Auteur Topic: Mijn trouwpak  (679665 keer gelezen)

Marknuch

  • Gebruiker
  • Berichten: 568
  • One does not simply walk into Pitti Uomo
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2580 Gepost op: 05 januari 2017 – 12:49:47
Sowieso: SuSu MTM full canvas voor <600eur? Is mij nog nooit gelukt, al kan dat te maken hebben met de extra meters stof die ze nodig hebben. Dus ja, meer kans op full canvas RTW. En vestje laten hangen, zonde van het geld, ga je hopelijk toch nooit mer dragen.

"Auscultare disce, si nescis loqui."

G.Agnelli

  • Gebruiker
  • Berichten: 447
  • Forumbenjamin
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2581 Gepost op: 05 januari 2017 – 13:52:07
In Lelystad en ergens in the dirty south heeft susu outlets, kan je geluk hebben. Hou je 400 euro over voor schoenen

Fokke was ook klaar in de dirty south. Zit ie niet meer.

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2582 Gepost op: 05 januari 2017 – 15:18:05
Van harte! En wat Lewis zegt

Oris

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.188
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2583 Gepost op: 05 januari 2017 – 18:03:52
Fokke was ook klaar in de dirty south. Zit ie niet meer.
Roosendaal nog wel volgens mij

XC

  • Gebruiker
  • Berichten: 40
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2584 Gepost op: 30 maart 2017 – 14:18:14
Beste forum-leden,

Gisteren dit forum ontdekt en ik heb al heel veel pagina's uit deze thread doorgelezen. Ik ben dus op zoek naar een trouwpak (duh, waarom zou ik anders deze thread lezen :-)). De datum wordt ergens in juli. Locatie is een villa aan het water en de bedoeling is om de ceremonie buiten te houden als het lekker weer is. Standing diner, niet (al te) stijf. summer chique, garden, lekker buiten... en mijn vriendin heeft een witte jurk (en waarschijnlijk oud-roze schoenen. Die moet ze nog kopen).

Ik ben een IT'er, maar zeker niet al te nerdy. Ik draag wel een pak bij sommige klanten of tijdens de intake. Dat zijn Hugo Boss pakken. Niet te schreeuwig, maar zakelijk gezien prima pakken.

Een trouwpak kiezen is een ander verhaal. Afgelopen weekend ben ik met twee vrienden bij Oger, SuitSupply, Hugo Boss en Credo (Den Haag, ze hebben verschillende merken waaronder Gucci.). Ik heb alleen RTM pakken gepast en het nog niet over MTM gehad.

Bij Oger stond ik toevallig bij Corneliani afdeling toen ik de verkoper om advies vroeg. Hij liet me een paar van deze pakken passen. Ik kende het merk eerlijk gezegd nog niet. Ziet er allemaal heel mooi uit, dat weer wel. Ik vond het wel jammer dat de verkoper niet echt zelf met adviezen kwam. Hij was meer afwachtend. Hieronder een foto van 1 van de pakken die ik heb gepast. Als eerste vind ik de das niet mooi. De combinatie met een witte overhemd pakt niet goed uit. Ik twijfel ook over de subtiele glans die in de stof zit. Aan de ene kant val je meer op, aan de andere kant is het misschien minder chique. Enige ervaring met glans+buiten?



Daarna bij SuSu geweest, maar daar was het op zaterd4ag f**king druk (excuses my French). Zo op het eerste gezicht waren de RTM pakken ipv een paar klasses lager dan Corneliani.

We liepen door naar Hugo Boss. De pakken waren een stuk saaier en de meeste zijn te zakelijk om voor een trouwerij te gebruiken. dus niets gepast daar (alleen jasjes).

Uiteindelijk bij Credo belandt. Ze verkopen verschillende merken. De verkoper is wel heel kundig en gaf veel tips. Alleen raadt hij mij een Gucci pak aan en normaal walg ik een beetje van dit merk (Omdat veel wannabee's en jochies de nep-variant ervan dragen). Hieronder een foto met de Gucci pak. Gilet negeren, omdat het niet bij het pak hoort. Dit was van de verkoper zelf en hij wilde laten zien hoe het zou staan als drie-delig-pak. Deze pak is donkerder en dus mat.




Ik ben van plan om snel naar Amsterdan te gaan en voor pakken te kijken van Zegna en Canali. Eerst dus RTM. Aan de hand van de foto's (Corneliana is maat 50 en de Gucci is 49) zouden jullie toch eerder een MTM aanraden of is het beter om een standaard pak te laten vermaken? Zijn de RTM pakken in deze prijsklasse altijd full-cavassed?

Hebben jullie nog meer tips? Is een donkerder das stijlvoller? lichtglimmende pakken vermijden? Of MTM merken/zaken? Budget: Het liefst all-in max 2000,- euro.
Laatst bewerkt op: 30 maart 2017 – 14:31:28 door XC

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2585 Gepost op: 30 maart 2017 – 15:17:37

Hebben jullie nog meer tips? Is een donkerder das stijlvoller? lichtglimmende pakken vermijden? Of MTM merken/zaken? Budget: Het liefst all-in max 2000,- euro.


Corneliani is (afhankelijk van welke lijn) wel degelijk spul. Volgens mij was ID het minst.
Ik weet niet wie de pakken van Gucci maakt, vaak gebruiken dat soort merken andere huizen. Een snelle Google leert me dat Zegna ze ooit maakte, of dat nog steeds zo is weet ik niet.


Anyway, een heel lichte das zou ik niet doen, wit/creme/ivoor op een wit shirt zoals op de eerste foto vind ik niet mooi. Maar dassen zijn heel persoonlijk.


Glim of geen glim is ook persoonlijk. Te shiney moet je niet willen, maar als het subtiel is (bijv. mohair blend) kan het wel, blijft toch een feestelijke gelegenheid. Vind dat Oger-pak niet overmatig glanzen op de foto btw.


Voor 2000,- heb je redelijk wat keuze qua merken. Ik zou zeker ook kijken voor MTM. Kan via Oger of SuitSupply, maar bijv. Gallery Tailors in Amsterdam heb ik zelf goede ervaring mee. Full canvas moet zeker lukken voor dat bedrag, heb je nog genoeg over voor schoenen, shirt, das etc.

Voordeel van MTM is dat je volledig zelf de stof en details kunt kiezen, dus bent niet afhankelijk van wat de baard dit seizoen heeft ingekocht ;).

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2586 Gepost op: 30 maart 2017 – 15:19:36
Eerste pak zit best goed.

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2587 Gepost op: 30 maart 2017 – 15:37:55
Eerste pak zit best goed.

Zie wel wat puntjes die beter kunnen, maar op foto lastig te beoordelen of dat aan fit/houding/stof of anders ligt.

Lengte broek is makkelijk aan te passen, maar als de schouder te veel over hangt wordt 't lastiger.


XC

  • Gebruiker
  • Berichten: 40
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2588 Gepost op: 30 maart 2017 – 15:49:06
Bedankt voor de tips!

Nog een foto van een Corneliani. Misschien had ik maat 48 ipv 50 moeten passen. De schouders hadden idd beter gekund. De mouwen kunnen denk ik ook beter iets strakker/slanker.

De stof is hier ook beter te zien.



wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.310
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2589 Gepost op: 30 maart 2017 – 16:18:45
Napels blauw jonge
live and let die

XC

  • Gebruiker
  • Berichten: 40
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2590 Gepost op: 30 maart 2017 – 16:52:34
Napels blauw jonge

Napels blauw? Ik ben benieuwd of je specifieke voorbeelden hebt! Dat is iets donker dan dit?

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2591 Gepost op: 30 maart 2017 – 16:59:47
Napels blauw? Ik ben benieuwd of je specifieke voorbeelden hebt! Dat is iets donker dan dit?

nee, iets lichter. modekleur van 2013. wolf bedoelt het niet serieus.

XC

  • Gebruiker
  • Berichten: 40
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2592 Gepost op: 30 maart 2017 – 17:08:28
nee, iets lichter. modekleur van 2013. wolf bedoelt het niet serieus.

Wolfje toch! Lief zijn tegen de nieuwe leden! :mrgreen:

En wat je de kleur van 2017?  O:-)

Ik ga denk ik ook kijken bij Zegna en Canali. Ik lees hier ook veel of Caruso. Alleen als ik google lijken alle aanbieders hiervan die hier worden genoemd niet meer te bestaan. Waar moet kijken voor een Caruso MTM?
Laatst bewerkt op: 30 maart 2017 – 17:11:18 door XC

Beginneling83

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.107
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2593 Gepost op: 30 maart 2017 – 17:14:06
Napels blauw altijd +1
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.692
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2594 Gepost op: 30 maart 2017 – 17:18:03
Term is nogal aan inflatie onderhevig. Iedereen heeft het er maar over.