Auteur Topic: Elsevier Stijlgids  (7580 keer gelezen)

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Elsevier Stijlgids
Gepost op: 29 oktober 2008 – 18:37:29
Ik kwam dit tegen op www.elsevier.nl

http://www.elsevier.nl/web/Bestellen-Elsevier-stijlgids.htm?utm_source=Elsevier&utm_medium=wrapper&utm_campaign=stijlgids

Citaat
Handige gids met juiste kledingcodes en nuttige verzorgingstips

Moet een pak maatwerk zijn? Welke knopen moeten dicht bij een jasje? Wanneer draagt u een das? Wat betekent black tie op een officiële uitnodiging? Waaraan is een goed gemaakt hemd te herkennen? Moet een regenjas beige of marineblauw zijn? Is nat of droog scheren beter? Wat straalt uw uurwerk uit?

Deze stijlgids geeft via een handig ABC antwoorden op veelgestelde vragen. Op 124 pagina’s krijgt de lezer een compact overzicht in woord en beeld van alle facetten van een stijlvol en verzorgd uiterlijk voor zowel zakelijke, ceremoniële of informele momenten. Het Stijl-ABC is een onmisbare uitgave voor iedere man die wil weten hoe hij er representatief uit kan zien. En ideaal voor de loopbaan-starter die wil weten wanneer hij wat aan moet trekken.

Elseviers moderedacteur John de Greef ontwart de kluwen van aanduidingen als two-ply, sartoriale en tourbillon en brengt u alle noodzakelijke kennis bij over uiterlijke verzorging. 

De Elsevier Stijlgids is geen onderdeel van het abonnement en verschijnt op 6 november 2008.

Lezers van Elsevier en elsevier.nl kunnen de Elsevier Stijlgids nu al bestellen voor € 8,95 (incl. verzendkosten). Vul onderstaand formulier in en klik op de verzendbutton.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Elsevier Stijlgids
Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2008 – 20:34:19
Vermoed dat het niet bijzonder zal zijn, maar voor 9 euro wil ik de aanschaf best doen.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Elsevier Stijlgids
Reactie #2 Gepost op: 07 november 2008 – 20:08:12
Net even meegenomen uit de supermarkt!
Vermakelijk boekje met een soort ABC  met veel leuke uitleg bij verschillende termen enzo...
Van schoensoorten tot stofjes en van munten tot dresscodes....

Leuk voor erbij...    maar weining nieuws uiteraard!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

DL

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.225
    • Bekijk profiel
Re: Elsevier Stijlgids
Reactie #3 Gepost op: 07 november 2008 – 20:10:36
Ik was net in de plaatselijke Albert Heijn en daar was hij niet. Morgen nog maar een keer kijken!

Bontius

  • Gebruiker
  • Berichten: 569
    • Bekijk profiel
Re: Elsevier Stijlgids
Reactie #4 Gepost op: 07 november 2008 – 21:50:52
Nu december er weer aan komt, duiken die stijlgidsen weer overal op. Jammergenoeg lijken ze het allemaal precies te weten en komen ze bijna allemaal weer af met Bijenkorf merken als Boss, Armani en Zegna.

Ik blijf er sceptisch over.
Laatst bewerkt op: 07 november 2008 – 21:55:29 door Bontius

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Elsevier Stijlgids
Reactie #5 Gepost op: 07 november 2008 – 22:12:49
Nu december er weer aan komt, duiken die stijlgidsen weer overal op. Jammergenoeg lijken ze het allemaal precies te weten en komen ze bijna allemaal weer af met Bijenkorf merken als Boss, Armani en Zegna.

Ik blijf er sceptisch over.

Hierin staan toch echt mooie merken als voorbeeldjes genoemd.
Acqua di Parma, kiton, John Lobb etc.....
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Elsevier Stijlgids
Reactie #6 Gepost op: 07 november 2008 – 22:13:05
Ik was net in de plaatselijke Albert Heijn en daar was hij niet. Morgen nog maar een keer kijken!

Ik heb hem uit een Jumbo!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Re: Elsevier Stijlgids
Reactie #7 Gepost op: 08 november 2008 – 00:14:06
Is wel geinig - ik heb hem toegevoegd aan mijn collectie  :D

http://www.librarything.com/work/book/37849901
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Elsevier Stijlgids
Reactie #8 Gepost op: 17 november 2008 – 22:30:48
Helemaal niet onaardig. Ook helemaal niet compleet en niet helemaal zonder fouten of dubiosa, maar wel helemaal zijn tijdschriftprijs waard, voor een naslagwerkje, wat mij betreft. Dus. (Zou Rogier dan zeggen.)

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Re: Elsevier Stijlgids
Reactie #9 Gepost op: 01 december 2008 – 23:20:20
Ik heb hem ook ontvangen ik vond hem niet echt goed..
Veel fouten en je kan merken dat ze tussen neus en lippen door een paar Nederlandse zaken moesten promoten.

Hij veel me wel een klein beetje tegen..  Terwijl de elsevier thema mannenmode toch altijd wel mooi opgezet is.
Return to innocence...

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Elsevier Stijlgids
Reactie #10 Gepost op: 02 december 2008 – 09:39:32
Er staan inderdaad wel wat fouten in. Ik vermoed dat de auteur zich in sommige gevallen ook verkeerd heeft laten voorlichten door een aantal pakkenverkopers, o.a. New Tailor.

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.543
    • Bekijk profiel
Re: Elsevier Stijlgids
Reactie #11 Gepost op: 02 december 2008 – 09:52:27
Heb hem ook goeddeels uit. Lastig lezen dat alles op alfabet stond. Had het liever op thema gehad. Stond inderdaad niet heel veel nieuws in en wat fouten (scheerspiegel een handig accessoire - weggooien dat ding zullen ze bedoelen).

Aan de andere kant een goede stijlgids voor de leek. Wordt ook niet doorgeslagen maar de gulden middenweg wordt bewandeld.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Elsevier Stijlgids
Reactie #12 Gepost op: 02 december 2008 – 10:49:43
Een ding begreep ik niet uit de gids. Er stond dat een derby prettig was voor heren met een hoge wreef. Weet iemand of dit waar is of behoort dat tot het lijstje met fouten?

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Re: Elsevier Stijlgids
Reactie #13 Gepost op: 02 december 2008 – 10:55:48
Een ding begreep ik niet uit de gids. Er stond dat een derby prettig was voor heren met een hoge wreef. Weet iemand of dit waar is of behoort dat tot het lijstje met fouten?

Daar zit wel iets van waarheid in. Bij een derby valt het minder snel op als de sluiting wat verder open staat dan bij een oxford.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Elsevier Stijlgids
Reactie #14 Gepost op: 02 december 2008 – 11:13:11
Dat is zeker weten waar, daarom twijfelde ik ook. Maar het gaat toch altijd om de vorm van de schoen? Als je een derby hebt die redelijk laag zit dan ben je met je hoge wreef nog steeds de klos.