Auteur Topic: Hamburg  (6330 keer gelezen)

Topdude

  • Gebruiker
  • Berichten: 450
    • Bekijk profiel
Hamburg
Gepost op: 22 december 2008 – 10:16:56
Aangezien carnaval toch niet aan mij besteed is, heb ik het voornemen om in de aankomende carnavalsvakantie naar Hamburg te gaan. Vriendin moet daar naar toe voor business en ik kan dan het aangename met haar werk verenigen.  O:)

Het schijnt een leuke stad te zijn, maar ik heb er zelf geen idee van. Misschien zijn hier enkele Hamburg bezoekers te vinden die hun 2 centen over deze stad willen bijdragen.

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Hamburg
Reactie #1 Gepost op: 22 december 2008 – 10:22:31
Ik heb er niet zo'n (helemaal geen) verstand van maarruh, denk je niet dat Hamburg zelf ook ้้n groot carnaval is in die tijd. (Ik dacht dat duitsers er toch ook wel van houden)
Niets zo veranderlijk als de mens

Mediaman

  • Gast
Re: Hamburg
Reactie #2 Gepost op: 22 december 2008 – 10:35:01
Voor zaken heb ik een keer in dit hotel gezeten, prima hotel achter het hotel ligt h้t winkelgebied van Hamburg. Schitterende SF-waardige winkels.

http://www.sofitel.com/gb/hotel-5395-sofitel-hamburg-alter-wall/index.shtml

Rijtje goede hotels: http://www.tablethotels.com/find/Results/en/0/0?pageindex=0&showPromosOnly=None&ft=&cou=0&pagesize=0&nA=1&nC=0&iataCode=&cty=0&pwstc=1&amenities=&pwc=1&filters=&depDate=&findtype=1&arrDate=&ftl=Hamburg%2C+Germany&rgn=0

O.a. zit deze Duitse juwelier in dit winkelgebied, brengt onder het eigen merk fraaie horloges op de markt.

http://www.wempe.com/bereich-watches-st-lbid-2.htm
Laatst bewerkt op: 22 december 2008 – 17:48:39 door Mediaman

TBD

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 2.964
  • E้n miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Re: Hamburg
Reactie #3 Gepost op: 22 december 2008 – 10:39:51
Ik ken Hamburg alleen vanuit de polo verenigingen. In Hamburg heerst een echt polo cultuur, en het kan leuk zijn om te kijken of er in de tijd dat je er bent een evenement is.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Hamburg
Reactie #4 Gepost op: 22 december 2008 – 16:23:01
Ken Hamburg zelf niet, maar heb wel eens iets gelezen over een winkel in vintage tweed kleding die tot over de grenzen bekend is: Rudolf Beaufays. Wellicht de moeite van een bezoekje waard is, als dat je 'ding' is tenminste.

Topdude

  • Gebruiker
  • Berichten: 450
    • Bekijk profiel
Re: Hamburg
Reactie #5 Gepost op: 22 december 2008 – 19:11:02
Nou niet echt mijn ding. Wel leuk om even te kijken mocht ik daar toevallig in de buurt zijn, maar niet om speciaal naar te zoeken.

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: Hamburg
Reactie #6 Gepost op: 29 december 2008 – 21:45:22
Voor zaken heb ik een keer in dit hotel gezeten, prima hotel achter het hotel ligt h้t winkelgebied van Hamburg.
Nu ken ik er alleen dit hotel: http://www.kempinski.atlantic.de/ - erg mooi gelegen. En doe een boottochtje langs Blankenese: fraaie wijk, ook gezien vanaf het water.

Mark020

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.328
    • Bekijk profiel
Re: Hamburg
Reactie #7 Gepost op: 28 oktober 2013 – 10:13:52
Ken Hamburg zelf niet, maar heb wel eens iets gelezen over een winkel in vintage tweed kleding die tot over de grenzen bekend is: Rudolf Beaufays. Wellicht de moeite van een bezoekje waard is, als dat je 'ding' is tenminste.

Weekendje Hamburg achter de rug. Deze winkel is inderdaad wel echt bijzonder: helaas had ik geen tijd om er lang rond te snuffelen. Lekker gegeten bij: Jellyfish . Geslapen bij Georg. Duitsland: op sommige punten echt een verademing. Beschaafde mensen en je kunt lekker doorrijden (2 meter over de grens en de 'Priussen die met 110 iemand inhalen die 100 rijdt op een weg waar je 130 mag' ellende begint weer).
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

marsvos

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.124
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Hamburg
Reactie #8 Gepost op: 07 juni 2016 – 12:35:33
Topstad

Tipjes:
clouds - Heaven's Bar & Kitchen Reeperbah 1


Rooftop bar aan het begin van de reeperbahn prachtig uitzicht vanaf de 23e verdieping over de haven, elbe en oude stad. De steak die op de 22ste werd geserveerd zag er ook heerlijk uit

Nachtmarkt op de reeperbahn
voor clouds. Heerlijke biertuin op het plein met verschillende barretjes uit zeecontainers.

Stappen is het leukst in schanzenviertel. Reeperbahn  wel even overheenlopen voor de aparte sfeer en de slechte smaak en dan weer wegwezen.

http://www.yelp.com/biz/mothers-fine-coffee-hamburg
Mothers fine coffee voor de bagels en koffie, tussen de reperbahn en de elbe in.

HQL

  • Gebruiker
  • Berichten: 86
    • Bekijk profiel
Hamburg
Reactie #9 Gepost op: 07 juni 2016 – 13:00:36
Alleen al voor dat uitzicht moet je daar langs gaan!

Graham

  • Gebruiker
  • Berichten: 186
    • Bekijk profiel
Hamburg
Reactie #10 Gepost op: 30 december 2017 – 13:35:19
Terug van een paar dagen Hamburg:
  • Neuer Wall kan je prima winkelen. Aantal mooie winkels daar.
  • Ik sliep in het Le M้ridien. Prima hotel, kamers een beetje gedateerd maar voor de rest prima. Ligging ook prima, paar minuten lopen naar het hbf. Service is ook goed: had m'n schoenen buiten de kamer uitgedaan omdat er stront op zat. Volgende ochtend waren ze schoongemaakt. Wist eerlijk gezegd niet dat dit gedaan werd dus was verbaasd.
  • Openbaar vervoer is goed en goedkoop. Binnen een half uur ben je met de trein op het hbf vanuit het vliegveld.
  • Maritiem museum kan ik aanraden. mooie collectie. Sowieso is HafenCity een leuk gedeelte van de stad.

ML

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.523
    • Bekijk profiel
Re: Hamburg
Reactie #11 Gepost op: 07 juli 2022 – 11:24:12
Nog recente tips? Ga over 2 weken een lang weekend heen.
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.310
    • Bekijk profiel
Re: Hamburg
Reactie #12 Gepost op: 07 juli 2022 – 18:09:48
reeperbahn
live and let die

ML

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.523
    • Bekijk profiel
Re: Hamburg
Reactie #13 Gepost op: 07 juli 2022 – 21:17:35
Dankje, leuk om dit soort geheimtips te krijgen.

Voorlopig XO Seafoodbar gereserveerd. Groene michellinster.
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: Hamburg
Reactie #14 Gepost op: 07 juli 2022 – 21:41:00
Lang geleden geweest, weet er niet veel meer van behalve dat we hier waren https://www.hamburg.de/clubs-in-hamburg/3534550/uebel-und-gefaehrlich/