Auteur Topic: Mijn trouwpak  (679634 keer gelezen)

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.310
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2595 Gepost op: 30 maart 2017 – 17:20:42
is blauw verplicht bij trouwen? ik vin het snel ordinair.
live and let die

XC

  • Gebruiker
  • Berichten: 40
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2596 Gepost op: 30 maart 2017 – 17:29:16
is blauw verplicht bij trouwen? ik vin het snel ordinair.

Eerlijk gezegd denk ik eerder aan een gouden glitterpak bij het woordje "ordinair"? Misschien is blauw wel een beetje op safe, maar ordinair?

Lichte pakken kunnen trouwens op zich zelf mooi zijn, maar soms wordt het een fletse bedoeling naast een witte jurk. Donkergrijs is nog saaier dan blauw en de andere kleuren zijn misschien weer too much.

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.310
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2597 Gepost op: 30 maart 2017 – 17:33:02
Saai is goed
live and let die

XC

  • Gebruiker
  • Berichten: 40
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2598 Gepost op: 30 maart 2017 – 17:35:51
Saai is goed

Het wordt een beetje een cryptische bedoeling Wolf.  Kan je het ook omvormen naar directe tips die ik goed kan toepassen?  :mrgreen:

Ik ben trouwens wel in voor gewaagdere pakken. Alleen moet het niet gewaagd om gewaagd te zijn, maar juist mooi en elegant.

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2599 Gepost op: 30 maart 2017 – 17:39:04
Sinds de Tweede-Kamerverkiezingen ben ik een beetje klaar met blauw. Merk ik. En ik was voorheen al geen fan.

ShoeT

  • Gebruiker
  • Berichten: 74
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2600 Gepost op: 30 maart 2017 – 17:54:22
Bedankt voor de tips!

Nog een foto van een Corneliani. Misschien had ik maat 48 ipv 50 moeten passen. De schouders hadden idd beter gekund. De mouwen kunnen denk ik ook beter iets strakker/slanker.

De stof is hier ook beter te zien.


Op deze tweede foto lijkt het pak veel beter te zitten bij de schouder.
Bij het Gucci pak sluit de kraag van het pak niet goed aan (Kierende kraag).
Welk pak vond je zelf beter zitten/ mooier vallen? En waarom?

Bij een trouwpak kun je je ook afvragen of je het eenmalig wil dragen of vaker. De kleur van het Gucci pak is makkelijker vaker te dragen bijvoorbeeld.

Als je gaat kijken in een winkel vraag welke merken ze hebben en pas alle merken. Zo krijg je een goed beeld. Vraag ook naar de constructie van het pak (half or full-canvas). En bel even naar de desbetreffende winkel voor een afspraak voor een trouwpak. Dan maken ze zeker tijd voor je vrij.

Bij pakken kijk als eerste hoe het pak zit bij de schouders en kraag. Dit valt niet aan te passen. Kleine aanpassingen zijn mogelijk voor de mouwlengte, de lengte en innemen/uitleggen rond de middel. (Vraag of de desbetreffende winkel deze service biedt)

Je overweegt ook MTM, dat is een avontuur op zich. (Als het voor Juli klaar moet zijn, moet het in een keer goed). MTM biedt iets meer aanpassingsmogelijkheden (wel veel meer keuze in de stoffen en details), maar ook hier geldt; als het paspak al niet goed valt bij schouders en kraag dan wordt het lastig (Dit hangt ook mede af van wie en waar je je een MTM pak laat aanmeten).

Zo te zien heb je een prima figuur voor RTW. Als je dus een pak vind dat je mooi vind en goed valt dan zou ik voor die optie gaan.

Ralef

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.349
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2601 Gepost op: 30 maart 2017 – 18:38:04
Waar moet kijken voor een Caruso MTM?

Pauw, Frans Boone. Maar dat red je niet, ben ik bang, voor 2k all in.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ShoeT

  • Gebruiker
  • Berichten: 74
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2602 Gepost op: 30 maart 2017 – 19:49:29
Oger heeft ook Caruso MTM als het goed is

stielo

  • Gebruiker
  • Berichten: 118
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2603 Gepost op: 30 maart 2017 – 20:27:51
Caruso MTM was ik 2 delig 1500 kwijt bij Pauw

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2604 Gepost op: 30 maart 2017 – 20:42:46
Dat is al vrij lang geleden denk ik?
The man with style, is the man who can smile

stielo

  • Gebruiker
  • Berichten: 118
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2605 Gepost op: 30 maart 2017 – 21:34:27
1.5 jaar geleden maar kreeg korting zit ik me te bedenken. Prijs was eigenlijk 1800

XC

  • Gebruiker
  • Berichten: 40
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2606 Gepost op: 15 mei 2017 – 17:39:27
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit welk pak het wordt.

Ik ga volgend weekend naar Amsterdam. Welke winkels raden jullie mij aan? Ik wilde voor de merken Caruso en Corneliani bij Oger kijken. Daarna kijken bij Zegna en Canali. Nog andere tips qua merken of winkels?

Is de kwaliteit van de maatpakken van Misura in Rotterdam vergelijkbaar met bovenstaande merken? Misura levert maatpakken en gebruikt stoffen van o.a. Zegna. Weet alleen of de modellen en de details vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Caruso of een Corneliani.


Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2607 Gepost op: 15 mei 2017 – 21:21:30
Merk van de stof zegt niet veel over de kwaliteit van het pak. Van de site krijg ik niet direct de indruk dat het on par is met bovengenoemde makers.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2608 Gepost op: 15 mei 2017 – 21:43:03
Ga naar Pauw.

From

  • Gebruiker
  • Berichten: 415
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2609 Gepost op: 17 mei 2017 – 12:12:48
Aanstaande zaterdag op pad voor mijn trouwpak.
Budget €800
3 delig

Eerste stop zal Suitsupply worden maar ik begin hem te knijpen of ik daar wel kan slagen. Andere suggesties voor omgeving Utrecht - Amsterdam?