Auteur Topic: [Shirt] Vanità - modern tailors  (94277 keer gelezen)

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #75 Gepost op: 08 maart 2010 – 12:56:22
Dankuwel. De linnen stof in mintgroen viel mij ook al op. Even getwijfeld, maar toch maar 'veilig' voor blauw gekozen  ;)

De naar boven lopende plooien komen grotendeels door mijn afhangende schouders. De heren hebben hier al beter rekening mee gehouden en de schouderpas zit hier al als bij geen enkel ander shirt zo mooi. Ik denk dus dat dit niet verder te voorkomen is. Wellicht iets losser / strakker op de borst gesneden?

Wat ik graag wil veranderen, is dat de manchetten iets kleiner mogen. Met name op het rokshirt, waar per abuis is rekening gehouden met een horloge. Nu is de wijdte zodanig dat deze over mijn hand valt.
Verder ben ik in overleg met de heren om op de knopenlijst van het victoriaanse shirt een mogelijkheid te maken voor één enkele 'stud' ter versiering.

In de toekomst mag het ietsje strakker rond de middel en in de lengte van het lijf en tevens in veel mindere mate de mouwen mag er iets bij.

Maar al met al ben ik zeer tevreden. Het is altijd een beetje zoeken naar perfectie met MTM geloof ik...  ;)

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #76 Gepost op: 11 maart 2010 – 00:15:12
Update:
Gisteren ben ik even bij de heren op de koffie geweest en dat bezoek heeft mij weer helemaal tevreden gesteld. Voor zover ik dat niet al was, natuurlijk.

Zo'n beetje al mijn wensen die ik nog had om de pasvorm te verbeteren worden uitgevoerd en er is ook meteen het een en ander opgeschreven in 'het grote boek' voor toekomstige bestellingen.
Men was ook zeer bereid om deze aanpassingen te doen en met mij mee te denken, iets waar ik zeer over te spreken ben. Zo heeft men bij de linnen polo nog meer rekening gehouden met mijn schuine schouders, waardoor het nog beter zal aansluiten. Men zal tevens nog proberen om de wijzigingen in lengte en breedte die ik nu na een aantal keren wassen bedacht heb toch nog door te voeren in mijn polo, ondanks dat deze eigenlijk al in bestelling stond.
Een goede service dus, waarvoor hulde!

De volgende veranderingen worden gedaan:
Het shirt met victoriaanse boord:
-Krijgt nu gelijke manchetten, die tevens 2cm kleiner worden vanwege de manchetknopen van het type 'linked chain'.
-De manchetten worden een cm hoger om de grotere krimp van deze stof en daarmee een iets te korte mouw op te vangen (bij het andere shirt was dit geen probleem).
-Er wordt een mogelijkheid ingebouwd voor een 'stud' ter hoogte van de tweede knoop, voor wanneer ik het shirt bij mijn rok zal dragen.
-Er komt een extra knoopje onderaan omdat de panden dan beter gelijk in de broek blijven.

Het shirt met cut away:
-Wordt iets ingenomen in de taille.
-Krijgt op mijn verzoek tevens iets kleinere manchetten, die nu rond afgewerkt worden.

Bij mijn volgende bestelling zal rekening gehouden worden met de aanpassing in de taille en manchetten. Tevens zal er een cm meer mouwlengte bijkomen en zal het shirt zelf op mijn verzoek ook iets langer worden.

Zucht... wat ben ik toch weer een perfectionist soms... :roll:

Bootstrap

  • Gebruiker
  • Berichten: 919
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #77 Gepost op: 11 maart 2010 – 07:38:04
Mooi dat je puntjes aangepast kunnen worden.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #78 Gepost op: 11 maart 2010 – 23:38:10
Ja daar was ik zoals gezegd heel blij mee. Een dergelijke service speelt voor mij toch een grote rol in het bepalen of ik een winkel trouw zal blijven.

Daze

  • Gebruiker
  • Berichten: 222
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #79 Gepost op: 20 maart 2010 – 21:36:01
Vandaag ben ik vroeg naar Den Haag getogen om mijn ervaring met maatwerk uit te breiden. Ik heb bij Vanita een shirt laten opmeten, dat zal worden uitgevoerd in een roze streep.
Mijn indruk van Vanita is positief. Tijdens het opnemen van de maten werd er uitgebreid uitgelegd welke mogelijkheden er beschikbaar waren en er werden veel meer maten opgenomen dan ik gewend ben. Na nog even over mooie schoenen gekeuveld te hebben was het voor mij tijd om verder te gaan. Het lange wachten is begonnen; het resultaat zal uiteraard in dit topic gepost worden!

Napoleon Reloaded

  • Gebruiker
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #80 Gepost op: 02 april 2010 – 16:07:11
Zojuist mijn poloshirt binnen gekregen...

Wit, dikke grove stof, met als toetje het italiaanse logo op de linkermanchet, goudomrand en in eveneens witte kleur mijn initialen erboven. Naar maar waar.

En van de wk nog een canclini stof uitgekozen, exact dezefde streep die ik al had alleen dan dblauw. Paar weekjes geduld hebben nu :)
 


Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #81 Gepost op: 02 april 2010 – 22:51:06
Ook ik heb mijn polo, na een aangenaam bezoek aan de heren in Den Haag, in ontvangst mogen nemen.

Het is een ijsblauwe linnen stof van Canclini en als opties heb ik gekozen:
-een button-down boord;
-enkele manchetten met één knoop, iets meer weggesneden hoekje;
-polo onderzijde; -
-zachte voeringen.

Hoewel ik de foto nog niet in mijn bezit heb, kan men hier alvast zien hoe het resultaat is geworden:
http://blog.vanita.nl/2010/04/la-haye-cocktail-summer-dressing.html

Ik ben er erg tevreden over. De heren hebben het voor elkaar weten te krijgen om de aanpassingen die wij bedacht hebben, meteen al door te voeren in deze polo. En dat, terwijl deze eigenlijk al in bestelling stond. Hulde daarvoor!
De pasvorm is wat mij betreft spot-on. Ik kom er zonder al teveel moeite in, maar hij is nog genoeg aansluitend gesneden.


Dragoon

  • Gebruiker
  • Berichten: 524
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #82 Gepost op: 02 april 2010 – 22:56:46
Ben jij hetzelf die hem draagt op de foto? Vind dat er wel wat veel stof op de armen en borst / rug zit naar mijn smaak.

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #83 Gepost op: 02 april 2010 – 23:03:44
Jazeker Dragoon.
De extra stof op de rug is bewust, omdat ik hem anders niet meer over mijn hoofd krijg! Het is namelijk een polo...
 ;)

Wat betreft de mouwen: het zou op het oog inderdaad iets strakker kunnen, maar mijn ervaring is dat de mouw dan snel opkruipt als je je arm buigt. Het één en ander wordt ook wel een beetje vertekend denk ik, linnen heeft een stuk minder gewicht / 'drape' dan katoen. Na een keertje of 5 wassen zal de mouw iets inkorten wat ook een strakker beeld geeft.

TBD

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 2.964
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #84 Gepost op: 02 april 2010 – 23:08:21
Leuk shirt, Mad Hatter. Waarom heb je gekozen voor een rechte zijkant? En niet voor rond of een split (wat ik meer bij een polo vind passen).

Edit:

offtopic: ik zoek nog wat inspiratie voor een linnen shirt polo. Iemand tips/linkjes (mag ook van op het forum)? (evt per pm)
Laatst bewerkt op: 02 april 2010 – 23:11:54 door Marijn

HGW

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.026
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #85 Gepost op: 02 april 2010 – 23:10:23
Ziet er leuk uit MH. Ligt het aan mij of schijnt de stof door ?
if i stop lying i just disappoint you

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #86 Gepost op: 02 april 2010 – 23:18:23
Dankuwel heren.

De polo heeft een split aan de zijkant en tevens een iets korter voorpand. De foto laat dit alleen niet zo goed zien inderdaad.  ;)

En hij schijnt een beetje meer door, maar dat vind ik niet zo erg voor een zomershirtje als dit hoor. Vaak heb ik overigens een jasje aan en dan is het helemaal geen punt meer.

Mitchell

  • Gebruiker
  • Berichten: 716
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #87 Gepost op: 02 april 2010 – 23:24:09
Dat ziet er keurig uit, Mad Hatter. Dat hebben de heren van Vanità weer goed geregeld!

En wat betreft de pasvorm; een polo moet wel functioneel en comfortabel blijven. Het moet mogelijk zijn om de polo, zonder te scheuren, over je hoofd te trekken. Niet geheel onbelangrijk, me dunkt. De wat 'extra' ruimte is wat mij betreft dan ook zeer zeker niet storend en hoort bij het  'image' van een polo.

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #88 Gepost op: 02 april 2010 – 23:39:51
Dat ziet er keurig uit, Mad Hatter.
En wat betreft de pasvorm; een polo moet wel functioneel en comfortabel blijven.

Helemaal mee eens!
Wanneer je een poloshirt overweegt, moet je dit wel in overweging nemen. Ik bedoel, het wordt nu eenmaal niet zo slank als de fit van je shirts.
You can buy clothes, but you can't buy style

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #89 Gepost op: 02 april 2010 – 23:46:47
Dankuwel.
En inderdaad, je moet zogezegd je beeld van de fit even bijstellen, als je normaal voor heel strak zou kiezen.
Ik zit er bij mijn normale shirts overigens niet ver vanaf, die zijn iets strakker. Maar die zou ik dan ook met geen mogelijkheid over mijn hoofd krijgen.

Ik heb ooit via een experiment met een online bedrijf een polo besteld, maar die krijg ik nu nog maar net aan.
Toch iets te weinig overwijdte gekozen.
Nu staat mijn huisgenootje wel eens klaar aan het eind van de gang, het shirt met de opening voorgehouden.
En dan neem ik aan aanloop...

 :mrgreen: