Auteur Topic: Beginnende stijl  (69625 keer gelezen)

Emilio

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.317
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Re: Beginnende stijl
Reactie #60 Gepost op: 29 december 2012 – 21:38:17
Als ik dit zo lees en mijn eigen uitgaven als student bekijk dan kan ik je oger red wel degelijk aan raden.

Als je nou niet maatje 37 of 38 hebt zou je ook eens kunnen kijken naar de shirts van SuitSupply, qua schoenen zou ik in de uitverkoop santonis halen of anders magnanni's.

Bovenstaande er van uitgaande dat je de "Italiaanse stijl" mooi vindt..


raf.b

  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Re: Beginnende stijl
Reactie #61 Gepost op: 03 mei 2013 – 09:43:10
Beste Stijlforum-leden,

Mijn naam is Raf en ik ben 18 jaar oud. Zojuist heb ik mij aangemeld op dit forum en ik hoop hier een leerzame en leuke tijd tegemoet te gaan. Omdat ik niet de mogelijkheid heb om een eigen topic te openen, alvorens ik 25 inhoudelijke berichten heb geplaatst, plaats ik mijn vraag binnen dit topic. Indien deze in een andere topic thuishoort, dan hoor ik dat uiteraard graag.

Thans draag ik veel slanke gedetailleerde en klassieke spijkerbroeken en polo’s. Hierbij draag ik meestal schoenen/sneakers van Ralph Lauren met bijpassende riem. Ik wil mij graag 'netter' gaan kleden en ga volgende week naar Hemsted in Amsterdam voor het aankopen van wat kledij. Hier kan ik zelf de stoffen e.d. uitkiezen. Ik ga ervan uit dat de verkoper mij goed zal adviseren, maar ik zou toch ook graag jullie advies willen vragen.

Mijn idee is om een goede basisgarderobe op te stellen. Ik zat te denken aan de volgende kledingstukken:

- wit overhemd;
- licht blauw overhemd;
- 1 chino beige;
- 1 pantalon grijs.

Graag hoor ik jullie aanvullingen/feedback over deze samenstelling. Advies over de stoffen e.d. stel ik ook zeer op prijs. Voor de overhemden lijkt mij een 'cut away boord' het beste?

Daarnaast heb ik nog een vraag over de schoenen. Gezien mijn leeftijd wil ik niet té klassieke schoenen. Ik heb altijd de voorkeur gehad voor de wat 'nettere' sneakers, daar deze goed aansluiten bij mijn leeftijd. Hebben jullie advies over het soort schoenen dat ik het beste onder een chino of pantalon kan dragen? Uiteraard moet dit aansluiten op mijn leeftijd en het zou fijn zijn als de schoenen wat 'sportiever' zijn.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

Groet,
Raf B.

HGW

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.026
    • Bekijk profiel
Re: Beginnende stijl
Reactie #62 Gepost op: 03 mei 2013 – 10:18:20
He Raf, welkom op het forum.

Ik zou voorstellen, mits budget het toelaat, ook nog een navy jasje erbij kopen, eventueel bij Suit Supply, die past op alle stukken die je net omschrijft.

Even de eerste hit op google in de kleuren die je hebt:



Koop je er later nog een witte broek bij voor de zomer en je hebt weer een combinatie.

Qua schoenen zou ik dan toch voor willen adviseren om voor "nettere" schoenen te gaan, die sneakers of hybride dingen staan imho niet onder deze combinaties.
Wanneer je het sportief wilt houden zou ik adviseren om voor suede schoenen te gaan, iets van een chukka of monk, dit blijft wat meer casual.


Laatst bewerkt op: 03 mei 2013 – 11:03:17 door HGW
if i stop lying i just disappoint you

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.692
    • Bekijk profiel
Re: Beginnende stijl
Reactie #63 Gepost op: 03 mei 2013 – 10:25:03
Welkom Raf.

Met die stukken kan je eigenlijk niet de mist in gaan. Ik zou het lichtblauwe shirt in een iets grover stofje nemen (Oxford cloth) en het witte shirt wat gladder (bijvoorbeeld een fijne poplin). Een cut-away- of wide spread board is prima, kies niet voor een extreme-cut away, mochten ze daarmee komen.

Voor schoenen zou je met de zomer in zicht ook aan de 'carshoe-achtigen' kunnen denken.


raf.b

  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Re: Beginnende stijl
Reactie #64 Gepost op: 03 mei 2013 – 10:43:15
Hallo HGW, Mikey,

Bedankt voor jullie reacties. Hier kom ik een heel eind mee. Hebben jullie misschien een goed adres/webshop waar ik dergelijke schoenen met bijpassend riem kan aankopen voor een betaalbare prijs?

Aangezien de zomer er aan staat te komen, heb ik ervoor gekozen om nog geen jasje aan te kopen. Ik ben van plan om enkel de overhemden te dragen en eventueel de mouwen op te stropen zodra het lekker weer is. Dient het overhemd overigens, volgens jullie, in óf over de broek te worden gedragen?

Daarnaast vroeg ik mij af of jullie tips hebben voor artikelen/informatiebronnen waar ik meer informatie kan vinden over de verschillen soorten stoffen. Ik kan hier nu namelijk geen goed overzicht over vinden.

Nieuwe suggesties stel ik vanzelfsprekend zeer op prijs!

Groet,
Raf

ML

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.523
    • Bekijk profiel
Re: Beginnende stijl
Reactie #65 Gepost op: 03 mei 2013 – 10:53:43
Ik zou me niet blindstaren op een 'bijpassende' riem. Dat wordt al snel te matchy-matchy. Zeker als je groene/rode/blauwe schoenen en dito riem draagt. Een bruin suede riem gaat bij al je suede schoenen. Zeker in het begin niet te veel opvallende dingen kopen, zorg er eerst maar voor dat de basis goed is. :wink:

Shirt in de broek in de combinaties die jij noemt. Bij jeans er over. IMHO

Shirtstoffen: http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,2865.0.html
Laatst bewerkt op: 03 mei 2013 – 11:00:15 door ML
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.692
    • Bekijk profiel
Re: Beginnende stijl
Reactie #66 Gepost op: 03 mei 2013 – 10:56:22
Shirt in de broek in de combinaties die jij noemt. Bij jeans er over.

Dit is heel persoonlijk, maar ik draag nooit een shirt over mijn broek, ook niet bij jeans. Alleen bij een poloshirt op jeans draag ik 'm erover, bij een chino meestal erin.

HGW

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.026
    • Bekijk profiel
Re: Beginnende stijl
Reactie #67 Gepost op: 03 mei 2013 – 11:03:04
Tsja, als het "betaalbaar" moet zijn verwijs ik toch snel naar Suit Supply (admin:werkt de afkorting niet meer?). WEet wel, je krijgt waar je voor betaald dus best goed maar de consensus hier is dat je beter door kunt sparen en echt wat goeds kopen.

Indien je studeert schijn je ook korting te krijgen bij Pelger waardoor je als snel een goed paar schoenen voor een redelijk bedrag kunt krijgen. Je moet maar even zoeken op het forum want ik ben niet helemaal bekend met de regels voor die korting.
if i stop lying i just disappoint you

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Beginnende stijl
Reactie #68 Gepost op: 03 mei 2013 – 11:04:43
Tsja, als het "betaalbaar" moet zijn verwijs ik toch snel naar Suit Supply (admin:werkt de afkorting niet meer?). WEet wel, je krijgt waar je voor betaald dus best goed maar de consensus hier is dat je beter door kunt sparen en echt wat goeds kopen.

Indien je studeert schijn je ook korting te krijgen bij Pelger waardoor je als snel een goed paar schoenen voor een redelijk bedrag kunt krijgen. Je moet maar even zoeken op het forum want ik ben niet helemaal bekend met de regels voor die korting.

Studentenpas tonen = 30% korting bij Pelger. Althans een paar jaar geleden nog.

ML

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.523
    • Bekijk profiel
Re: Beginnende stijl
Reactie #69 Gepost op: 03 mei 2013 – 11:05:13
In NL is het elke twee weken sale, dus gewoon dan ff rondneuzen bij de usual suspects. Ik geloof dat niet iedereen tevreden was over de schoenen van de SuSu.
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.

Bill Splates

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 7.158
    • Bekijk profiel
Re: Beginnende stijl
Reactie #70 Gepost op: 03 mei 2013 – 11:06:07
Dit is heel persoonlijk, maar ik draag nooit een shirt over mijn broek, ook niet bij jeans. Alleen bij een poloshirt op jeans draag ik 'm erover, bij een chino meestal erin.

Voor een 18-jarige kan dat best, vind ik. Zou ik in combinatie met een jasje niet doen, maar met opgerolde mouwen, chino en loafers zie ik dat wel voor me.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Beginnende stijl
Reactie #71 Gepost op: 03 mei 2013 – 11:51:15
Eens, maar dan moet de lengte wel goed zijn. En een casual stofje natuurlijk.

Hans Smit

  • Gebruiker
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Beginnende stijl
Reactie #72 Gepost op: 22 juni 2013 – 13:55:33
En toch enkele mooie dassen voorde meer formele gelegenheid...streepje of paisley motief, of effen

TBD

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 2.964
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Beginnende stijl
Reactie #73 Gepost op: 22 juni 2013 – 14:01:41
Voor een 18-jarige kan dat best, vind ik. Zou ik in combinatie met een jasje niet doen, maar met opgerolde mouwen, chino en loafers zie ik dat wel voor me.

Idd, afhankelijk ook van de situatie. Linnen shirt, witte broek, loafers en een warme dag op het terras. Why not. Ook voor een 30 jarige...

Soptor

  • Gebruiker
  • Berichten: 247
    • Bekijk profiel
Re: Beginnende stijl
Reactie #74 Gepost op: 08 juli 2013 – 20:53:23
Mooie guide voor beginners: http://howclothesshouldfit.com. Niet alles is helemaal de heilige waarheid, maar hier toch wel even het vermelden waard.

Via Reddit.