Auteur Topic: [Shirt] Vanità - modern tailors  (94219 keer gelezen)

Mitchell

  • Gebruiker
  • Berichten: 716
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #15 Gepost op: 23 januari 2010 – 17:57:03
Vanmiddag ben ik ook bij de heren van Vanità langs geweest. Ik heb drie mooie, althans naar mijn mening, stofjes uitgekozen; een effen wit-, wit en lichtblauw geruit- en lichtblauw (oxford?) stofje.

Ik ben overigens prima geholpen. De sfeer vond ik erg prettig. Over ongeveer vier weken zullen de shirts klaar zijn. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

HGW

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.026
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #16 Gepost op: 24 januari 2010 – 13:45:08
Mooi shirt en een leuk verslagje, erg leuk !!

Je moet alleen wel een keer onder de zonnebank je gezicht is zo bleek op de foto  :mrgreen:
if i stop lying i just disappoint you

Bootstrap

  • Gebruiker
  • Berichten: 919
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #17 Gepost op: 24 januari 2010 – 18:30:35
Leuk verslag Mmorley. Ik heb voor komende week ook een afspraak gemaakt bij Vanita en zal zeker wat shirts bestellen.

De mouwen op de foto vind ik niet echt heel erg mooi, maar na een keer of drie wassen en dragen zal dit vast anders zijn. Mijn ervaring met mouwen en ook de reacties op mijn mouwen op het forum zijn divers. Het lijkt of na verloop van tijd deze steeds beter worden.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #18 Gepost op: 27 januari 2010 – 22:11:26
Vandaag heb ik mijn eerste twee hemden van Vanita opgehaald. Ik ben erg tevreden over het resultaat voor de eerste keer. Zoals ik ook al heb geschreven in het topic van Ettemadis heb ik een erg holle onderrug waardoor er
al snel teveel stof overblijft bij de onderrug. Het risico van strakker maken is dat het elders weer gaat trekken, nougoed ik ga eerst de shirts een paar keer dragen en wassen, en besluit dan om er eventueel nog coupnaden in te laten zetten; volgens Vanita de beste oplossing in mijn geval.
Over de rest van de maten ben ik zeer tevreden: de mouwen zijn slank genoeg en comfortabel, zo ook de schouder. Dit in tegenstelling tot enkele Black Labels die ik heb. Deze zijn zeer slank gesneden, maar nadelen hiervan zijn wel dat het shirt op bepaalde plaatsen trekt (voornamelijk schouder).

De afwerking van deze shirts is erg netjes, ik heb hier geen op- of aanmerkingen aan.
Het meest verbaast in positieve zin was ik over de snelle levertijd: 2 januari besteld, 26 januari bericht dat de shirts binnen waren!











Laatst bewerkt op: 27 januari 2010 – 22:13:36 door Dirk
You can buy clothes, but you can't buy style

Mediaman

  • Gast
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #19 Gepost op: 27 januari 2010 – 22:20:21
Mooie shirts Dirk, very nice.

Mitchell

  • Gebruiker
  • Berichten: 716
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #20 Gepost op: 27 januari 2010 – 22:41:28
Dat ziet er inderdaad goed uit, Dirk!

PJS

  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #21 Gepost op: 27 januari 2010 – 23:07:27
Zeker mooie shirts dirk.  ;-)
Quality is given, style is a gift

Bootstrap

  • Gebruiker
  • Berichten: 919
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #22 Gepost op: 28 januari 2010 – 00:32:41
Heel mooi en de mouwen zien er perfect uit!
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Cambiare

  • Gebruiker
  • Berichten: 155
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #23 Gepost op: 28 januari 2010 – 09:35:01
... Zoals ik ook al heb geschreven in het topic van Ettemadis heb ik een erg holle onderrug waardoor er
al snel teveel stof overblijft bij de onderrug. Het risico van strakker maken is dat het elders weer gaat trekken, nougoed ik ga eerst de shirts een paar keer dragen en wassen, en besluit dan om er eventueel nog coupnaden in te laten zetten; volgens Vanita de beste oplossing in mijn geval ...

Hier ben ik een beetje verbaasd over, één van de redenen dat ik over wil gaan stappen naar Vanità is dat
zij de optie hebben om het achterpand van het shirt onafhankelijk van de voorkant smaller te laten maken.
Dat kan namelijk bij veel andere shirtmakers niet, die kunnen alleen aan het atelier aangeven dat er vanaf
de zijkant moet worden ingenomen, waardoor de voorkant en de achterkant evenveel worden ingenomen,
hierdoor zit het shirt van achteren goed, maar begint het van voren te trekken.

Door het onafhankelijk kunnen innemen van de achterkant heb je in principe geen coupnaden nodig.
Ik met mijn holle rug werd erg blij van dat verhaal, maar nu lees ik dat men het weer zoekt in coupnaden.

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #24 Gepost op: 28 januari 2010 – 11:04:43
Door het onafhankelijk kunnen innemen van de achterkant heb je in principe geen coupnaden nodig.
Ik met mijn holle rug werd erg blij van dat verhaal, maar nu lees ik dat men het weer zoekt in coupnaden.

Let wel: in mijn geval zal dit zo zijn, maar dit heeft te maken met mijn bouw. Het is niet alleen mijn holle rug, maar daarbij ook de uitstekende schouderbladen, die - zoals ik van elke tailor hoor - enorm uitsteken. Meer dan bij andere klanten. Dit maakt het tot een moeilijke situatie, en helaas is dat via de foto ook moeilijk vast te leggen. In real life kan je het duidelijk zien :wink:

You can buy clothes, but you can't buy style

Cambiare

  • Gebruiker
  • Berichten: 155
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #25 Gepost op: 28 januari 2010 – 11:15:32
Let wel: in mijn geval zal dit zo zijn, maar dit heeft te maken met mijn bouw. Het is niet alleen mijn holle rug, maar daarbij ook de uitstekende schouderbladen, die - zoals ik van elke tailor hoor - enorm uitsteken. Meer dan bij andere klanten. Dit maakt het tot een moeilijke situatie, en helaas is dat via de foto ook moeilijk vast te leggen. In real life kan je het duidelijk zien :wink:

Oh oh, dan vrees ik met grote vreze dat dit misschien bij mij ook het geval gaat zijn,
want jij staat op dezelfde manier als ik. Anyway, ga het toch een keer proberen.

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #26 Gepost op: 28 januari 2010 – 12:46:41
Oh oh, dan vrees ik met grote vreze dat dit misschien bij mij ook het geval gaat zijn,
want jij staat op dezelfde manier als ik. Anyway, ga het toch een keer proberen.

Zo is het, gewoon proberen! Ik moet zeggen dat ik meer dan tevreden ben over het resultaat.
Het het shirt (eerste aankoop) zo zit zonder tussenpas, is zeer netjes. En wie weet is het bij jou
toch anders, aangezien ik nog geen kloon van mezelf ben tegen gekomen ;)
You can buy clothes, but you can't buy style

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #27 Gepost op: 01 februari 2010 – 16:16:24
Afgelopen zaterdag ook even langsgeweest op de Denneweg, en me de maat laten nemen voor een bestelling van twee shirts. En nu wachten... toch weer lastig, dacht dat ik daar inmiddels aan gewend was zeg.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #28 Gepost op: 01 februari 2010 – 16:54:11
Stoffen?

Bootstrap

  • Gebruiker
  • Berichten: 919
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Vanità - modern tailors
Reactie #29 Gepost op: 01 februari 2010 – 20:33:52
Ik heb afgelopen vrijdag 4 shirts bij Vanità besteld. Er wordt niet gewerkt met een passhirt, maar maten worden opgemeten met het lint. Het atelier werkt vervolgens met die maten en met bijbehorende verhoudingen je shirt uit.

Ik heb gekozen voor driemaal een blauw stofje en eenmaal een wit stofje. Alle vier uit de huis-selectie van Monti. Prachtige stoffen en lekker voor de zomer (jazeker, ik plan vooruit). Het witte shirt wordt overigens mijn eerste witte shirt en tevens mijn eerste shirt met dubbele manchet.

De heren kwam op mij vakkundig over. Punten waar ik mij in het verleden zorgen over maakte bij andere aanbieders werden hier gelukkig weggenomen. Denk daarbij vooral aan de pasvorm. De heren weten wat je als SF bezoeker wil, maar hangen van nature een niet te strakke pasvorm aan (wat op verzoek natuurlijk vast wel mogelijk is). Een goede combinatie tussen vorm en functie die ik zelf ook nastreef.

Daarnaast heb ik bij MTM shirts van andere aanbieders een aantal zaken geconstateerd die ik graag anders zou zien. Er wordt geprobeerd dit meteen in mijn eerste Vanità shirts mee te nemen. Uiteraard moet het resultaat over een aantal weken uitwijzen of dit gelukt is.

Groeten,

Bootstrap.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.