De eis dat het eerste shirt gelijk - bij de eerste fitting - 100% goed zit vind ik ambitieus. Ik kan me voorstellen dat het vaak nodig is om een shirt daarna nog ietwat te wijzigen.
Wat ik belangrijker vind is dat het mogelijk moet zijn dat het shirt aangepast of vervangen wordt als het na enkele keren wassen niet 100% blijkt te zitten, en ik waardeer het als deze mogelijkheid van te voren aangegeven wordt. Van de drie Nederlandse MTM shirt leveranciers die ik nu geprobeerd heb werd mij dat alleen verteld bij Suit Supply (Rotterdam). Sterker: toen ik na een aantal keer wassen terug kwam werd het shirt ook uit eigen beweging terug genomen en vervangen.
Daarnaast kan ik een kritische blik van de verkoper waarderen: ik heb het bij een andere leverancier meegemaakt dat ik bij een eerste fitting niet helemaal tevreden was over de schouders van een shirt. Na daar een vraag over te hebben gesteld kreeg ik als enige reactie "nee hoor dit shirt past goed", waarna de verkoper zich weer omdraaide naar een andere klant. Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is voor je marge om een shirt aan te moeten laten passen of zelfs vervangen, maar op de lange termijn lijkt een kritische blik op het eigen werk me beter: dan blijft een klant immers terug komen.