Auteur Topic: Wat zijn de slankst gesneden RTW-shirts?  (75673 keer gelezen)

Luigi

  • Gebruiker
  • Berichten: 325
    • Bekijk profiel
Wat zijn de slankst gesneden RTW-shirts?
Gepost op: 22 november 2007 – 15:05:00
Ik stel deze vraag doordat ik bij de meeste shirts die ik heb, mij stoor aan het 'overtollige stof'. Als deze vraag al beantwoord wordt in een ander topic neem mij dan niet kwalijk.

Zelf vind ik Emanuelle Mafeis redelijk slank vallen.
Tot nu toe heb ik alleen ervaring met EM, Corneliani black label, RL(PL), LM (en burberry maar deze zal ik verder niet meer noemen, pas er bijna twee keer in :roll: ).

Zijn de shirts van bijvoorbeeld Attolini, Lorenzini, Barba, BC, etc. slanker?

Als andere shirts ruimer zijn en iaangezien ik toch slanker zou willen ben ik toch geneigd om ook voor MTM te gaan. (ik ben door eigen interesse en het forum gaan kijken met een CTTB-bril).

oxfordstreet

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.149
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Re: Wat zijn de slankst gesneden RTW-shirts?
Reactie #1 Gepost op: 22 november 2007 – 15:10:41
Citaat van: "Luigi"
Ik stel deze vraag doordat ik bij de meeste shirts die ik heb, mij stoor aan het 'overtollige stof'. Als deze vraag al beantwoord wordt in een ander topic neem mij dan niet kwalijk.

Zelf vind ik Emanuelle Mafeis redelijk slank vallen.
Tot nu toe heb ik alleen ervaring met EM, Corneliani black label, RL(PL), LM (en burberry maar deze zal ik verder niet meer noemen, pas er bijna twee keer in :roll: ).

Zijn de shirts van bijvoorbeeld Attolini, Lorenzini, Barba, BC, etc. slanker?

Als andere shirts ruimer zijn en iaangezien ik toch slanker zou willen ben ik toch geneigd om ook voor MTM te gaan. (ik ben door eigen interesse en het forum gaan kijken met een CTTB-bril).


contactlenzen? 8)    :)

Waarom probeer je niet een MTM-shirt. Als ik naar de merken (en daarmee de prijzen) kijk die je benoemd, dan is MTM zeker het proberen waard.
"Style is not fashion, it's something we have inside"

Luigi

  • Gebruiker
  • Berichten: 325
    • Bekijk profiel
Re: Wat zijn de slankst gesneden RTW-shirts?
Reactie #2 Gepost op: 22 november 2007 – 15:24:55
Citaat
contactlenzen? 8)    :)

Waarom probeer je niet een MTM-shirt. Als ik naar de merken (en daarmee de prijzen) kijk die je benoemd, dan is MTM zeker het proberen waard.


Ja goede vraag, waarschijnlijk ga ik dat nu ook wel een keer doen. Meestal zien de RTW's van bijvoorbeeld EM er top uit qua materialen en afwerking en vind ik het eigenlijk niet nodig om voor MTM te gaan en te wachten, alleen de pasvorm kan vaak slanker.. vandaar mijn vraag. Maar dat heb je wel goed opgemerkt, binnekort maar eens de stap zetten naar perfectie!

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
Wat zijn de slankst gesneden RTW-shirts?
Reactie #3 Gepost op: 22 november 2007 – 15:33:07
Fray is slank tot heel slank (verschilt wat per hemd).

Zasa

  • Gebruiker
  • Berichten: 394
    • Bekijk profiel
Wat zijn de slankst gesneden RTW-shirts?
Reactie #4 Gepost op: 22 november 2007 – 15:33:53
Als je echt slank wilt op RTW gebied, ben je goed af bij Dior Homme/Gucci. Zeker Dior homme is zeer slank om onderarmen, in de taille en in de rug. Maar met een MTM-shirt kun je er meer zeker van zijn dat het je goed zal zitten (gelet op lichaamsbouw).
Probeer eens een MTM-barba, of ga langs Pauw (hebben sinds vandaag ook limited presale) :)

Bontius

  • Gebruiker
  • Berichten: 569
    • Bekijk profiel
Wat zijn de slankst gesneden RTW-shirts?
Reactie #5 Gepost op: 22 november 2007 – 16:46:43
Citaat
Zelf vind ik Emanuelle Mafeis redelijk slank vallen.  

Het is alleen dat je bijna abnormaal lange armen moet hebben wil je in die RTW van Maffeis passen.

RTW Attolini is te vergelijken met Maffeis qua schouderruimte en taille, alleen nu met een normale mouwlengte. (en veel meer handwerk :D) RTW Barba heeft iets minder schouderruimte. Finamore zoals Barba ongeveer. Lorenzini geen ervaring mee.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Wat zijn de slankst gesneden RTW-shirts?
Reactie #6 Gepost op: 22 november 2007 – 17:00:45
Finamore zoals Barba?! Fina is echt wel een stukje slanker. :D
This, madame, is Versailles.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Wat zijn de slankst gesneden RTW-shirts?
Reactie #7 Gepost op: 22 november 2007 – 17:03:39
Citaat van: "Rogier"
Finamore zoals Barba?! Fina is echt wel een stukje slanker. :D

Nogal ja. Barba RTW is eerder te vergelijken met Borrelli RTW, allebei niet bepaald slim fit.

Bontius

  • Gebruiker
  • Berichten: 569
    • Bekijk profiel
Wat zijn de slankst gesneden RTW-shirts?
Reactie #8 Gepost op: 22 november 2007 – 17:30:17
Citaat
Finamore zoals Barba?! Fina is echt wel een stukje slanker.

Ik baseer het, uiteraard, op mijn ervaringen. Ik heb niet echt notabele verschillen in de pasvorm opgemerkt tussen deze twee merken qua RTW. Zowel Fina als Barba RTW waren te krap bij de borst/schouders bij een gegeven boordmaat :D

Citaat
Barba RTW is eerder te vergelijken met Borrelli RTW

Borrelli vind ik dan nog wel een stuk ruimer bij de taille.

Luigi

  • Gebruiker
  • Berichten: 325
    • Bekijk profiel
Wat zijn de slankst gesneden RTW-shirts?
Reactie #9 Gepost op: 22 november 2007 – 19:36:45
Citaat van: "Zasa"
Als je echt slank wilt op RTW gebied, ben je goed af bij Dior Homme/Gucci. Zeker Dior homme is zeer slank om onderarmen, in de taille en in de rug. Maar met een MTM-shirt kun je er meer zeker van zijn dat het je goed zal zitten (gelet op lichaamsbouw).
Probeer eens een MTM-barba, of ga langs Pauw (hebben sinds vandaag ook limited presale) :)


Daar kan ik ook inderdaad eens gaan kijken, kan ik meteen ook even bij Osjee binnen wippen is namelijk ook limited presale begonnen vandaag. Moet je bij Pauw al klant zijn om daar gebruik van te maken?

Ik zal dan eens de shirts bekijken van Barba, Finamore en Frai.

@Bontius: dan zal ik wel abnormale lange armen hebben :wink:, vaak is de lengte te kort helaas, maar EM is het prima. Verder ben ik gewoon smal, ter indicatie in de breedte 32 en mijn boordmaat is 39-40.

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Wat zijn de slankst gesneden RTW-shirts?
Reactie #10 Gepost op: 22 november 2007 – 21:49:17
Nieuwenhuis & van Nimwegen blue-label natuurlijk !
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

giuliano

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.375
    • Bekijk profiel
Wat zijn de slankst gesneden RTW-shirts?
Reactie #11 Gepost op: 23 november 2007 – 16:59:33
Citaat van: "Timothy"
Nieuwenhuis & van Nimwegen blue-label natuurlijk !



De laatste serie Boss Slim Fit is ook wel erg slank - zo slank dat ik er zelfs met goed fatsoen niet in rond kan lopen. Let wel: Etro maat 48 is ook niet voor de Schwarzeneggers onder ons, dus het is niet omdat ik teveel Heineken heb gedronken...
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Wat zijn de slankst gesneden RTW-shirts?
Reactie #12 Gepost op: 23 november 2007 – 20:40:22
Mazzarelli! :lol:

Christiaan

  • Gebruiker
  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
Wat zijn de slankst gesneden RTW-shirts?
Reactie #13 Gepost op: 25 november 2007 – 19:22:31
Ik ben zelf zeer te spreken over de hemden van Art of Camouflage (in o.a. Utrecht). Zijn voor lange mensen gemaakt en kunnen goed ingenomen worden. Bij mij is nog 5 cm nodig aan beide kanten, maar dan zit het uitstekend (zelfs wat beter) vergeleken met een CttB van SuSu. Heb deze pas gekocht:

http://www.theartofcamouflage.com/images/shirts-november-2007/SH_3036.jpg/400/460/image.ashx

Ze hebben mooie (beetje hippe) stoffen en de details zijn in orde voor de prijs (hanenpootsteek, balijnhouders en nette afwerking). Boord wordt op den duur wel beetje slapper. Kost circa 90 euro per hemd, met 12.50 aan vermaakkosten.
Truth springs from argument amongst friends" - David Hume

AJM

  • Gebruiker
  • Berichten: 552
    • Bekijk profiel
Wat zijn de slankst gesneden RTW-shirts?
Reactie #14 Gepost op: 25 november 2007 – 20:55:02
Misschien wel handig om naast de merken ook eventuele verkoopadressen erbij te vermelden? Met mijn lengte (1,88m) heb ik vrij lange armen en ben niet een van de breedste. Daarom zijn meestal de mouwen te kort bij RTW shirts die verder wel goed getailleerd vallen zoals ik het wil.