Auteur Topic: Rome  (81141 keer gelezen)

Napoleon

  • Gast
Rome
Reactie #75 Gepost op: 23 oktober 2006 – 07:56:31
Citaat van: "Sergio"
Shirtmaker:

http://www.angelojrpacinelli.com/
je kunt daar ook online shirtje samenstellen!

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #76 Gepost op: 02 februari 2007 – 18:10:49
Zit vanaf morgen een paar dagen in Rome. Niet speciaal naar iets op zoek, maar wellicht kom ik wat leuks tegen.

Gelukkig ken ik Rome vrij goed.
Ontdekkingen van mooie adresjes laat ik hier wel weten.

O, en een tip voor wie eens naar Rome wil: Pak Ryanair vanaf Weeze naar Chiampino. Of anders Airberlin vanaf Munster. Prima vliegvelden, prima vliegtijden en het kost werkelijk niets. Oftewel: er blijft meer dan genoeg budget over voor mooie aankopen.  :wink:

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #77 Gepost op: 02 februari 2007 – 21:07:51
Wat is een goede prijs om vanaf Weeze te vertrekken (ligt 15 min van m'n woonplaats) naar Rome? En wat voor'n hotel neem je daar?

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Rome
Reactie #78 Gepost op: 02 februari 2007 – 21:24:30
Citaat van: "Vortex"
Wat is een goede prijs om vanaf Weeze te vertrekken (ligt 15 min van m'n woonplaats) naar Rome? En wat voor'n hotel neem je daar?


www.hotels.com is een goede site !!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #79 Gepost op: 03 februari 2007 – 19:28:27
edit
Return to innocence...

Huey

  • Gast
Rome
Reactie #80 Gepost op: 03 februari 2007 – 22:23:59
Citaat van: "TimMureau"
Wij hebben vandeweek geboekt bij Ryanair voor 22 Maart en dan 4 dagen in Rome. En we slapen in hotel van Gogh dat 50 meter van de Via dei Condotti afligt.

http://vangogh.hotelinroma.com/


Ik heb ook in Rome een afspraak met de tailor Caraceni aan de Via Campania. Daar mag ik het attelier komen bezichtigen en mischien laat ik iets aanmeten... Dat zie ik daar dan wel.


Hij's niet goedkoop die Caraceni...

Wel onzettend leuk om te zien! Vraag maar of je foto's mag nemen.

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #81 Gepost op: 03 februari 2007 – 22:38:17
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "TimMureau"
Wij hebben vandeweek geboekt bij Ryanair voor 22 Maart en dan 4 dagen in Rome. En we slapen in hotel van Gogh dat 50 meter van de Via dei Condotti afligt.

http://vangogh.hotelinroma.com/


Ik heb ook in Rome een afspraak met de tailor Caraceni aan de Via Campania. Daar mag ik het attelier komen bezichtigen en mischien laat ik iets aanmeten... Dat zie ik daar dan wel.


Hij's niet goedkoop die Caraceni...

Wel onzettend leuk om te zien! Vraag maar of je foto's mag nemen.


Wel een vriendelijke man die Tommy.
Ik had hun gemaild ik had hun e-mailadres van iemand gehad, het lijkt me inderdaad een hele leuke ervaring.
Return to innocence...

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #82 Gepost op: 06 februari 2007 – 19:03:45
En weer terug.
Vortex, een goede prijs? Hier een compleet overzichtje:
Ik had tickets voor 1 cent. Met alle kosten erbij kom je op 39 euro voor een retourtje.
Wel even de site bestuderen en alle overbodige zaken uitvinken (extra baggage, snel inchecken, verzekering etc)
Parkeren kostte me 22 euro voor 4 dagen. 3 minuten lopen en je zit in de vertrekhal.

Ik vlieg bij voorkeur op Chiampino. Dichterbij Rome dan Fiuminico maar iets lastiger te bereiken. Er rijdt één bus, die gaat naar het station Chiampino en, nog beter, naar eindpunt van de metrolijn Ananigna. Bus gaat gemiddeld elk half uur. Kost 1 euro. Metro naar het centrum (Termini) kost nog eens 1 euro (ander kaartje). Metro gaat heel vaak, dus het is altijd handiger in de bus te blijven zitten naar Ananigna en daar de metro te pakken. Wel met afstand het meest deprimerende metrostation die ik ken btw...
Laat dus de Ryanair busaanbieding voor wat het is.

Hotels: laat de hotels aan de zuidkant van Tremini links liggen. Klotebuurt.
Hotels richting de Via Nomentana (noordwestkant) zijn wel prima.
Wanneer je niet perse in het centrum wil zitten: Monte Sacro is ook prima. Je komt er via de Via Nomentana. Groot pluspunt: er gaan nachtbussen naar toe (ook weer over de Via Nomentana).

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #83 Gepost op: 06 februari 2007 – 19:11:46
Verder prima vermaakt in Rome, zoals altijd wel eigenlijk.

Weinig gekocht eigenlijk, alleen een suede Santoni riem. Passend bij hetaar Santoni's die ik al had. En die daar ook stonden. Maar helaas, de mijne blijken toch een stuk lichter en grijzer te zijn dan het type dat er stond.

Dus: maar op zoek naar een passend paar schoenen   :lol:
En alsnog een passende riem uiteraard.


Verder moeten fans van Zegna absoluut naar Rome. Het hangt daar helemaal vol met pakken en jasjes van Zegna. En allemaal met 50% korting, de uitverkoop loopt tot 23 feb meen ik.

en voor diegenen die denken dat Santni alleen maar mooie schoenen maakt: loop even langs één van de A. Cenci winkels. Vooral die bij het Pantheon heeft werkelijk oerlelijke exemplaren staan.
De Santoni winkel zelf heeft een uitgebreide collectie. Maar niet echt de meest spannende modellen. Vrij saai allemaal.
Wel nu met 10 tot 30% korting btw.. Genoeg keuze in de 300-400 euro range.

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #84 Gepost op: 20 februari 2007 – 18:23:06
edit
Return to innocence...

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #85 Gepost op: 11 april 2007 – 19:56:27
Net weer tickets geboekt, dus half juli zit ik weer een paar dagen in Rome.

Wat een straf zeg. Oorspronkelijk niet om een shopping reden, maar daar is wel wat tijd voor. Ik ga dus even op zoek naar wat tailors. Als iemand er toevallig nog één weet, hoor ik dat graag uiteraard.

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #86 Gepost op: 15 april 2007 – 04:38:37
edit
Return to innocence...

TBD

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 2.964
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #87 Gepost op: 23 april 2007 – 12:59:59
Zit volgende week in Rome. Hoe zit het met het kopen van schoenen daar? Zit er een groot prijs en aanbod verschil met Nederland? En nog merken die daar te krijgen zijn en in NL niet?

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #88 Gepost op: 23 april 2007 – 21:35:52
Valt gewoon tegen. De Engelse merken zijn beter verkrijgbaar dan de Italiaanse.

Er zit wel een Santoni winkel. Verder heb ik sterk het vermoeden dat de interessante adressen niet in het centrum zitten. De winkels in de buurt van de Via del Corso lijken allemaal hetzelfde te verkopen.

Oftewel: goed voorbereiden waar je naar toe wil.

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #89 Gepost op: 23 april 2007 – 21:39:32
Tim, ben jij bij Gorgone Charlot geweest? Zo ja, kun je er wat meer over vertellen?