Auteur Topic: Duurzaamheid  (3987 keer gelezen)

foto010101

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.495
    • Bekijk profiel
Duurzaamheid
Gepost op: 28 augustus 2008 – 20:57:17
Bij mijn aankopen van zowel kleding als schoenen is duurzaamheid een belangrijke factor. Met de term duurzaamheid doel ik op twee zaken: 1) een hoge kwaliteit en 2) een min of meer tijdloze uitstraling. Aangezien ik nog steeds bezig ben met het opbouwen van een garderobe, zoek ik vooral naar kleding die de fashion trends zo veel mogelijk overstijgt.

In hoeverre laten jullie je kledingkeuze hierdoor bepalen? Wat zijn volgens jullie typische zaken waaraan een garderobe moet voldoen om duurzaam genoemd te kunnen worden?
Laatst bewerkt op: 28 augustus 2008 – 20:59:48 door foto010101
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

foto010101

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.495
    • Bekijk profiel
Re: Duurzaamheid
Reactie #1 Gepost op: 26 september 2008 – 15:41:39
Heeft werkelijk niemand hier een mening over?
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Duurzaamheid
Reactie #2 Gepost op: 26 september 2008 – 16:39:47
Tuurlijk wel...........:-)

Mijn koopgedrag wordt in de eerste plaats bepaald door wat ik mooi vind. (Voorheen zeer impulsief, tegenwoordig is dat iets meer onder controle :-)) Op zich vind ik tijdloos wel een aardig criterium, maar ... sommige zaken die ik koop/wil kopen zijn nu eenmaal wat meer modieus (denk aan een al eerder gevoerde discussie over mijn 'arbeiders' overhemden met contrastboord :-)) dan andere. Dus daar valt tijdloos kennelijk af. Andere items zullen wat meer tijdloos zijn, maar...daar wil ik weer niet tot het eind der tijden in rondlopen. Iets mag er dan wel tijdloos uitzien, maar het wordt maar bepekte tijd gedragen. (Overigens associeer ik de term tijdloos erg sterk met de de term klassiek.)

Kwaliteit is natuurlijk nogal een ruim begrip: kwaliteit van de stof, kwaliteit van het hand/machinewerk, kwaliteit van de pasvorm, etc.. Dit laat ik zeker meespelen, alhoewel ik deze criteria lang niet allemaal echt goed kan beoordelen. Bv... een heel mooi ogend jasje van Coneliani, maar het hing als een aardappelzak om me heen....je kunt wel begrijpen wat ik heb besloten.

Voor mij is ook prijs een belangrijk aspect. Ik zag recentelijk hier een jasje voorbij komen van +/- 2800 Euronen. Dat vind ik heel veel geld. De kwaliteit kan dan nog zo hoog zijn. En ik kan het nog zo mooi vinden. Maar ...dat is mij persoonlijk te gek.

Dus...als ik dit zo rangschik:
1 - Ik moet het mooi vinden
2 - De prijs
3 - Kwaliteit
4 - Tijdloos / klassiek

Niets zo veranderlijk als de mens

Vriend35

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.358
    • Bekijk profiel
Duurzaamheid
Reactie #3 Gepost op: 09 december 2017 – 16:50:31
Leuk geprobeerd

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Duurzaamheid
Reactie #4 Gepost op: 09 december 2017 – 17:21:19
Hé mods, het commentaar is geveegd en de spammert is er nog, hoe zit dat?

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.693
    • Bekijk profiel
Duurzaamheid
Reactie #5 Gepost op: 09 december 2017 – 17:37:20
Hé mods, het commentaar is geveegd en de spammert is er nog, hoe zit dat?