Auteur Topic: Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden  (148388 keer gelezen)

Evan_S

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.269
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #30 Gepost op: 03 juli 2008 – 09:54:11
Interessante bijdrage! Overigens is het niet gebruikelijk om als vrijmetselaar te koop te lopen met hun logo. Bij voorkeur helemaal niet, of beperkt tot een ring.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.358
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #31 Gepost op: 03 juli 2008 – 10:35:27
Niet meer van deze tijd dat relaas van heer Brummel.
Al die regeltjes en wetmatigheden. :roll:

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #32 Gepost op: 03 juli 2008 – 11:08:53
Wel leuk leesvoer, regeltjes.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #33 Gepost op: 03 juli 2008 – 11:10:21
Ik zou wel willen weten wie meneer Brummel is, en waarom we in hem een autoriteit zouden moeten zien.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #34 Gepost op: 03 juli 2008 – 11:17:08
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Ik zou wel willen weten wie meneer Brummel is, en waarom we in hem een autoriteit zouden moeten zien.


In elk geval iemand die moeite heeft met de spelling van z'n achternaam, waar forumlid Dantès al fijntjes op wees. Ik verwacht eigenlijk wel een uitgebreide biografische monoloog in het voorsteltopic. Een heer stelt zich tenslotte netjes voor, nietwaar meneer Fuoco?

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #35 Gepost op: 03 juli 2008 – 11:21:48
Zeker, waarde Carwo.

Patrick Bateman

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.474
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #36 Gepost op: 03 juli 2008 – 11:37:43
desalniettemin een paar mooie bijdrages van Beau -- waarvoor hulde, ik wacht op het vervolg.
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #37 Gepost op: 03 juli 2008 – 11:39:53
Citaat van: "Patrick Bateman"
desalniettemin een paar mooie bijdrages van Beau -- waarvoor hulde, ik wacht op het vervolg.


Ja sorry hoor, maar ik ben niet echt onder de indruk van de opsomming van feiten. Wél van de genomen moeite, het blijft vermakelijk leesvoer, maar ik lees niets anders dan wat ik al honderd keer in verschillende boekjes heb gelezen.

Evan_S

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.269
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #38 Gepost op: 03 juli 2008 – 11:45:50
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Citaat van: "Patrick Bateman"
desalniettemin een paar mooie bijdrages van Beau -- waarvoor hulde, ik wacht op het vervolg.


Ja sorry hoor, maar ik ben niet echt onder de indruk van de opsomming van feiten. Wél van de genomen moeite, het blijft vermakelijk leesvoer, maar ik lees niets anders dan wat ik al honderd keer in verschillende boekjes heb gelezen.

Voor mij heeft het ook weinig nieuwswaarde, maar blijft inderdaad vermakelijk om te lezen.

Desalniettemin handig om het in het 'nieuwe leden' topic te hebben staan zoals het nu het geval is.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #39 Gepost op: 03 juli 2008 – 11:47:13
Citaat van: "Evan_S"


Desalniettemin handig om het in het 'nieuwe leden' topic te hebben staan zoals het nu het geval is.


Zeker. Dat het in dit specifieke topic stond, is me dan ook even ontgaan, waarvoor excuses.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #40 Gepost op: 03 juli 2008 – 12:05:35
Citaat van: "Carwo"
Gusto opeens getrouwd...

+ nog 1
Nee samenwonend carwo.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #41 Gepost op: 03 juli 2008 – 13:03:29
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Carwo"
Gusto opeens getrouwd...

Nee samenwonend carwo.

Dat vroeg-ie vanwege Bogarts corrupte quote.  :wink:

veloS

  • Gebruiker
  • Berichten: 169
    • Bekijk profiel
Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #42 Gepost op: 04 juli 2008 – 17:59:46
Citaat van: "gusto napolitano"
Mijn vriendin gaat gewoon mee naar de kleding winkel heb geen last van haar.Ook koop zij weleens wat voor mij en dat is nooit een mis koop.Wat dat aangaat weet ze precies wat ik mooi vindt.

Precies.

Op het feit na dat ik toch minder vaak voor roze kies als zij zou willen en ik ook maar zelden groen waardeer, is haar mening altijd 'spot on' als we gaan winkelen.

Citaat van: "Bogart"
Niet meer van deze tijd dat relaas van heer Brummel.
Al die regeltjes en wetmatigheden. :roll:

Amen. Ik waardeer de moeite die SF's nieuwe aanwinst in zijn posts heeft gestoken, maar het komt heel erg over als 'Hey, kijk mij eens veel van kleding en stijl afweten. Prijs mij'.



Citaat van: "Mikey Fuoco"

Ja sorry hoor, maar ik ben niet echt onder de indruk van de opsomming van feiten. Wél van de genomen moeite, het blijft vermakelijk leesvoer, maar ik lees niets anders dan wat ik al honderd keer in verschillende boekjes heb gelezen.

Yup.

Dat het meeste van wat hij geschreven heeft, niks nieuws is, daar stoor ik me niet zo aan. Maar regeltjes dit, Londen dat, slechte smaak zus, veters zo, daar word ik kriegelig van. Ik lees niks dat van een eigen smaak/stijl getuigt; enkel standaard dingen.

beau brummel

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Re: Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #43 Gepost op: 17 augustus 2008 – 14:05:52
vervolg derde bijdrage:
13. het is niet mijn bedoeling om wat ik stijlvol vind, aan anderen op te leggen. Wat ik doe is alleen te vertellen over hoe ik het zie, en in het dagelijks leven toepas. Aan anderen, en jongeren onder ons, is het de uitdaging om daar iets van op te steken, de keuzes te variëren, of zelfs helemaal te verwerpen. Maar één ding vind ik een vereiste: de mogelijkheid van free speech. En verder is het prettig wanneer niet op de man wordt gespeeld, maar een inhoudelijke argumentatie, liefst ook informatief van aard, voorop staat;
14. ik wil iets vertellen over het dragen van dassen. Sinds Prins Claus op een bijeenkomst op het Paleis op de Dam tijdens het uitspreken van een speech zijn das uittrok en de zaal in gooide, lijkt de beer los. De situatie is er ook niet beter op geworden toen Prins Bernhard, voor mij nog steeds de norm voor stijlvol kleden in Nederland, door zijn operatieve ingreep, van het dragen van dassen moest afzien, en zijn hals camoufleerde door het dragen van sjaals of een coltrui. Ik vind dat jammer, om redenen die ik hier verder zal toelichten, maar ook omdat ik de meeste nekken van vooral oudere mannen, niet om aan te zien vind. Daar komt verder bij dat de meeste overhemden niet zijn gemaakt om met een losse bovenste knoop onder een jas te worden gedragen. Let eens op hoe vaak je beide boorden of een van beide boorden ziet "zakken". Gevoegd bij een onappetijtelijke adamsappel en het beeld is compleet;
15. herenkleding kent weinig opsmuk. Een trouwring, een zegelring, manchetknopen, bij zeer formele gelegenheden een oud dasspeld. Dat is het wel. Dassen zijn eigenlijk het enige vrije speelveld, waarmee de goedgeklede man iets van individuele voorkeur kan laten blijken, van de stemming waarin hij verkeert, van het verhogen van de festiviteit van de gelegenheid die hij bijwoont;
16. de goedgeklede man heeft genoeg aan vier dassen: een clubdas, een streepjesdas, een "effen" das en een fantasiedas. Ik zal dit toelichten. De lade clubdassen behoeft weinig toelichting: daar zijn opgeborgen de dassen die blijk geven van je middelbare school of kostschool, hockeyclub, roeivereniging, Jaar aan Aankomst, jaarclubdas, dispuutsdas, gezelschapsdas, een enkele regiments- of Weerbaarheidsdas, en na je studententijd, de dassen die worden uitgereikt bij bijzondere gelegenheden (jubilea van organisaties, alumnidassen), of bij toetreding tot sociëteiten en andere clubs (bestuursdassen, De Witte, De Maas, IGC, Rotary, Lyon's Club, Kiwanis). Deze lade kan behoorlijk vol raken. Meestal zijn het geen mooie dassen. Zij zijn gemaakt van polyester en zijn vooral bedoeld om herkenning van elkaar te vergemakkelijken. Wanneer draag je die? Wanneer je wilt, maar meestal blijft dat beperkt tot de momenten dat je in een bepaald verband samenkomt, en het leuk vindt om de das die dat verband symboliseert, te dragen;
17. streepjesdassen zijn alweer een stapje verder in het zoeken naar de eigen individuele smaak. Er is veel variatie in streepjesdassen. Je hebt de hele klassieke (donkerblauwe das met regelmatige zilveren strepen) dassen, maar ook dassen die zijn afgeleid van de oorspronkelijke regimental ties. Maar ook hier geldt de hoofdregel: less is more. Bedekte kleuren blauw, rood, geel, groen. Een goede afstemming tussen de basiskleur van de das (donkerblauw, donkergroen, donkerrood) en de iets contrasterende kleur van de strepen (goudkleurig of oranje, rood). Belangrijk is het te weten dat een streepjesdas onmiddellijk veel impact heeft: het is niet nodig om forse, brede strepen te kiezen. Hoe dunner, hoe rustiger, des te stijlvoller;
18. de "effen" das. De "effen" das is misschien wel de moeilijkste das om uit te kiezen. Hier gaat het om de kleur van de das (donkerblauw, donkerrood, donkergroen), maar dan in combinatie met de stof waaruit het is geweven, de textuur van die stof, en last but not least, het overhemd waarop de das wordt gedragen. Hoe wilder, hoe spannender het overhemd (ruiten bijvoorbeeld, of verschillende kleuren ruiten of strepen), hoe meer een "effen" das effect heeft. Het overhemd moet dan "gedempt" worden, maar niet zodanig dat de das helemaal wegvalt. Die kan door de kleurendiepte of door een discrete rijke textuur zich goed handhaven tegen het relatief schreeuwerige overhemd. Naast de volstrekt "effen" dassen wil ik onder het begrip "effen" das ook laten vallen de dassen die een heel regelmatige "print" hebben: zilverkleurige blokjes, zilverkleurige vierkantjes. Van die rustige, mooie, ouderwetse dassen die je in Parijs vooral ziet worden gedragen door oudere Franse captains of industry: onder hun perfecte double breasted pakken (donkergrijs of donkerblauw), met op hun revers een dunne rode draad van het knoopsgat naar de rand van hun revers: Chevalier de la Légion d'Honneur;
19. de fantasiedas. Zoals het woord zegt, valt hier veel onder. Een klassieke fantasiedas die in geen enkele garderobe mag ontbreken zijn de "polka dots" dassen. Foulardzijde bedrukt met ronde "Polka dots", donker- of lichtblauwe dassen met rode of zeer donkerblauwe dots, en combinaties daarvan. Een andere klassieke fantasiedas, die een oneindige variatie kleuren en vormen kent, zijn de foulardzijden dassen met het Paisley motief. Mooie ingetogen dassen met kleine traanvormige motieven, of woestere, met fellere kleuren en grotere motieven.

wordt vervolgd.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Re: Garderobe samenstellen, aanvullen en onderhouden
Reactie #44 Gepost op: 17 augustus 2008 – 17:32:53
Gelezen, meneer Brummel. Wanneer vertelt u wat meer over uzelf?  :)