Auteur Topic: Het onderhoud van suède schoenen  (246112 keer gelezen)

Carmine67

  • Gebruiker
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #735 Gepost op: 28 maart 2017 – 15:07:26
De kleurloze? Ik heb ze allebei weleens gebruikt en denk niet dat het veel uitmaakt. Ik gebruik het sowieso steeds minder vaak.

Wat is het verschil tussen de kleurloze Renovateur en de Super Invulner?

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #736 Gepost op: 28 maart 2017 – 17:44:15
Ik heb geen verschil gemerkt. De ene stinkt behoorlijk, maar ik weet niet meer welke. En ze schelen iets in prijs, dacht ik. Volgens mij heb ik nu de goedkope, stinkende. :)

G.Agnelli

  • Gebruiker
  • Berichten: 447
  • Forumbenjamin
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #737 Gepost op: 30 april 2017 – 17:20:54
Heb even rondgekeken maar kon het antwoord niet vinden dus bij deze: ik heb een paar suede schoenen (groen, ooit overgekocht en ze leken bruin op de foto) die ik graag donkerbruin zou willen verven. Nu lees ik hier vooral veel over spuitbussen, maar hier thuis staat nog een potje verf voor suede met een soort sponsje aan het eind, kwestie van indrukken en verven eigenlijk. Werkt dat nog enigszins goed, of kan ik die schoenen dan meteen bij het grofvuil zetten? In hun huidige staat gaat dat laatste ook, maar dan gaan ze voor een heel zacht prijsje MP op ofzo.

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #738 Gepost op: 30 april 2017 – 17:38:40
Dat gedoe met een sponsje is niet om ze van kleur te laten veranderen maar om de bestaande kleur te ondersteunen. Voor jouw probleem dus geen oplossing

G.Agnelli

  • Gebruiker
  • Berichten: 447
  • Forumbenjamin
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #739 Gepost op: 30 april 2017 – 17:42:24
Okay, toch maar es voor zo'n spuitbus kijken dan

Vriend35

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.358
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #740 Gepost op: 30 april 2017 – 17:58:02
Okay, toch maar es voor zo'n spuitbus kijken dan

Gewoon met Saphir teinture. Zelf gebruik ik een airbrush pistooltje om suede te verven, werkt het makkelijkste.

G.Agnelli

  • Gebruiker
  • Berichten: 447
  • Forumbenjamin
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #741 Gepost op: 30 april 2017 – 19:08:34
Saphir bevalt voor mijn leren schoenen heel goed, zal daar eens naar kijken idd, thanks

Natas

  • Gebruiker
  • Berichten: 425
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #742 Gepost op: 23 juni 2017 – 12:04:43
Nog nooit suède schoenen gehad die het conserveren waard zijn, maar het starter pack ziet er dus zo uit?

- nanospray
- borstel
- suede renovateur


NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #743 Gepost op: 23 juni 2017 – 12:30:11
Vooral de middelste. En dan geen speciale suèdeborstel, maar gewoon een goede schoenborstel. En shampoo voor als je ze een keer een goede opfrisbeurt wilt geven.

guest45

  • Gast
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #744 Gepost op: 01 juli 2017 – 16:19:35
Nagelborstel werkt ook prima, zo'n houten.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #745 Gepost op: 01 juli 2017 – 16:32:42
Ah, lijkt me ook handig. :thumbsup: Vooral voor het schoonmaken.

Linger

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.532
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #746 Gepost op: 01 juli 2017 – 17:28:34
Je moet eigenlijk een borstel vinden met een hardheid tussen een normale schoenborstel (meestal paardenhaar dus zacht) en een nagelborstel (meestal plestik en dus hard) in. Varkenshaar ofzo. Voor het ontstoffen en oppeppen na dragen. De nagelborstel werkt prima bij vlekken. En shampoo of dreft werkt alletwee. Ik heb eens in een hotelkamer met zo'n flesje douchegel en een tandenborstel staan hufteren. Ging ook.

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.314
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #747 Gepost op: 01 juli 2017 – 19:55:13
Nagelborstel werkt ook prima, zo'n houten.

heb ik ook. door jou.
live and let die

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #748 Gepost op: 01 juli 2017 – 20:20:21
Je moet eigenlijk een borstel vinden met een hardheid tussen een normale schoenborstel (meestal paardenhaar dus zacht) en een nagelborstel (meestal plestik en dus hard) in. Varkenshaar ofzo. Voor het ontstoffen en oppeppen na dragen. De nagelborstel werkt prima bij vlekken. En shampoo of dreft werkt alletwee. Ik heb eens in een hotelkamer met zo'n flesje douchegel en een tandenborstel staan hufteren. Ging ook.
Sop je dan de hele schoen of alleen de vlek?

Linger

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.532
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #749 Gepost op: 01 juli 2017 – 20:38:00
Tja, toen toch wel een flink gedeelte van de schoen. Het zat zo (ga er maar even voor zitten): ik had suede loafers gedragen met swims overschoenen omdat het bij aankomst equatoriaal regende en ik 10-15 min moet lopen van parkeergarage naar kantoor. Maar die swims had ik de vorige keer gebruikt met m'n Westbournes en de mahogany schoenpoets daarvan had afgegeven aan de binnenkant van die swims. Die poets zat dus op mn loafers. Op de raakvlakken zaten dus rode vlekken en die heb ik er toen afgetandenborsteld met douchegel. Ging ok. Thuis de hele schoen nog eens gedaan met dreft. Toen opnieuw sprayen. Klaar.