Auteur Topic: Coltrui  (63899 keer gelezen)

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: Coltrui
Reactie #60 Gepost op: 28 augustus 2011 – 16:40:58
Ja ik twijfelde ook echt heel hard om er binnen te lopen en zelfs iets te kopen. busted
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Coltrui
Reactie #61 Gepost op: 03 januari 2012 – 20:24:11


De Amsterdamse modefotograaf Hans Dukkers haalt Jane Shrimpton het bestbetaalde fotomodel van wereld op Schiphol af. Dukkers maakt van het engelse meisje opnamen in opdracht van een Rotterdams modemagazijn. 16 september 1965



^Coltrui met raglan schouder. Mevr. Dewi Soekarno en Willem Oltmans tijdens de presentatie van diens boek ' Den Vaderland Getrouwe'. Den Haag, 13 november 1973.

Laatst bewerkt op: 03 januari 2012 – 20:55:32 door Daedalus
cyka blyat

Inspirator

  • Berichten: 16
    • Bekijk profiel
Re: Coltrui
Reactie #62 Gepost op: 12 februari 2012 – 22:42:40
Als Steve McQueen 't deed... Die man had er kijk op.

Charlie

  • Gast
Re: Coltrui
Reactie #63 Gepost op: 12 februari 2012 – 22:50:55
WO was een prachtvent. Heb zijn biografie gelezen. Jammer dat ie er niet meer is.

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: Coltrui
Reactie #64 Gepost op: 12 februari 2012 – 22:54:02
Oltmans een prachtvent? Wél tegen Oranje, toch? En ik hoop maar dat je niet als enige in de wereld zijn autobiografie hebt gelezen... Dat zijn, geloof ik, enkele duizenden pagina's.

Charlie

  • Gast
Re: Coltrui
Reactie #65 Gepost op: 13 februari 2012 – 00:26:08
Prachtvent inderdaad. En nee, Willem Oltmans was helemaal niet tegen het Huis van Oranje. Als je dat denkt moet je het nog maar eens goed nagaan. Er zijn ook biografieën over WO geschreven en inderdaad heeft hij ook een autobiografie geschreven, bestaande uit 75 delen. Dit komt voort uit zijn dagboeken die hij al sinds zijn 8e tot zijn overlijden op zijn 79 bijhield. Een vorm van bescheidenheid zou ik willen zeggen.

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: Coltrui
Reactie #66 Gepost op: 13 februari 2012 – 02:33:13
OK: ik zal het nog eens trachten na te gaan, maar ik dacht dus dat hij wat processen tegen leden van de familie van Oranje had gevoerd. Ik vond hem eerlijk gezegd ietwat warrig. Zijn dagboeken berusten, als ik het wel heb, inmiddels in het Nationaal Archief in Den Haag; ik weet eerlijk gezegd niet of ze ook écht allemaal zijn gepubliceerd. Het interview ooit met Adriaan van Dis vond ik wel weer bijzonder.

Charlie

  • Gast
Re: Coltrui
Reactie #67 Gepost op: 13 februari 2012 – 14:49:47
Nee, geen processen tegen leden van de Koninklijke familie, maar tegen de Staat der Nederlanden. Uiteindelijk heeft een arbitragecommissie 8 miljoen toegekend aan WO als schadebedrag. Zijn dagboeken liggen inderdaad in het Nationaal Archief in Den Haag. Hij heeft zijn dagboeken teruggebracht naar 75 delen en dat is zijn memoires geworden. Het laatste deel van zijn memoires is nog niet uitgegeven. In dat boek heeft WO zo afgegeven op alles en iedereen dat zijn toenmalige vriend het achterhoudt totdat hijzelf komt te overlijden.

Interview met Adriaan van Dis is geniaal. Lekker op z'n Willem Oltmans. :lol:

Mediaman

  • Gast
Re: Coltrui
Reactie #68 Gepost op: 04 mei 2012 – 21:50:20

E.J.

  • Gebruiker
  • Berichten: 626
  • Niets boven nieuw.
    • Bekijk profiel
Re: Coltrui
Reactie #69 Gepost op: 05 mei 2012 – 22:31:17
Een vriend van mij draagt soms een coltrui, zijn "schijt eraan" houding is volgens mij in Nederland wel een beetje een must.

Mooi vind ik het niet zo.
Met bijkans beschamend gemak te plagiëren te parodiëren en via enigerlei andere vormen van ordinair jatwerk te exporteren.

jordi

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.889
    • Bekijk profiel
Re: Coltrui
Reactie #70 Gepost op: 05 mei 2012 – 22:40:01
Deze coltrui vind ik ook wat minder doordat die nogal grof is. De belvoire van JS vind ik wel mooi zitten.
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Charlie

  • Gast
Re: Coltrui
Reactie #71 Gepost op: 05 mei 2012 – 22:54:10
Is er een specifieke naam voor het soort coltrui uit dit plaatje:



De coltrui heeft namelijk bij de col ribbels zitten en ook aan de onderkant en bij het uiteinde van de mouwen.

Ben dit soort coltruien nog niet tegengekomen. Meestal zijn het van die effen dingen.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Coltrui
Reactie #72 Gepost op: 05 mei 2012 – 23:12:59
Ik denk niet dat er een specifieke naam voor is, maar zo zie ik ze graag.


jordi

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.889
    • Bekijk profiel
Re: Coltrui
Reactie #73 Gepost op: 05 mei 2012 – 23:13:51
Ik vind de Tonus van SNS Herning zeer mooi
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Coltrui
Reactie #74 Gepost op: 05 mei 2012 – 23:18:01
Ja, die wil ik ook wel.