vind dat mijn vergelijkingsfoto's zo groot zijn geworden. Ik denk dat jullie er wel uit komen. Op de tweede vergelijkingsfoto is het niet helemaal duidelijk, maar de achterkant van de knopenlijst bij Ettemadis zit dus behoorlijk los.

Bijzonder veel dank aan Orno voor het beschikbaar stellen van foto's van New Tailor.
Laatst bewerkt op: 23 januari 2010 – 17:42:19 door MMorley

TBD

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 2.964
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Re: Het grote shirtvergelijkingstopic [Veel plaatjes]
Reactie #2 Gepost op: 23 januari 2010 – 18:17:19
hulde  :-({|= !

Overigens, MMorley, als je er een conclusie aan moest verbinden, welke zou dat dan zijn?
Laatst bewerkt op: 23 januari 2010 – 18:18:59 door Marijn

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.368
    • Bekijk profiel
Re: Het grote shirtvergelijkingstopic [Veel plaatjes]
Reactie #3 Gepost op: 23 januari 2010 – 18:31:21
Vanita nr. 1.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Het grote shirtvergelijkingstopic [Veel plaatjes]
Reactie #4 Gepost op: 23 januari 2010 – 18:34:46
Daar is dit topic misschien niet helemaal geschikt voor, maar tot nu toe lijkt mij Vanita de winnaar. Het is ook niet helemaal eerlijk bedacht ik me tijdens het eten, want het 'Green Label' shirt is ruim een jaar oud en ik was toen best wel iets dikker. Het is wel prima afgewerkt vind ik. Mooie naden en geen losse draadjes. Ook zijn de knoopjes erg goed aangezet zoals blijkt uit het 'survivor'-knoopje! Wel lijkt mij duidelijk geworden dat de afwerking bij Ettemadis ronduit slordig is geweest. Jammer, want de fit en de opties zijn erg goed.

Mitchell

  • Gebruiker
  • Berichten: 716
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Re: Het grote shirtvergelijkingstopic [Veel plaatjes]
Reactie #5 Gepost op: 23 januari 2010 – 18:34:54
Vanita nr. 1.

Afgaande op de door MMorley gemaakte foto's zou ik dat ook zeggen inderdaad. De afwerking ziet er goed uit. En daarnaast vind ik de fit ook erg goed. Dit is overigens wel grappig, aangezien het een RTW shirt van Vanità is, als ik het goed heb begrepen.

Maar goed, het is en blijft lastig om enkel en alleen met behulp van foto's de fit van een shirt goed over te brengen.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Re: Het grote shirtvergelijkingstopic [Veel plaatjes]
Reactie #6 Gepost op: 23 januari 2010 – 18:37:10
Bedankt voor de genomen moeite MMorley! Leuk initiatief!

Ik zal als ik van de week tijd heb eens een van mijn Suitsupply-shirts op de foto zetten. Waarom die? Omdat ik dat zonder twijfel the best bang for the buck vind, om eens met een van de oprichters van dit forum te spreken. Vandaag had ik weer eens een LCT'tje aan en de kwaliteit daarvan is na een aantal maanden werkelijk bedroevend te noemen. Het is dat het met die actie van destijds leuk was om te proberen, maar als ik dit van tevoren had ik daar zelfs niet de actieprijs van volgens mij zeventig euro plus wat extra voor de m.o.p.-knoopjes voor willen betalen. Er vallen nu gewoon gaten naast de knoopsgaten zag ik vandaag voor het eerst. :shock:

Qua afwerkingsniveau vind ik Barba (gold) nog steeds het beste dat ik ben tegengekomen, alleen waag ik me daar niet meer aan vanwege de ronduit ellendige eerste ervaring. Het moet wel gezegd worden dat dat natuurlijk een totaal andere prijsklasse is.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Het grote shirtvergelijkingstopic [Veel plaatjes]
Reactie #7 Gepost op: 23 januari 2010 – 18:39:12
Wellicht handig om prijzen te vermelden en gemaakte keuzes, als het om MTM en bespoke gaat.  :idea:
cyka blyat

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Het grote shirtvergelijkingstopic [Veel plaatjes]
Reactie #8 Gepost op: 23 januari 2010 – 18:49:14
Bedankt MF. Als je de foto's in het topic wilt hebben kun je denk ik het beste een moderator vragen de eerste post te updaten met jouw foto's, op die manier blijft de informatie een beetje bij elkaar.

Daedalus, dat zou ik op zich wel willen maar ik heb geen idee meer wat ik heb betaald voor die hemden. Ik meen 130 voor MN GL (MTM), 149 voor Ettemadis (Bespoke) en 100 voor Vanita (RTW) en 125 voor Vanita (MTM). Ook weet ik niet of New Tailor van Orno bespoke of MTM is en wat hij er voor heeft betaald.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Het grote shirtvergelijkingstopic [Veel plaatjes]
Reactie #9 Gepost op: 23 januari 2010 – 19:06:16
New Tailor (Emmanuel Berg) is enkel MTM.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Het grote shirtvergelijkingstopic [Veel plaatjes]
Reactie #10 Gepost op: 23 januari 2010 – 19:12:49
Goed initiatief MMorley!
De vanità ziet er qua afwerking wellicht inderdaad het netst uit. Ik vind de lengte wel wat kort, als ik dat vergelijk met de andere exemplaren. Maar indien MTM is dit natuurlijk onderhevig aan persoonlijke smaak.

MacBert

  • Gebruiker
  • Berichten: 111
    • Bekijk profiel
Re: Het grote shirtvergelijkingstopic [Veel plaatjes]
Reactie #11 Gepost op: 23 januari 2010 – 21:43:20
Een erg mooi initiatief!
Ik vind zelf de MN er het beste uitzien, ook qua afwerking. Zeker het knoopsgat in de manchet vind ik er bij MN veel netter uitzien dan bij de andere shirts.
Ik moet ook zeggen dat ik de stof van het MN shirt het mooist vind, dus misschien dat dat mijn oordeel beïnvloed heeft...

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Het grote shirtvergelijkingstopic [Veel plaatjes]
Reactie #12 Gepost op: 23 januari 2010 – 23:10:03
Geweldig initiatief MMorley!

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Het grote shirtvergelijkingstopic [Veel plaatjes]
Reactie #13 Gepost op: 24 januari 2010 – 10:24:13
Dank heren! Ik moedig iedereen aan om met vergelijkbare shots te komen. Ik ben bijvoorbeeld heel benieuwd naar hemden van Isaiah (sp?) en Finamore!

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Het grote shirtvergelijkingstopic [Veel plaatjes]
Reactie #14 Gepost op: 24 januari 2010 – 12:13:33
MMorley -- complimenten voor het initiatief en de uitvoering! Dat Vanita shirt is prachtig gesneden; zo op het eerste gezicht komt deze het beste uit de test.

Ik hou wel van dat rommelige van Ettemadis (en dit leent zich bovendien ook wel voor een tattersal, niet?). Hoeft voor mij persoonlijk niet zo strak, smooth en glimmie-glimmie te zijn. Doorleefd, slijtage, losse draadjes, vaalheid -- ik kan daar wel mee leven. Het boord van Ettemadis vind ik zo ook het mooist; alleen geen like-for-like-comparison, I know.

Anyway, nogmaals hulde. En ik ga hier binnenkort even vervolg aan geven door er wat mindere goden tegenover te zetten; zit zo nog te wachten op het probeershirt van de shirtconcurrent (Shirtbyhand) à 69 welklinkende eurootjes.
(waarbij de hoop op doorleefdheid overigens ijl is, maar wellicht wel dat de aftakeling zich niet met al te rasse schreden zal inzetten)

Edit: toevoeging
Laatst bewerkt op: 24 januari 2010 – 12:29:25 door Swann