Auteur Topic: Mijn trouwpak  (680018 keer gelezen)

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2670 Gepost op: 23 mei 2017 – 09:08:30
Dan heb je in ieder geval wat meer financi๋le armslag voor de aanschaf van een paar C&J.  :thumbsup:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.698
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2671 Gepost op: 23 mei 2017 – 09:32:11
euro 300,= voor een shirt en dan op zoek naar 'betaalbare' schoenen lijkt me een vreemde keuze; gewoon een courant shirt scoren en mooie/goede schoenen (de basis voor iedere outfit)

Zwart is imho de beste keuze (in iedere heren kast moet er toch tenminste een paar van staan) en uitsluitend heel donker bruin als alternatief; C&J is by far de beste veiligste keuze en gewoon gaan passen in de winkel.

Ik zou de Nederlandse schoenmerken vermijden alsmede online aanschaf wanneer je niet weet welke schoen/leest jou goed past; de hele dag met blaren lopen op de trouwdag lijkt me een regelrechte ramp.  :'(

Dit. Op sommige spaties na dan.

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2672 Gepost op: 23 mei 2017 – 09:35:51
Best een gedoe, dat trouwen.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

XC

  • Gebruiker
  • Berichten: 40
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2673 Gepost op: 23 mei 2017 – 09:58:32
Best een gedoe, dat trouwen.

Hahahha, je wordt iig gedemotiveerd om het vaker te doen.  :mrgreen:

XC

  • Gebruiker
  • Berichten: 40
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2674 Gepost op: 23 mei 2017 – 09:59:50
Is Profuomo ook okey voor de shirts of toch liever SuSu? Zelfde prijsklasse denk ik.

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2675 Gepost op: 23 mei 2017 – 10:01:56
Is Profuomo ook okey voor de shirts of toch liever SuSu? Zelfde prijsklasse denk ik.
Ik zou eerst naar de fit kijken

Oris

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.190
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2676 Gepost op: 23 mei 2017 – 10:13:02
Is Profuomo ook okey voor de shirts of toch liever SuSu? Zelfde prijsklasse denk ik.
Ik had ook Profuomo, wel de Sky Blue lijn.

martijnv

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2677 Gepost op: 23 mei 2017 – 10:32:18
Ik zou een shirt pakken wat je na de trouwdag ook nog kunt dragen.

De shirts die hij laat zien kan je toch juist na de trouwdag nog dragen? Zijn gewoon witte shirts met dubbele manchetten.

martijnv

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2678 Gepost op: 23 mei 2017 – 10:33:22
Ohja...en zwarte schoenen idd. Of heel donker bruin (bij C&J heet dat burnished dark brown geloof ik).

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.379
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2679 Gepost op: 23 mei 2017 – 11:00:34
De shirts die hij laat zien kan je toch juist na de trouwdag nog dragen? Zijn gewoon witte shirts met dubbele manchetten.

Ook casual bedoelt Bachie.

martijnv

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2680 Gepost op: 23 mei 2017 – 11:18:41
ah zo. Dan zou ik licht blauw nemen. Ik draag zelf (eigenlijk) nooit een wit shirt casual. Licht blauw is ook wel erg mooi onder een pak als je gaat trouwen.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.932
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2681 Gepost op: 23 mei 2017 – 11:51:38
Finamore (boord van eerste foto), ijsblauw, enkele manchetten. Na trouwerij afdragen tot hij uit elkaar valt. (Dan aan wolf verkopen.)

L.deJong

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.889
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Mijn trouwpak
Reactie #2682 Gepost op: 23 mei 2017 – 11:54:37
Heb maar ้้n wit overhemd (veel te weinig, weet ik).
Dat is een royaltwill dus een vrij duidelijk weefpatroon, is super makkelijk casual te dragen.
Verder zou ik, als ik de bruidegom was, niet zo snel een lichtblauw overhemd aan doen, geeft toch een iets te casual vibe.
Wit is top en het liefst dubbele manchet, gewoon niet te duur en liefst mooi aangesloten en niet te ielig boord.
Mooie das erbij en gepoetste zwarte of hele donkerbruine oxfords en je bent klaar.
Misschien nog een pochet maar ik weet niet of er een corsage wordt gedragen en of het dan niet te druk wordt.

Om Crompton eens aan te halen: remember, this is no way your day; it is your bride's. You are merely elegant support.

XC

  • Gebruiker
  • Berichten: 40
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2683 Gepost op: 23 mei 2017 – 12:03:14
Thanks voor jullie tips!

Shirt wordt idd wit. Vind ik net iets feestelijker dan lichtblauw.

Jullie hebben me overgehaald. Het worden C&J, oxfords. Net zitten kijken en nu teruggebracht naar twee schoenen: de Edgware of de Westbourne.  Waarschijnlijk in het zwart, maar in het bruin vind ik ze ook heel erg mooi (de westbourne en de edgeware hebben een verschillen bruin tint). Op Pinterest zie ik vooral bruine schonen in combinatie met blauwe pakken.

Ik krijg de tip van de ceremoniemeesters (we hebben er twee :-D) om toch een gilet te laten maken. Als ik nu het jasje uit doe, verdwijn in the crowd. Zouden jullie het gilet in dezelfde stog als pak laten maken, of lekker anders (bijvoorbeeld geruit of juist lichtgrijs?)

XC

  • Gebruiker
  • Berichten: 40
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2684 Gepost op: 23 mei 2017 – 12:03:51
Om Crompton eens aan te halen: remember, this is no way your day; it is your bride's. You are merely elegant support.

hahahaa, so true!