Auteur Topic: Het onderhoud van suède schoenen  (245965 keer gelezen)

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #45 Gepost op: 25 december 2007 – 13:55:13
Camera geregeld en even aan de slag geweest, foto'tjes:


Voor behandeling:



Gereedschap:


Tijdens:
Collonil met 1:2 water aanleggen, dan met sponsje direct op de vlekken aanbrengen.



Na afloop met vochtige doek even overheen gaan



Tijd lang laten drogen, vlekken zijn helemaal eruit maar heb geen suede borstel bij de hand dus kan ze niet mooi opruwen, vandaar geen "na-"foto.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #46 Gepost op: 25 december 2007 – 14:12:26
Citaat van: "Clay"

Voor behandeling:

[Plaatjes]

Tijd lang laten drogen, vlekken zijn helemaal eruit maar heb geen suede borstel bij de hand dus kan ze niet mooi opruwen, vandaar geen "na-"foto.


Leuke reportage, Clay.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #47 Gepost op: 26 december 2007 – 12:32:45
Ben toch erg benieuwd naar het eindresultaat, droog en geborsteld :) Wel eer van je werk zo te zien :)

DaanL

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.538
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #48 Gepost op: 26 december 2007 – 13:10:58
Ik vind de spray van danny echt prima werken, gewoon na elke tweede keer dragen sprayen en ze blijven als nieuw.

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #49 Gepost op: 26 december 2007 – 22:43:05
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Ben toch erg benieuwd naar het eindresultaat, droog en geborsteld :) Wel eer van je werk zo te zien :)


De vlekken zijn eruit, de neus lijkt ietsje kaler dan voorheen maar dat kan aan de matige kwaliteit van de schoen liggen, geen camera bij de hand dus mogelijk op een ander tijdstip.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.367
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #50 Gepost op: 28 maart 2008 – 17:59:02
Vanmiddag even tijd om mijn suede monks eens te poetsen.
Heb voor mijn verjaardag een onderhoudsset van LCA gekregen.
Volgens de voorschriften schoentjes behandeld met suede shampoo, en warempel, mooi schoon.
Dadelijk met de suede borstel even opborstelen en ze kunnen er weer tegen.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #51 Gepost op: 28 maart 2008 – 19:44:53
Citaat van: "Bogart"

Dadelijk met de suede borstel even opborstelen, een paar foto's maken en ze kunnen er weer tegen.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.367
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #52 Gepost op: 28 maart 2008 – 19:45:38
Dat wil ik wel, maar die heeft de misses mee op wintersport.
Ja, pappa moet werken want die koopt teveel. :roll:

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Onderhoud Suede
Reactie #53 Gepost op: 11 april 2008 – 10:40:45
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #54 Gepost op: 11 april 2008 – 11:09:57
Citaat van: "Don"
Citaat van: "DaanL"
Ik moet echt nodig suede loafers hebben. Donkerbruin zonder bitje of andere franje, het liefst een beetje soepel schoentje. Iemand suggesties? 8)

Crockett & Jones Sydney of Merton.

... plaatje ...

Mocht je tot aanschaf van suede overgaan, dan zou ik je willen adviseren om de onderhoudsinstructies van The Royal Treatment in boekvorm op te halen bij één van de dealerschappen. Over het onderhoud van suede bestaan nog al wat misvattingen.

Groeten,
Don

PS. Een uitdrukkelijke bepaling in het boekje zelf weerhoudt me er van om de tekst hier te citeren.


Don,
Is het onderhoud zoals beschreven door TRT zo anders dan we reeds bespreken in de onderhoud topics. Ik moet zeggen dat ik er zelf ook nog niet helemaal uit ben, wat de beste onderhoudsmethode is... Ik heb het TRT boekje overigens nog niet!

Jammer dat Danny veel van zijn posts heeft gewist.
Onderstaand bericht is echter bewaard gebleven!

Citaat van: "Danny"


Er bestaan nogal wat misvattingen over de juiste onderhoudswijze van suède schoenen. Vaak wordt gedacht dat suède mooier en schoner wordt wanneer je deze boven de stoom van een fluitketel houdt. Hier werkt ‘grootmoeders advies’ niet! Suède is leer, stoom is water en water en leer gaan niet samen. De kans dat op deze manier blijvende beschadigingen op schoenen ontstaan is vrijwel zeker. Door het gebruik van de juiste producten is goed onderhoud en de bescherming van suède schoenen een koud kunstje.

Citaat van: "HotFudge"
Zou je op een soort stappenplan kunnen maken van hoe je het beste je suede schoenen kan onderhouden?

Door het onderstaande onderhoudsadvies, iedere keer na het dragen van de schoenen, te volgen, blijft de finesse en mooie het uiterlijk van suède schoenen optimaal.

Onderhoudsadvies suède schoenen

Voor het reinigen van normaal vervuild suède zijn de suède borstel van Saphir: Brosse Crêpe en het suède blok van Saphir de ideale combinatie. De suèdeborstel, vervaardigd uit crêpe rubber* met een houten heft, en het suède blokje waarvan het belangrijkste bestanddeel zilverzand is, zijn afgestemd op de fijnheid van suède. Hierdoor herleeft het fluweelachtige uiterlijk van suède.
*de meest pure vorm van rubber

Sterk vervuild suède kan met de speciale suèdeborstel van Saphir - een combinatie van koperhaar en nylon - worden gereinigd. Door het schoonmaken - opruwen - en dragen van suède schoenen vervaagt de kleur. Om dit te verhelpen is er een kleurherstellende spray: Saphir Super Invulner.

Wanneer de schoenen sterk verontreinigd zijn, verdient het aanbeveling deze eerst met een speciale suède reiniger te behandelen: Saphir Omni’ Nettoyant Daim. Deze voorziet in een intensieve diepte reiniging waardoor bijna alle vlekken zullen verdwijnen. Na deze behandeling geldt het voorstaande onderhoudsadvies als finishing touch.
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #55 Gepost op: 11 april 2008 – 21:37:33
Citaat van: "Migliore"
Citaat van: "Don"
Citaat van: "DaanL"
Ik moet echt nodig suede loafers hebben. Donkerbruin zonder bitje of andere franje, het liefst een beetje soepel schoentje. Iemand suggesties? 8)

Crockett & Jones Sydney of Merton.

... plaatje ...

Mocht je tot aanschaf van suede overgaan, dan zou ik je willen adviseren om de onderhoudsinstructies van The Royal Treatment in boekvorm op te halen bij één van de dealerschappen. Over het onderhoud van suede bestaan nog al wat misvattingen.

Groeten,
Don

PS. Een uitdrukkelijke bepaling in het boekje zelf weerhoudt me er van om de tekst hier te citeren.


Don,
Is het onderhoud zoals beschreven door TRT zo anders dan we reeds bespreken in de onderhoud topics. Ik moet zeggen dat ik er zelf ook nog niet helemaal uit ben, wat de beste onderhoudsmethode is... Ik heb het TRT boekje overigens nog niet!

Jammer dat Danny veel van zijn posts heeft gewist.
Onderstaand bericht is echter bewaard gebleven!

Citaat van: "Danny"


Er bestaan nogal wat misvattingen over de juiste onderhoudswijze van suède schoenen. Vaak wordt gedacht dat suède mooier en schoner wordt wanneer je deze boven de stoom van een fluitketel houdt. Hier werkt ‘grootmoeders advies’ niet! Suède is leer, stoom is water en water en leer gaan niet samen. De kans dat op deze manier blijvende beschadigingen op schoenen ontstaan is vrijwel zeker. Door het gebruik van de juiste producten is goed onderhoud en de bescherming van suède schoenen een koud kunstje.

Citaat van: "HotFudge"
Zou je op een soort stappenplan kunnen maken van hoe je het beste je suede schoenen kan onderhouden?

Door het onderstaande onderhoudsadvies, iedere keer na het dragen van de schoenen, te volgen, blijft de finesse en mooie het uiterlijk van suède schoenen optimaal.

Onderhoudsadvies suède schoenen

Voor het reinigen van normaal vervuild suède zijn de suède borstel van Saphir: Brosse Crêpe en het suède blok van Saphir de ideale combinatie. De suèdeborstel, vervaardigd uit crêpe rubber* met een houten heft, en het suède blokje waarvan het belangrijkste bestanddeel zilverzand is, zijn afgestemd op de fijnheid van suède. Hierdoor herleeft het fluweelachtige uiterlijk van suède.
*de meest pure vorm van rubber

Sterk vervuild suède kan met de speciale suèdeborstel van Saphir - een combinatie van koperhaar en nylon - worden gereinigd. Door het schoonmaken - opruwen - en dragen van suède schoenen vervaagt de kleur. Om dit te verhelpen is er een kleurherstellende spray: Saphir Super Invulner.

Wanneer de schoenen sterk verontreinigd zijn, verdient het aanbeveling deze eerst met een speciale suède reiniger te behandelen: Saphir Omni’ Nettoyant Daim. Deze voorziet in een intensieve diepte reiniging waardoor bijna alle vlekken zullen verdwijnen. Na deze behandeling geldt het voorstaande onderhoudsadvies als finishing touch.

Op onderdelen verschilt de behandelmethode die Danny in zijn boekje beschrijft inderdaad van het bovenstaande. Ben bang dat je het boekje even in huis zult moeten halen of Danny zult moeten contacten.

Groeten,
Don

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #56 Gepost op: 26 april 2008 – 15:23:14
Comment nettoyer des chaussures en daim ?

L'entretien des chaussures en daim  
Comment nettoyer des chaussures en daim ? Faire disparaître une tache ?
Le daim a la réputation d'être plus difficile à entretenir notamment lorsqu'on le tache. Sachez que si la tache est traitée rapidemment, vous pouvez ensuite la faire disparaître en lavant vos chaussures à l'eau et au savon de Marseille.
Les démonstrations ont été réalisées par Fabrice Rungi, responsable de la boutique Crockett and Jones de Sèvres-Babylone à Paris.
cyka blyat

j-uu

  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #57 Gepost op: 09 mei 2008 – 10:40:36
Wie weet waar ik Saphir in Eindhoven kan halen?

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #58 Gepost op: 09 mei 2008 – 10:46:13
Citaat van: "j-uu"
Wie weet waar ik Saphir in Eindhoven kan halen?


Als Eindhovenaar; werkelijk géén idee.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

j-uu

  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Het onderhoud van suède schoenen
Reactie #59 Gepost op: 09 mei 2008 – 16:02:21
Oke, in de buurt van Eindhoven mischien?  :wink: