Auteur Topic: Rome  (81036 keer gelezen)

f430

  • Gebruiker
  • Berichten: 587
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #60 Gepost op: 25 augustus 2005 – 20:00:30
Ik ga zondag naar Rome, erg veel zin in.. Ik ga op zoek naar een paar shirts, misschien een winterjas en wellicht nog een paar Santoni's. Iemand nog een paar adresjes die ik als stijlforummer niet mag missen?  8)

cheukert

  • Gebruiker
  • Berichten: 741
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #61 Gepost op: 14 mei 2006 – 20:42:28
Over 2 weken ga ik ook naar Rome met school. We verblijven in een klooster vlakbij het Pantheon en Piazza Navona. Veel vrije tijd hebben we niet, we zijn wel vanaf een uurtje of 6 vrij en moeten om 2300 weer in het klooster zijn. Dus ik denk niet dat ik veel verder weg kom.

Ik wil wel een paar mtm-hemden laten maken voor weinig poen (max. 100e) zegmaar.
En misschien ook nog wat van de bekendere makers, dit mag dan wel wat meer kosten, hoewel ik denk dat dat niet gaat lukken (max 180e)

Adresjes zijn welkom  :P
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol:

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #62 Gepost op: 14 mei 2006 – 21:05:38
http://www.caleffi.net/

CALEFFI MARIO & F.lli S.r.l.
Via Colonna Antonina, 53 - (Piazza Montecitorio) - 00186 Roma
Tel./Fax +39 06 6793773 - +39 06 69942509  
[email protected]

voor maathemden

 Is vlakbij de Piazza Navona.
Return to innocence...

Aaron

  • Gast
Rome
Reactie #63 Gepost op: 14 mei 2006 – 21:28:11
Citaat van: "cheukert"
Over 2 weken ga ik ook naar Rome met school. We verblijven in een klooster vlakbij het Pantheon en Piazza Navona. Veel vrije tijd hebben we niet, we zijn wel vanaf een uurtje of 6 vrij en moeten om 2300 weer in het klooster zijn. Dus ik denk niet dat ik veel verder weg kom.

Ik wil wel een paar mtm-hemden laten maken voor weinig poen (max. 100e) zegmaar.
En misschien ook nog wat van de bekendere makers, dit mag dan wel wat meer kosten, hoewel ik denk dat dat niet gaat lukken (max 180e)

Adresjes zijn welkom  :P


Als je voor niet al te veel geld een goed maathemd wilt hebben, zou ik shirtmakers of new tailor proberen.

In Rome zou ik zeker eens voor Gammarelli kousen kijken. Mijn zus zou wat meebrengen voor me (zij is een paar weken terug ook met school in Rome geweest -> 5 gymnasium), maar dat heeft ze uiteindelijk niet gedaan :evil:  :roll: .

Adres: Via dei Cestari 34 (een paar straten onder het Pantheon).

Sowieso is Incotex aantrekkelijk geprijst in Italië. Of Santoni veel scheelt met Nederland durf ik niet te zeggen...

Huey

  • Gast
Rome
Reactie #64 Gepost op: 14 mei 2006 – 21:40:16
Even kijken bij Lattanzi, Battistoni en Rubinacci. Allemaal vlakbij de Via Condotti. Rubinacci zelfs op. Battistoni en Lattanzi in zijstraatjes. Net als het miniscule Borrelli winkeltje.

Ook leuk --> Brioni shop op de Via Barberini en Caraceni. De Via Veneto helemaal naar boven uitlopen en dan net voor die muur naar rechts. In die straat zit ie op nummer 61, ben alleen ff de straatnaam kwijt.

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #65 Gepost op: 14 mei 2006 – 21:45:13
Citaat van: "Huey"
Even kijken bij Lattanzi, Battistoni en Rubinacci. Allemaal vlakbij de Via Condotti. Rubinacci zelfs op. Battistoni en Lattanzi in zijstraatjes. Net als het miniscule Borrelli winkeltje.

Ook leuk --> Brioni shop op de Via Barberini en Caraceni. De Via Veneto helemaal naar boven uitlopen en dan net voor die muur naar rechts. In die straat zit ie op nummer 61, ben alleen ff de straatnaam kwijt.


Er is ook nog zo een dassenmaker in Rome alleen ik ben de naam even kwijt :-k
Return to innocence...

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Rome
Reactie #66 Gepost op: 14 mei 2006 – 22:23:17
Citaat van: "TimMureau"
Citaat van: "Huey"
Even kijken bij Lattanzi, Battistoni en Rubinacci. Allemaal vlakbij de Via Condotti. Rubinacci zelfs op. Battistoni en Lattanzi in zijstraatjes. Net als het miniscule Borrelli winkeltje.

Ook leuk --> Brioni shop op de Via Barberini en Caraceni. De Via Veneto helemaal naar boven uitlopen en dan net voor die muur naar rechts. In die straat zit ie op nummer 61, ben alleen ff de straatnaam kwijt.


Er is ook nog zo een dassenmaker in Rome alleen ik ben de naam even kwijt :-k


Pellicano: is al topic over
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

cheukert

  • Gebruiker
  • Berichten: 741
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #67 Gepost op: 14 mei 2006 – 22:34:40
Super, ik zal kijken of het nog lukt om langs al deze winkels te gaan
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol:

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Rome
Reactie #68 Gepost op: 21 augustus 2006 – 20:15:13
Bonora is zit niet meer aan de Via Prefetti maar op de Via del Babuino aan de kant van het Piazza del Popolo. Sinds 4 jaar al overigens, Yvo mag zijn adresboekje wel eens hoognodig bijwerken.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #69 Gepost op: 21 augustus 2006 – 21:23:22
Citaat van: "Sergio"
Bonora is zit niet meer aan de Via Prefetti maar op de Via del Babuino aan de kant van het Piazza del Popolo. Sinds 4 jaar al overigens, Yvo mag zijn adresboekje wel eens hoognodig bijwerken.


Ja die site is echt flink veroudert sommige winkels bestaan al niet eens meer...
Return to innocence...

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #70 Gepost op: 21 oktober 2006 – 22:17:43
edit
Return to innocence...

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #71 Gepost op: 21 oktober 2006 – 22:21:38
edit
Return to innocence...

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Rome
Reactie #72 Gepost op: 22 oktober 2006 – 00:43:59
Maatdassen in Rome:

http://www.eziopellicano.it/
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Rome
Reactie #73 Gepost op: 22 oktober 2006 – 08:45:06
Citaat van: "Sergio"
Maatdassen in Rome:

http://www.eziopellicano.it/



Die site was ik al heel lang naar op zoek! :D

Heel erg bedankt Sergio :D
Return to innocence...

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Rome
Reactie #74 Gepost op: 23 oktober 2006 – 00:17:37
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors