Auteur Topic: Coltrui  (63903 keer gelezen)

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Coltrui
Reactie #45 Gepost op: 26 augustus 2011 – 09:52:21
Gigantische topickick (meer dan een jaar). Heeft er iemand een suggestie voor een slimfitting turtleneck? Ik neem aan dat de turtleneck van helden als Steve Mcqueen van katoen waren, want wol op de blote huid lijkt mij bijzonder vervelend voelen. Of droeg men er iets onder?

Ik kan de turtleneck onder een jasje de laatste tijd erg waarderen.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Coltrui
Reactie #46 Gepost op: 26 augustus 2011 – 09:57:22
Boglioli had mooie vorig jaar.

Ik denk dat het vaak gewoon wol was. Met een hemd of iets dergelijks eronder. Ik draag ze gewoon met T-shirt eronder.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Coltrui
Reactie #47 Gepost op: 26 augustus 2011 – 10:15:35
Ik zal eens kijken bij Oger of Via Andres. Kriebelt de wollen col niet verschrikkelijk in je nek, C.?

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Coltrui
Reactie #48 Gepost op: 26 augustus 2011 – 10:39:52
Nee, heb ik geen last van. Ik heb er een van merinowol (goedkope H&M; zou je kunnen doen om te zien of een coltrui je bevalt), een oude Façonnable van kasjmier en de genoemde Boglioli van gewassen merinowol. Die prikken allemaal niet.
Het enige nadeel dat ik kan verzinnen, is dat ze gaan pillen aan je baard. Daar kun je denk ik niets aan doen, behalve af en toe wat pluisjes eraf trekken. En aantrekken is wat onhandiger dan een gewone trui, maar ja.

Pat

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.333
    • Bekijk profiel
Re: Coltrui
Reactie #49 Gepost op: 26 augustus 2011 – 10:48:09
Zelf heb ik ook een coltrui van wol maar vind het inderdaad behoorlijk prikken. Daarom draag ik deze niet meer.

Kan trouwens prima een coltrui onder een jasje. Corneliani had er een paar vorige winter collectie.

pi

  • Gebruiker
  • Berichten: 109
    • Bekijk profiel
Re: Coltrui
Reactie #50 Gepost op: 26 augustus 2011 – 11:25:16
2 jaar terug een donkergroene gekocht bij de Zara op de vrouwenafdeling maat L , doet het nog steeds prima!

Edit: Lijkt wel bijzonder veel op een spambericht daar ben ik me van bewust.
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939

Charlie

  • Gast
Re: Coltrui
Reactie #51 Gepost op: 26 augustus 2011 – 11:39:51
Vind een coltrui altijd erg prettig zitten. Ik heb momenteel alleen maar zwarte coltruien, maar ik wil eigenlijk ook een crèmekleurige, bordeauxrode en donkergroene, dat lijkt me wel wat.

Iemand een idee waar je die kan halen?

RdB

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.202
    • Bekijk profiel
Re: Coltrui
Reactie #52 Gepost op: 26 augustus 2011 – 11:43:26
Ik heb ooit een cremekleurige gekocht bij The English Hatter.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Coltrui
Reactie #53 Gepost op: 26 augustus 2011 – 12:59:19
Nee, heb ik geen last van. Ik heb er een van merinowol (goedkope H&M; zou je kunnen doen om te zien of een coltrui je bevalt), een oude Façonnable van kasjmier en de genoemde Boglioli van gewassen merinowol. Die prikken allemaal niet.
Het enige nadeel dat ik kan verzinnen, is dat ze gaan pillen aan je baard. Daar kun je denk ik niets aan doen, behalve af en toe wat pluisjes eraf trekken. En aantrekken is wat onhandiger dan een gewone trui, maar ja.

Volgens mij heeft H&M op het moment geen coltrui in de collectie, nog niet in ieder geval. Ik ben wel benieuwd naar truien van Boglioli. Heb ik nog niet in mijn handen gehad.

Zelf heb ik ook een coltrui van wol maar vind het inderdaad behoorlijk prikken. Daarom draag ik deze niet meer.

Kan trouwens prima een coltrui onder een jasje. Corneliani had er een paar vorige winter collectie.

Ja, ik ben daar ook een beetje gevoelig voor. Bij voorkeur zou ik een katoenen coltrui hebben, omdat het toch ter vervanging is van een katoenen shirt.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Coltrui
Reactie #54 Gepost op: 26 augustus 2011 – 13:11:51
Ja, ik ben daar ook een beetje gevoelig voor. Bij voorkeur zou ik een katoenen coltrui hebben, omdat het toch ter vervanging is van een katoenen shirt.

Ik denk dat het risico bij katoen is dat de col snel uitlubbert.

Bill Splates

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 7.158
    • Bekijk profiel
Re: Coltrui
Reactie #55 Gepost op: 26 augustus 2011 – 13:43:26
Grappig dat een topic over coltruien omhoog geschopt wordt, één dag nadat Steve Jobs het bijltje erbij neerlegt.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Coltrui
Reactie #56 Gepost op: 26 augustus 2011 – 14:06:30
Ik denk dat het risico bij katoen is dat de col snel uitlubbert.

Daar had ik nog niet over nagedacht. Ik vraag me af wat McQueen droeg en Steve Jobs draagt.

Grappig dat een topic over coltruien omhoog geschopt wordt, één dag nadat Steve Jobs het bijltje erbij neerlegt.

Het komt bij mij in ieder geval niet door Steve Jobs, maar door McQueen. Ik zag de laatste tijd wat plaatjes van hem voorbij komen op Tumblr en ik heb het McQueen-virus te pakken. Inmiddels zijn bekendste films al binnengehaald.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Coltrui
Reactie #57 Gepost op: 26 augustus 2011 – 14:22:33
Wat Steve Jobs draagt, moet je je niet afvragen, want zo'n glad slobberding met quasi-col wil je niet, tenzij je er ook Steve Jobs-jeans bij wil dragen...

Ik denk dat bijvoorbeeld deze van McQueen gewoon van wol is:


Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: Coltrui
Reactie #58 Gepost op: 26 augustus 2011 – 14:54:34
Had er vorig jaar een van SuSu gekocht. Was katoen / cashemere mix dacht ik uit mijn hoofd. Erg prettig en slank.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

HGW

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.026
    • Bekijk profiel
Re: Coltrui
Reactie #59 Gepost op: 28 augustus 2011 – 16:39:32
Had er vorig jaar een van SuSu gekocht. Was katoen / cashemere mix dacht ik uit mijn hoofd. Erg prettig en slank.

????

Had je wel je hoed en zonnebril op? Straks werd je nog herkend.  :mrgreen:
if i stop lying i just disappoint you