Auteur Topic: Made to Measure Jeans  (65320 keer gelezen)

guest45

  • Gast
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #30 Gepost op: 18 mei 2011 – 15:24:57
Is het een werkbroek of was het een werkbroek?

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #31 Gepost op: 18 mei 2011 – 15:32:15
Waar leest u iets denigrerends?
Ik zeg juist dat hij sneu was: da's empathie.

Het was, zoals ik al zei, de ondertoon. Nu het blijkt dat het niet zo bedoeld was, ben ik weer tevreden.

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #32 Gepost op: 18 mei 2011 – 15:32:25
Ik begrijp het nut van MTM jeans totaal niet. "Het zoeken naar de juiste jeans" vind ik op zich een leuk proces. Een jeans is totaal iets anders dan een geschikt maatpak of een MTM-jasje. Hier vinden we bv. de juiste stof niet of hebben we problemen met onze lichaamsbouw. Zijn we allen niet wat lui geworden naar het zoeken van de geschikte jeans en grijpen we daarom sneller naar MTM? (en dit niet alleen voor een jeans, ...)


Je wilt niet weten hoeveel jeans ik aangeprobeerd heb. Een maat 34 (ongeveer) die om mijn bovenbenen past en niet bij het bassin en/of de band flink moet worden ingenomen, bestaat niet. Tenzij je voor een baggy fit gaat maar daar zit ik nu net niet op te wachten. Mijn best zittende jeans is een Incotex maat 54 die ik op Yoox heb gekocht en bij Uniek in Rotterdam zo goed als 'bespoke' heb laten herbouwen naar een soort van maat 52. Jeansstof is in mijn ervaring helemaal niet zo 'rekbaar' als iedereen beweert. En ik vind shoppen helemaal niet leuk, dus dat helpt ook niet echt. Maar dat zal dan wel gay zijn  :wink:

Een rtw-shirt dat mij goed past, ben ik ook nog niet tegengekomen (om dezelfde reden dat ik enigszins gespierd ben). Maar dat is op dit forum dan weer heel normaal...

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #33 Gepost op: 18 mei 2011 – 15:34:32
Maar het hele idee om aan je kleermaker te vragen een van oorsprong industrieel vervaardigde werkmansbroek op maat te maken vind ik een hilarische tegenstrijdigheid van ongekend snobbisme. :?


Ik ben ook beter dan jij. Deal with it.

PS001

  • Gebruiker
  • Berichten: 189
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #34 Gepost op: 18 mei 2011 – 15:42:59

Een rtw-shirt dat mij goed past, ben ik ook nog niet tegengekomen (om dezelfde reden dat ik enigszins gespierd ben). Maar dat is op dit forum dan weer heel normaal...
Juist hetzelfde probleem, daarom ben ik overtuigd van het feit dat shirts op maat MOETEN.  Onlangs rtw Brioni-shirt gekocht, laten inmaken vanachter. Het ziet er gewoon niet uit. Voor die prijs koop ik liever mijn shirts bij Zegna op maat.  
Laatst bewerkt op: 18 mei 2011 – 15:48:23 door PS001
"Er bestaat geen groter verkwister dan de gierigaard: hij verspilt zijn ganse leven aan de verkrijging van datgene, waarvan hij kan noch wil genieten"

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #35 Gepost op: 19 mei 2011 – 10:12:39
Waar leest u iets denigrerends?
Ik zeg juist dat hij sneu was: da's empathie.

Oké, dan heb ik niets gezegd.

Terwijl iedereen hier  ligt te kwijlen van een denim hemd.

Ja vreemd is dat, hoe dat werkt hè. Maar daar moet ik dan ook bij vermelden dat mijn denim hemd niet op maat is. Dat scheelt alweer in deze paradox dacht ik zo?  ;)

Daarnaast heb ik het idee dat de uitvinding van zo'n hemd ook voortgevloeid is uit werkkleding wat het meer achtergrond geeft.

Ook ben ik van mening dat het imago heel anders is. Zo hebben diverse helden uit het verleden het hemd gedragen en dat vind ik wat anders dan een bandplooi-jeans uitvinden, omdat je geen 'echte' aandurft
Laatst bewerkt op: 19 mei 2011 – 11:40:14 door Mad Hatter

HGW

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.026
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #36 Gepost op: 19 mei 2011 – 10:48:58

Ik ben ook beter dan jij. Deal with it.

 :lol:
if i stop lying i just disappoint you

Peter Bastian

  • Gebruiker
  • Berichten: 795
  • //
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #37 Gepost op: 19 mei 2011 – 13:40:27
Mooie discussie weer. Als je iets op maat kunt laten maken, why not? Een jeans is (hoop ik) toch onderdeel van iedere garderobe, dus moet net zo goed zitten als de rest. Is er al ergens maatwerk ondergoed te krijgen?
//

bavb

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.466
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #38 Gepost op: 20 mei 2011 – 20:39:07
Mooie discussie weer. Als je iets op maat kunt laten maken, why not? Een jeans is (hoop ik) toch onderdeel van iedere garderobe, dus moet net zo goed zitten als de rest. Is er al ergens maatwerk ondergoed te krijgen?

Nee hoor ik heb maar één jeans en die draag ik niet heel regelmatig.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Jean-Marie Pfaff

  • Gebruiker
  • Berichten: 249
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #39 Gepost op: 07 april 2017 – 22:09:57
Ik kan het ergens wel begrijpen hoor. Volgens mij hebben Ramone en ik redelijk dezelfde bouw (we reageren iig vaak op dezelfde aangeboden artikelen) ik heb gewoon een grotere maat voor mijn bovenbenen nodig en dan is hij op de band te ruim. Zelf stel ik mij tevreden met een Tommy want die zit nog redelijk goed.
²
Jeans kopen is voor mij een dik probleem icm grote bovenbenen. Geen enkel merk lijkt daarvoor geschikt, nochtans hebben andere mannen in mijn omgeving ook dat probleem.
Laatst bewerkt op: 07 april 2017 – 22:15:49 door Jean-Marie Pfaff
Elke expert begon ooit als beginneling.

Surging

  • Gebruiker
  • Berichten: 297
  • Sine nobilitate
    • Bekijk profiel
Re: Made to Measure Jeans
Reactie #40 Gepost op: 08 april 2017 – 19:21:01
²
Jeans kopen is voor mij een dik probleem icm grote bovenbenen. Geen enkel merk lijkt daarvoor geschikt, nochtans hebben andere mannen in mijn omgeving ook dat probleem.

Ik heb hetzelfde probleem. Had een rondje Eindhoven gedaan langs Mensroom, Jaspers en uiteindelijk de bijenkorf op zoek naar een lichte jeans met wat meer ruimte op de bovenbenen. Levi's 501 custom tapered kwam het dichtste in de buurt, maar die was niet te vinden in lengte 34 zonder gaten erin. Ik ga nog even wachten tot ik klaar ben met cutten of ik dan terug in de oude pas, zoniet ga ik eens bij luxire navragen of ze wat kunnen maken met lichte wassing.

consiglieri

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Made to Measure Jeans
Reactie #41 Gepost op: 16 mei 2017 – 14:03:46
Ik heb hetzelfde probleem. Had een rondje Eindhoven gedaan langs Mensroom, Jaspers en uiteindelijk de bijenkorf op zoek naar een lichte jeans met wat meer ruimte op de bovenbenen. Levi's 501 custom tapered kwam het dichtste in de buurt, maar die was niet te vinden in lengte 34 zonder gaten erin. Ik ga nog even wachten tot ik klaar ben met cutten of ik dan terug in de oude pas, zoniet ga ik eens bij luxire navragen of ze wat kunnen maken met lichte wassing.

http://www.paulkruizejeans.com/

http://www.tubantia.nl/enschede/spijkerbroeken-van-jeansmaker-paul-uit-enschede-gaan-de-hele-wereld-over~abe04cfb/
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Made to Measure Jeans
Reactie #42 Gepost op: 16 mei 2017 – 14:24:49

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Made to Measure Jeans
Reactie #43 Gepost op: 16 mei 2017 – 14:33:47
Heeft iemand hier iets van Kruize?

consiglieri

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Made to Measure Jeans
Reactie #44 Gepost op: 16 mei 2017 – 14:37:12
"Kruize begrijpt natuurlijk ook wel dat niet iedereen 575 euro voor een spijkerbroek heeft"


goh

Vind je €200 voor een poloshirt wel normaal dan? Of €800 voor een casmere BC trui? In een tijd waarin we €350 uitgeven voor een JC jeans, vind ik dit voor de hoeveelheid werk die er in gaat zitten, niet eens zo heel veel geld. In verhouding met een heleboel troep die voor veel geld te koop is that is.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.