Auteur Topic: [Shirts] SuitSupply  (486315 keer gelezen)

Mr. X

  • Gebruiker
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] Suit Supply
Reactie #75 Gepost op: 17 maart 2009 – 00:44:43
Gezien er nog niet zoveel foto's staan van de SuSu overhemden zal ik eens aftrappen.

Het verhaal is als volgt;
Een vriend van me kreeg plots het briljante idee een overhemd aan te laten meten. We houden wel van een dosis impulsiviteit zo op zijn tijd. Uiteraard geen afspraak gemaakt. Na 4 telefoontjes en 4 keer nee wilde we het eigenlijk opgeven maar besloten toch nog even SuSu Antwerpen te bellen. Vanaf ons gezien, regio 's-Hertogenbosch, even ver als Amsterdam en persoonlijk ben ik veel liever in België dan in onze hoofdstad.
Was geen enkel probleem en konden gelijk langskomen.
Peter van Hoeck, een zeer vriendelijke man, hielp ons. Hij is de enige die daar maatwerk doet.
Na deze ervaring zijn we (die vriend en ik) daar trouwe klanten.

Enige tijd na dit verhaal zelf eens besloten een pak en overhemd te laten aanmeten.
In de tussentijd had ik veel andere SuSu vestigingen aan de binnenkant gezien en om eerlijk te zijn heeft er mij geen een weten te overtuigen qua klant vriendelijkheid. Antwerpen steekt met kop en schouders boven de rest uit.
Amsterdam beviel mij het minst goed.
Dat daargelaten.

Na dat ene overhemd besloten lekker gek te doen en er gelijk 6 bij te bestellen.
Ze maken inderdaad gebruik van pas overhemden. Persoonlijk vind ik ze wat ruim rond mijn middel. Heb het idee dat de stof soms wat omhoog wil kruipen waardoor er een ophoping komt net boven je riem. Dit alleen als je hem casual draagt op een jeans.
Er werd niet louter op 3 punten opgemeten maar er kwam wel degelijk een meetlint aan te pas. Netjes werd alles eerst uitgelegd en besproken om tot het gewenste resultaat te komen. Ik denk wel dat er een groot verschil zit tussen verschillende SuSu vestigingen in zowel klant vriendelijkheid als punctualiteit.
Lang verhaal kort, ik vind ze prima zitten but then again heb geen ervaring met andere maat hemden.

Heb geen goede foto's. Zal er morgen ook wat trekken als ik ze aan heb.

Toen ze net binnen waren:


Uitgepakt in de kast gehangen:


Close-up:


Kraaienpootjes:
Zoals eerder gezegd kan je (niet zo duidelijk) zien dat ze 'omgekeerd' zitten.

Hoog water.. Want we wonen niet voor niets in Nederland.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: [Shirts] Suit Supply
Reactie #76 Gepost op: 17 maart 2009 – 00:50:46
Leuke bijdrage, voorliefde voor rood? ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Mr. X

  • Gebruiker
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] Suit Supply
Reactie #77 Gepost op: 17 maart 2009 – 00:59:15
Wilde erg graag een rood overhemd maar niets kwam in de buurt van wat ik zocht. Dit blokjes patroon en de kleur rood vond ik erg mooi. Helaas hadden ze hem niet in een ander patroon. 3 dezelfde patroontjes is wat saai maar ach.. draag ze niet op dezelfde dag dus persoonlijk stoor ik me er niet aan.
Verder vond ik het contrast wit/rood wel leuk.

Toch nog een foto gevonden van het overhemd. Hoor graag wat jullie ervan vinden.

Hoog water.. Want we wonen niet voor niets in Nederland.

david

  • Gebruiker
  • Berichten: 115
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] Suit Supply
Reactie #78 Gepost op: 17 maart 2009 – 07:28:03
Ik vind de manchetten fraai. De stof vind ik mooi, maar niet heel opzienbarend. Wat betreft pasvorm, zie ik het goed of had er hier en daar nog een centimetertje stof uit gehaald kunnen worden (tenzij je een iets ruimere pasvorm prettig vind natuurlijk)? Ik heb wat twijfels over de boord, maar kan het niet heel goed zien op de foto. Al met al een makkelijk draagbaar en combineerbaar shirt denk ik, zowel casual als onder een pak.

Het serviceprobleem bij SuSu is denk ik niet zozeer een SuSu issue, maar meer het verschil tussen de opvattingen over dienstbaarheid in Nederland en Belgie (uitzonderingen die de regel bevestigen daargelaten uiteraard).

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: [Shirts] Suit Supply
Reactie #79 Gepost op: 17 maart 2009 – 09:10:30
Ik stem aardig met David in; de boord lijkt mij erg groot/hoog uitgevallen te zijn, tenzij je daar expliciet voor gekozen hebt natuurlijk!

Gegroet Narci
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] Suit Supply
Reactie #80 Gepost op: 17 maart 2009 – 09:34:43
Anders passen al die knopen er niet op. Wel een leuke post.

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: [Shirts] Suit Supply
Reactie #81 Gepost op: 17 maart 2009 – 09:43:09
Aahaa! Dan stel ik nu mijn persoonlijke maximum in op twee. Knopen dat is.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

david

  • Gebruiker
  • Berichten: 115
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] Suit Supply
Reactie #82 Gepost op: 17 maart 2009 – 10:35:58
Voor de duidelijkheid: ik vind de hoogte van de boord niet erg storend, maar heb twijfels hoe de boord op het shirt "ligt", maar nogmaals: ik denk dat het op de foto een beetje moeilijk is te zien. Verder zag ik de prijs... Eigenlijk best veel geld voor een SuSu shirt. Of heb ik dat verkeerd?

Inderdaad leuke posts van Mr.X!

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: [Shirts] Suit Supply
Reactie #83 Gepost op: 17 maart 2009 – 11:15:23
Duidelijk David. Doordat de boord te hoog is, staat hij als het ware op het shirt, ipv liggen... Imho dat is.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Arjan Etemadi

  • Gebruiker
  • Berichten: 64
  • Ettemadis.blogspot.com
    • Bekijk profiel
    • ETTEMADIS
Re: [Shirts] Suit Supply
Reactie #84 Gepost op: 17 maart 2009 – 11:24:27
Het boord is eigenlijk niet eens veel te groot, maar het ligt ergens anders aan. Moeilijk om uit te leggen, maar als je de boord uitknipt moet je rekening houden met verschillende standen hoe je de boord wil hebben staan, hoogstaand of laag (wat ouderen graag prefereren). Ik denk dat bij het maken van de boord het laatste is gebruikt en dit in combinatie met een grote boord, dit als resultaat geeft.

Voor de rest een mooi shirt!

Arjan Etemadi
Laatst bewerkt op: 17 maart 2009 – 11:50:39 door Arjan Etemadi
If money is your hope for independence you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience, and ability.

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] Suit Supply
Reactie #85 Gepost op: 24 maart 2009 – 04:53:03
Heb zelf 4 shirts besteld, en inmiddels binnen.

Conclusie: zeer tevreden, zeker voor dat geld. Heb dus ook gebruik gemaakt van de actie.

Zal een dezer dagen enkele pics plaatsen.


Mr. X

  • Gebruiker
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] Suit Supply
Reactie #86 Gepost op: 08 april 2009 – 00:47:39
Pff, zoals beloofd enkele foto's van de shirts.
In je eentje foto's nemen is verre van makkelijk, leuk en behoorlijk tijdverslindend. Houding is overal wat stijfjes maar dat krijg je als niet weet wat er precies op de foto komt :lol:. Na het tweede overhemd was de zin om elke keer weer de kast deur dicht te doen ook weg.

Genoeg mijn ongemak geuit hier de foto's!
Sorry voor de slechte kwaliteit. De camera moest ik ergens balanceren om dit gedeelte van mij lichaam erop te krijgen.

Helaas vergeten een foto te maken van het zij-aanzicht:








(Ja dit is echt blauw, helaas is er iets mis gegaan met de flits op de eerste foto)






Ik heb nog een wit overhemd wat niet op de foto staat en nog een blauw/wit geblokte hemd maar dat staat iets verder naar boven nog.

Soms heb ik het idee dat er (te)veel stof rond mijn armen zit. Rond mijn middel is het prima mits ik mijn rug recht hou, uiteraard.
Alle overhemden (op de roze/wit en blauw/wit geblokte na) zijn één keer gedragen en nog niet gewassen. Je kan zien dat ze nog redelijk stijfjes overal zijn. Misschien had ik ze enkele keren vaker kunnen dragen alvorens foto's te maken. De roze/wit en blauw/wit vallen namelijk al stukken beter.
Hoog water.. Want we wonen niet voor niets in Nederland.

Gaja

  • Gebruiker
  • Berichten: 859
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] Suit Supply
Reactie #87 Gepost op: 08 april 2009 – 01:08:06
Grote grutten, wat een drukte...
Life is too short to drink bad wine

Mr. X

  • Gebruiker
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] Suit Supply
Reactie #88 Gepost op: 08 april 2009 – 01:14:09
Op het donkerblauwe overhemd na zijn het inderdaad overhemden die gezien worden. De volgende lading zou ook meer richting discretie gaan. Mijn gemis op dit moment zit hem in de simpelheid van kleuren. Twee overhemden waren een gok met drie knoopjes. Ook dat was een verkeerde beslissing. Als men maar nooit te oud is om te leren zullen we dan maar zeggen!
Hoog water.. Want we wonen niet voor niets in Nederland.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: [Shirts] Suit Supply
Reactie #89 Gepost op: 08 april 2009 – 08:13:55
Grote grutten, wat een drukte...

En wat een boorden. Eigenlijk moet je als winkel dit niet wíllen verkopen, hoogstens zonder label. O:)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors