Auteur Topic: Edinburgh  (9584 keer gelezen)

Pico

  • Gebruiker
  • Berichten: 664
    • Bekijk profiel
Edinburgh
Gepost op: 06 september 2009 – 00:15:13
Momenteel m'n favoriete stad in Europa. Ga er eind van de maand weer naar toe.
Hoewel Glasgow altijd genoemd wordt als dé winkelstad in Schotland, voldoet Edinburgh hier veel beter aan.
Meeste interessante adressen zijn te vinden in George Street en de zijstraten daarvan, zoals twee winkels van Thomas Pink, Church, Brooks Brothers en Vivienne Westwood voor de dames, een Barbour-shop en Crabtree & Evelyn.
Niet ver daar vandaan heb je op St. Andrews Square het warenhuis Harvey Nichols (lijkt op Metz & Co), en als ik het goed heb ook een Gucci en Louis Vuitton-winkel.

Nou zijn deze genoemde winkels geen garantie dat de inwoners er representatief bijlopen, maar voor de vierde banken-stad in Europa verwacht je over het algemeen een degelijke, maar redelijk goed geklede populatie. Doch, het aantal vier- en zelfs vijf-knoops pakken is schrikbarend hoog en ik tref er meer spekzolen dan ik doorgaans in Nederland zie.

Bij het laatste bezoek voorbij een atelier-achtige winkeltje gelopen op George Street waar een aantal mooie, slank gesneden jasjes achter het venster tentoongesteld stonden. Ga ik aankomend bezoek eens naar op zoek.

Dragoon

  • Gebruiker
  • Berichten: 524
    • Bekijk profiel
Re: Edinburgh
Reactie #1 Gepost op: 29 mei 2010 – 15:28:27
Pff heb afgelopen 3 weken gewerkt in Edinburgh en wat een treurnis troef qua stijl daar. Ik own iedereen dik daar met m'n Vanita pakjes. Ook alle lelijke mensen ter wereld zijn daar verzameld. Zal vast wel genetisch bepaald zijn. Anyway nog geen tijd gehad om goed rond te kijken, vanuit taxi wel wat potentials gespot om eens een kijkje te nemen. Mochten mensen nog aanbevelingen hebben, dan hoor ik dat graag :) Maandag is een bank-holiday en heb een ochtendvlucht om vervolgens hele dag te shoppen en sightsee-en.

Mediaman

  • Gast
Re: Edinburgh
Reactie #2 Gepost op: 29 mei 2010 – 17:29:29
Het is en blijft een inteelteiland.  :mrgreen:

Pico

  • Gebruiker
  • Berichten: 664
    • Bekijk profiel
Re: Edinburgh
Reactie #3 Gepost op: 29 mei 2010 – 18:11:07
Ha Dragoon, Edinburgh is wat betreft kleding inderdaad behoorlijk dramatisch, met een enkele keer een zeer positieve uitschieter ertussen.
Ik zou je iig George street kunnen aanraden, heb je Brooks Brothers en Pink. In die straat, ter hoogte van Charlotte Square, heb je een bespoke-ogende shop zitten.

Dragoon

  • Gebruiker
  • Berichten: 524
    • Bekijk profiel
Re: Edinburgh
Reactie #4 Gepost op: 29 mei 2010 – 19:03:48
George street staat zeker op de to-do list. Die positieve uitschieter ben ik helaas nog niet tegen aan gelopen.


Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Edinburgh
Reactie #5 Gepost op: 29 mei 2010 – 19:38:15
Zou je in Edinburgh niet goed stofjes (tweeds) kunnen inslaan?

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.349
    • Bekijk profiel
Re: Edinburgh
Reactie #6 Gepost op: 29 mei 2010 – 19:47:52
Leuke sjaals hebben ze daar ook (wol), voor de rest niet veel te doen inderdaad..

Pico

  • Gebruiker
  • Berichten: 664
    • Bekijk profiel
Re: Edinburgh
Reactie #7 Gepost op: 30 mei 2010 – 17:14:00
Ze hebben er paar goede musea en behoorlijk wat leuke restaurants

Dragoon

  • Gebruiker
  • Berichten: 524
    • Bekijk profiel
Re: Edinburgh
Reactie #8 Gepost op: 06 juni 2010 – 22:17:46
http://www.edeandravenscroft.co.uk/

Deze winkel zit ook in Edinburgh. Zeer fraaie spullen. Voor de rest weinig soeps tegen gekomen. Wel shops gezien met Harris Tweed en hoop Cashmere selling tourist trap winkels.

K-mail

  • Gebruiker
  • Berichten: 494
    • Bekijk profiel
Re: Edinburgh
Reactie #9 Gepost op: 07 juni 2010 – 15:34:17
Ik ben 1 dag in Edinburgh komende zomer. wat zijn dan tips voor het diner en de lunch? Het hoeft niet allemaal sterrenniveau te zijn. Dat doen we al eerder.

Pico

  • Gebruiker
  • Berichten: 664
    • Bekijk profiel
Re: Edinburgh
Reactie #10 Gepost op: 08 juni 2010 – 14:59:01
Lunch: Wedgwood (www.wedgewoodtherestaurant.co.uk) Erg goed geluncht laatste keer dat ik er was. Wel even reserveren van te voren.
Diner: The Outsider (George IV bridge) of Ecco Vino (Cockburn Str.) of The Atholl

cutaway

  • Gebruiker
  • Berichten: 231
    • Bekijk profiel
Edinburgh
Reactie #11 Gepost op: 22 september 2016 – 21:45:02
Nog recentere tips qua herenmode dan bovenstaande? Ik ga er binnenkort heen.

Fleming

  • Gebruiker
  • Berichten: 865
    • Bekijk profiel
Edinburgh
Reactie #12 Gepost op: 22 september 2016 – 22:12:10
Ik denk dat je je in Edinburgh best beperkt tot sightseeing. Vooral de 18e Eeuwse, Georgian 'New Town' is prachtig.

dimsum

  • Gebruiker
  • Berichten: 235
    • Bekijk profiel
Edinburgh
Reactie #13 Gepost op: 23 september 2016 – 01:31:00
Toevallig, ben deze week begonnen met een opdracht in Edinburgh voor 6-7 maanden.  Volgens mij niet zoveel:

- Ede and Ravenscroft (ook in London)
- Walker Slater
- Stewart Christie

cutaway

  • Gebruiker
  • Berichten: 231
    • Bekijk profiel
Edinburgh
Reactie #14 Gepost op: 01 oktober 2016 – 17:37:18
Dank voor de tips, was de moeite waard die stad! Mooie sjaals van Johnstons of Elgin gekocht:



Prachtige zaak ook Thomas Pink.